۱۳۹۶ دی ۲۰, چهارشنبه

نامه سرگشاده نمایندگان حسین بروجردی خطاب به ولادیمیر پوتین در حمايت از ملت نجیب ايران

جناب پرزیدنت پوتین
با درود و احترام
متأسفانه همیشه در کشور مظلوم ما، مردم گرفتار مشکلات و تنگناهایی بوده اند که توسط یک دیکتاتور ایجاد شده است.
هنگامی که ما به تاریخ گذشته می نگریم، کشور ما همواره به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط بلوک شرق یا بلوک غرب و گاه هر دو آنها به طور همزمان مورد استثمار قرار گرفته است؛ مانند جنگ جهانی دوم که روس ها از شمال و انگلیسی ها و آمریکایی ها از جنوب، کشور ما را مورد حمله قرار دادند.
بنابراین مردم ایران خاطرات بدی از اجانب چه شرق و چه غرب دارند. متأسفانه حکومت های گذشته حاکم بر مسکو با نقش آفرینی در تاریخ منطقه، خاطرات بدی بر جای گذاشته اند. چه آن هنگام که اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، کشورهای مسلمان نشین را اشغال کرده بود، یا در افغانستان که به دلیل اختلافات اعتقادی به مردم حمله می کرد و یا در کشورهای اقماری خود که خاطرات بسیار بدی بر جای گذاشتند. همانند سرزمین آذربایجان که بخشی از خاک ایران بوده است، ولی روس ها در پی حملات ناجوانمردانه، آن سرزمین را از ایران جدا کردند و بعدا در حاکمیت شوروی رسماً اراده به استحاله فکری و اعتقادی آنها گرفته شد.
در حال حاضر ملت ایران گرفتار است؛ اگر شما جای این مردم بودید چه کار می کردید؟ اگر شما یک کشور سرمایه دار و ثروتمند و پرقدرت از نظر اقتصادی داشته باشید، ولی مردم شما نان نداشته باشند که بخورند، چه می کنید؟ اگر شما وجدان، انصاف و انسانیت دارید، خوب بیندیشید. در صورتی که صحبت از برخی کشورهای آفریقایی باشد که منابع و معادن ندارند و رشد اقتصادی نزدیک به صفر است، هر فرد ناظری با دلسوزی می نگرد، ولی می داند که راهکاری برای نجات آنها نیست، مگر این که کشورهای ثروتمند به آنها کمک کنند. ولی خود شما یقینا می دانید که ایران اکنون از چندین کشور مختلف عمدتا به طور مالی و سپس نظامی حمایت می کند.
گذشته از بحث نظامی، چگونه می توان این حمایت مالی از بیگانگان را توجیه کرد؟ چگون لقمه را از دهان ملت درمی آورند و به دهان غیر ایرانیان می گذارند؟ ما از شما سوال می کنیم، که آیا این نفت متعلق به ایران است یا کشورهای دیگر؟ طبق آمار رسمی دو سال قبل، علی اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت، که رسما در روزنامه ها* ثبت شد، سی درصد ملت ایران حتی نان ندارند که بخورند، و البته وضع از دو سال قبل تاکنون به مراتب بدتر شده است.
 آیا شما به عنوان یک انسان باوجدان، شرمنده نمی شوید که سی درصد ایرانیان ثروتمند، حتی نان برای خوردن ندارند؟ آیا می دانید که طبق گفته رسمی حکومت، خط فقر چهارمیلیون تومان است، ولی اکثر حقوق بگیران زیر دو میلیون تومان درآمد دارند؟ شما که همه جا بازوی این حکومت بودید، از شما می پرسیم آیا این مردم که به خاطر فقر و فلاکت به خیابان ریختند، باید کشته شوند و به زندان بروند؟ مگر شما رئیس غیرمستقیم ایران نیستید؟ مگر شما حاکم غیرمستقیم ایران نیستید؟ پس شما پادرمیانی کنید که از این به بعد حق این مردم به دستشان برسد. دنیا می داند که در واقع این شما هستید که در ایران حکومت می کنید، پس شما پادرمیانی کنید، حداقل کاری کنید که مردم از این فقر و فلاکت درآیند. اکثر ایرانیان حتی در معالجه بیماری های کوچک ناتوان هستند. این بیماری های اندک را معالجه نمی کنند تا کم کم بزرگتر می شود، هر روز آمار سرطان بالاتر میرود! آیا می دانید که در حال حاضر چقدر بیماری های تناسلی در این جامعه بیچاره رواج یافته است، به راستی چرا این طور شده است؟ هر چند واکسن وجود دارد، ولی به دلیل گرانی، مردم قادر به خرید و تزریق نیستند!
آیا شما که مرد روشنفکری هستید، به مردم خودتان در معیشت این قدر فشار می آورید؟ در حالی که درآمدهای اقتصادی شما به نسبت جمعیت، خیلی کمتر از ایران است و ایران به طور بالقوه از کشور شما ثروتمند تر است. آیا شما مردمتان را گرسنه نگه می دارید و به یک کشور دیگر کمک می کنید؟ یا این که نه! بلکه از کشورهای دیگر می آورید و خرج مردم خود می کنید؟ آری! به همین دلیل است که مردم روسیه شما را دوست دارند.
 پس از شما می خواهیم که انصاف را رعایت کنید و حاکمان ظاهری ما را نصیحت کنید که به این ملت فقیر، دربند، بیچاره، مستضعف و محروم رحم کنند!
با سپاس
نمایندگان بروجردی، کاشف توحید بدون مرز 

* روزنامه جهان صنعت شماره ۳۴۲۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

هیچ نظری موجود نیست: