۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

معرفی کاظمینی بروجردی به عنوان چهره ی برتر سال 2010 در ماهنامه عربی الموجز

دکتر علیرضا نوری زاده، روزنامه نگار و تحلیل گر برجسته سیاسی، با انتشار مطلبی در ماهنامه عربی « الموجز » کاظمینی بروجردی دگراندیش زندانی را به عنوان چهره ی برتر سال 2010 معرفی نمود. متن کامل این نوشتار به قرار زیر است :
" آیة الله کاظمینی بروجردی، مردی که اعتبار مذهب را به آن بازگرداند "
در آغاز دهه شصت میلادی، هنگامی که آیت الله العظمی سید حسین بروجردی، مرجع اعلای شیعه در ایران و سراسر جهان بود؛ شاه فقید ایران، تصمیم بر اجرای پروژه اصلاحی خود، تحت عنوان «انقلاب سفید» نمود که عبارت بود از: اصلاحات ارضی، اعطای حق رأی به زنان در انتخابات، ایجاد سپاه دانش، سپاه بهداشت، سپاه ترویج و آبادانی، سهیم نمودن کارگران در سود کارخانه ها و ...
 آیت الله بروجردی در آن هنگام، تلگرافی به شاه فقید ارسال نمود که محتوای آن تنها حاوی این جمله بود: « آرزو دارم که این پروژه اصلاحی شما تا بعد از رحلت من به تعویق افتد ...». آنچه آشکارا است، آیت الله بروجردی از جانب مخالفین این پروژه و در رأس آنها، سید روح الله خمینی ( کسی که بعدها به نام امام خمینی ملقب گردید ) در تنگنا و فشار قرار گرفته بود تا موضع آشکار و صریحی بر علیه اصلاحات شاه اتخاذ نماید. وی که قلباً موافق با اصلاحات ارضی و حق بهره وری زنان از حقوق سیاسی و اجتماعی خود بود، مخالف شدید التقاط دین با سیاست و بلعکس نیز بود. با این حال ایشان بعنوان یک مرجع اعلی، ناچار به اتخاذ سیاست مماشات با جهت گیری های حوزه و رهبران آن بود. این حصر و فشارها عاملی گردید تا از شاه تقاضای به تعویق انداختن پروژه اصلاحی خود تا بعد از رحلتش نماید. گوئی میدانست که بزودی به جوار پروردگار خواهد شتافت. 
بعد از گذشت چند ماه، این مرجع اعلی در گذشت و شاه به جهت احترام ایشان پروژه اصلاحی خود را تا بعد از مراسم چهلّم به تعویق انداخت. همان گونه که انتظار آن می رفت، آیة الله خمینی، پرچم مخالفت با اصلاحات شاه را برافراشت که در اثر آن درگیری های شدیدی میان برخی از طلبه های حوزه و گروه های مذهبی بصورت پراکنده در گرفت ولی حکومت توانست شورشیان و آتش برافروخته را با دستگیری خمینی و عده ای از روحانیون و تبعید خمینی به ترکیه و پس از آن به عراق و پاریس خاموش گرداند. او چند سال  تا بازگشت خود ( فوریه 1979 میلادی )  به ایران در پاریس زندگی کرد، لیکن نام آیت الله بروجردی در قلب مردم ایران به عنوان یک مرجع میانه رو و مترقی که توانست یک جنبش اصلاحی عظیمی را در حوزه رهبری نماید، بر افراشته ماند. او به یمن افق فکری وسیع و بینش باز، موفق به تقویت پیوندهای برادرانه، بین شیعه و سنی گردید تا آنجائی که شیخ وقت الازهر( شیخ محمود شلتوت ) طبق خواسته بروجردی، فتوای مشهور خود، مبنی بر پذیرش مذهب شیعه اثنی عشری را بعنوان یکی از مذاهب اسلامی مشروع صادر نمود. آیت الله بروجردی، نمایندگان خود را به سایر مناطق جهان ارسال نمود که از جمله آنها شیخ محمد تقی قمی است که مجمع جهانی تقریب مذاهب در قاهره را تاسیس نمود و امام موسی صدر که مؤسس مجلس اعلای اسلامی شيعی لبنان و ... گردید. و حال بعد از گذشت چهل سال از رحلتش، بروجردی دیگری پدید آمده است که بوسیله دیدگاه ها ونظریات خود، توانسته است توجه شیعیان در ایران و خارج را به خود معطوف کند.
 در اوایل قرن بیست و یکم، ایران شاهد ظهور یک شخصیت دینی شیعی نسبتاً جوانی گردید که نام بروجردی ( آیت الله حسین کاظمینی بروجردی ) را یدک می کشید. ایشان با جاذبه بسیار، بیان تأثیر گذار و تمسک به مبانی اولیه ی مذهب شیعه که در رأس آنها روشنفکری و تکثرگرائی و عدم ورود به سیاست بود، توانست در اندک زمانی، توجه هزاران ایرانی، به ویژه از میان نسل انقلاب و همچنین جوانانی که به خاطر استفاده ی ابزاری حکومت از دین سرخورده شده بودند را به سوی خود جلب نماید. با نگاهی به گردهمایی ها و سخنرانی های وی که هزاران جوان ایرانی، اعم از زن و مرد در آن حضور می یافتند، در می یابیم که ایشان دارای شخصیتی متمایز و کلامی بسیار نافذ است. افشاگریهای ایشان در ارتباط با جرایم حکومت و فراخوان وی جهت تطهیر دین از هرگونه بدعتهای متضاد با اصل دین حنیف که از اهم آن، تز « ولایت فقیه » است می باشد.
به تعبیر ایشان، « ولایت فقیه » بدترین و زشت ترین روش حکومت داری است و در تعارض آشکار با ارزشهای آسمانی همچون آزادی انسان می باشد در صورتی که ولایت فقیه دعوت به اطاعت بی چون و چرا از شخصیتی دارد که خود را با توسل به زور اسلحه و نیروهای سرکوبگر امنیتی، بعنوان « ولی » بر مردم تحمیل نموده است. دیدگاههای آیت الله بروجردی، وی را با نظام سلطه، به رویاروئی مستقیم کشانید تا آنجائی که نظام دچار رعب و وحشت و نگرانی شدیدی نسبت به تلاشهای ارشادی ایشان گردید.
 در اواخر دوره ریاست جمهوری خاتمی، وزارت اطلاعات از راه تهدید و ارعاب شاگردان و هوادارانش، سعی در خاموش نمودن صدای متصاعد ایشان نمود. به دلایل عدم به بار نشستن این ترفندها، نظام متوسل به روش دیگری از جمله اعطای امتیازات مادی و معنوی به ایشان، در قبال سکوت نسبت به وقایع جاری در کشور گردید. یکی از عوامل وزارت اطلاعات ( شیخ احمدی ) در دیدار با آیت الله بروجردی، به وی تقاضای همکاری با نظام و بهره مندی از امتیازاتی که درانتظارش بود نمود که این امتیازات عبارت بود از: به رسمیت شناختن آیت الله بروجردی به عنوان یک مرجع برجسته و اختصاص دادن میلیاردها ریال به عنوان شهریه به ایشان و...
 یکی از هوادارانش، اقدام به ضبط این مناظره نمود و در مدت زمان کوتاهی این فایل صوتی از طریق برنامه ی ( پنجره ای رو به خانه ی پدری ) مربوط به سردبیر ( ماهنامه موجز ) در شبکه ماهواره ای کردی ( روژه لت ) پخش گردید. ناگاه پس از گذشت چند هفته از این ماجرا، نیروهای امنیتی، منزل وی را شبانه مورد یورش قرار دادند. هواداران ایشان با دستهای خالی از او و منزلش دفاع نمودند، لیکن نیروهای امنیتی، توانستند بعد از تخریب منزل و بازداشت ده ها تن از هوادارانش، آیت الله بروجردی را دستگیر و بازداشت نماید.
تا کنون بروجردی قریب به پنج سال است که در زندان ولایت فقیه، دوران محکومیت خود را سپری می نماید. او در مدت بازداشت با بدترین انواع شکنجه های روحی و جسمی مواجه گردید؛ اما همچنان به مقاومت شجاعانه و تمسک به دیدگاه ها و عقاید بی باکانه خود که در رأس آن، جدایی دین از سیاست و تأسیس یک نظام سکولار دموکراتیک و پاک نمودن مذهب شیعه از هر نوع خرافه و بدعت و بازگشت روحانیت شیعه به مساجد و مراکز دینی و... است تاکید می ورزد.
لذا ماهنامه « الموجز» تصمیم بر انتخاب ایشان به عنوان چهره ی برتر سال 2010 نمود. مردی که ثابت کرد، نظام حاکم بر ایران، هیچ سنخیتی با مذهب شیعه ندارد. آنان مذهب را مصادره نمودند، آنچنان که پیش از این خدا را نیز مصادره کرده بودند!
ترجمه : " پایگاه اطلاع رسانی آقای بروجردی- بام آزادی"
دانلود فایل اصلی 

۸۵ نظر:

ديويد گفت...

سلام.درودبرنوري زاده واقعيت رابيان نمودند متاسفانه رهبران جنبش سبز بايد ازروشهاي ايشان بهره ببرند كه تاكنون توجه كمي نمودند.

باديزيهاي كرمان گفت...

درود.بروجردي مردي دوستداشتني است حتي براي كساني كه ايشان رانديدند ما ازايشان تاآخرين نفس دفاع ميكنيم.

رضواني ازشيراز گفت...

سلام.استادنوريزاده براساس واقعيت فرموده نه احساسات جاي بسي فكرداردكه وقتي شاهزاده وآقاي نوريزاده ازاين واقعيت سخن ميرانندآياسكوت آزادانديشان ورسانهاي بي طرف جايزاست؟

ناشناس گفت...

جای تأمل داره که آقای نوری زاده ، آیت الله بروجردی را با مرجع اعلی تشیع در جهان در اون موقع مقایسه می کنه بلکه حتی راه و آراء آیت الله بروجردی را در زمینه ای بصورت تخصصی تر دنبال می کنه . حلا ما باید چکار کنیم ؟

kamran گفت...

با سلام
چه کسی بجز آیت الله بروجردی می توانست برترین 2010 باشد چرا که ایشان در سخت ترین شرایط فقط و فقط برای دفاع از دین و مذهب و دموکراسی در اسارت است. و شجاعانه و بی باک به مبارزه با ظالمین حاکم بر ایران پرداخته.
به امید رهایی اندیشه و عقاید آیت الله بروجردی از خفقان رژیم دیکتاتور ایران کامران

جمعی از هواداران گفت...

با درود
ما جمعی از هواداران جدایی دین از سیاست از انتخاب بجای این ماهنامه و مقاله دکتر نوری زاده کمال تشکر را داریم.

ناشناس گفت...

درود درود درود بر آیت الله بروجردی عزیز

صالحون ازاراك گفت...

باسلام بروجردي درقلب ماجادارددوستش داريم ودركنارش مي مانيم

رئيسي وسالاري،مايلي گفت...

درود برعزيزما آقاي نوريزاده مامردم جيرفت ازآيت الله بروجردي حمايت ميكنيم حمايت شماقوت قلب ماست

رضايي هموطن شماازقلعه سفيد گفت...

سلام دوستان.وقتي آيت الله بروجردي راروستاي دورافتاده قلعه سفيد برازجان مي شناسدومورداحترام قرارميدهدبايدنظام وحشت كنداماافسوس اتحادبيرون كشورضعيف است وشايدهنوزبه آن درك كافي نرسيده است.درضمن از ايراني وطن دوست آقاي نوري زاده متشكريم

زهرا ميرخاني گفت...

باعرض ادب به استاد نوري زاده كه هميشه پنجره پدري خودراروبه وطن بازكرده وازحقايق وطن به جهان خبرميدهد.

مختاري.كرمانشاه گفت...

سلام.يك مجله عرب زبان به اين نتيجه رسيده وبدون تعصب قومي وحذبي اين اقدام راانجام داده جاي فكردارد سايتهاورسانهاومجله هاي مطرح فارسي زبان كجايند ؟حداقل نظرشان رادراين زمينه مطرح ميكردند.

دوستاران شماازرفسنجان گفت...

سلام باورمندان سكولاريسم .من ودوستانم ازشهررفسنجان به شما ورهبر اين انديشه عرض ادب داريم آقاي نوري زاده عزيز ماهستند وحقيقت رابيان نمودند درنشراين انديشه مترقي روي حمايت ماحساب كنيد آدرس رابه شما ارسال مي نماييم

عبدالكريم صادقي گفت...

بايد هم شخصيت برتر سال شناخته شود.
هيچ كس مثل ايشان در برابر ظلم نايستاد.

كعبي گفت...

باسلام.آقاي بروجردي باشجاعت خودروي ولي فقيه راكم كردمن ازآخوندجماعت متنفرم امااين آقافرق داره من هم ايشان رابعنوان مردسال 210قبول دارم.

قشقائي ازشيراز گفت...

آقاي نوري زاده آفرين زدي به هدف

آرمانفر گفت...

چشمانم رابه روي توبازميكنم ،كه توهنوزنگاهت به سوي خانه پدريست......؟به اميد ديدار دوستدارشماآرمانفر ازكرمان

احمد از اردبیل گفت...

احسنت به بر آقای نوری زاده این مرد شریف و صادق امیدوارم دیگران ببینند و در پی کتمان و پنهان کردن حقایق بخاطر مصالح و منافعشان نباشند واقعا انسانیت مقام والائی است که برازنده اشخاص آزاده ای همچون آقای نوری زاده است.

نواصري ازاهواز گفت...

درودبرياران.يعني واقعازشت نيست كه يك روزنامه عرب زبان بايد ازآقاي بروجردي دفاع كند ورهبران جنبش سبز ساكت باشندآيااينطوري همدلي واتحادايجادمي شود؟

بابونه گفت...

كسي كه وجدان داشته باشدحقيقت رابيان ميكند درودبرنوريزاده باوجدان سلام بربروجردي باغيرت.

مدافعان دين سنتي كازرون گفت...

سلام دين سنتي باروح وجان مردم آميخته است نظام سي سال سعي داشت دين سياسي رامطرح كند اماشكست خرده .

ممبيني گفت...

احسنت برنوري زاده فقط اين آقاميداندچگونه حال نظام رابگيربابا ايول.

فدائی وطن گفت...

با سلام
آقای نوری زاده با اینکه دارای شخصیتی برجسته و معتبری هستند مثل دیگر مدعیان حقوق بشری بفکر مصلحت و منافع خود نیست و شرافتمندانه بدنبال حقیقت است و از آن دفاع میکند بدور از تعصبات قومی و نژادی و باندی ؛امیدوارم که ایشان موفق و سربلند باشد و بزودی زود شاهد حضورشان در ایران عزیزمان باشیم براستی که وطن تشنه ی انسانهای آزاده ای همچون دکتر نوری زاده میباشد.

سارا عليدوستي از سنندج گفت...

درود بر نوري زاده ي بزرگ كه هميشه از آقاي بروجردي حمايت كرده.

قلم گفت...

آيت الله بروجردي را آزاد كنيد.

ياران از برازجان گفت...

با وجود بيماري شديد آقاي بروجردي از سازمانهاي مربوط درخواست كمك و همكاري داريم.

گل امید گفت...

باسلام
با تشکر از دکتر نوری زاده که اینچنین باقلمی شیوا و رسا به شفاف سازی مسائل و حقانیت آیت الله بروجردی پرداخته.
آرزوی موفقیت برای ایشان.
زینب از شیراز

تارا هموطن شما گفت...

سلام.اين تاريخ گذشته ايران وروحانيت رانسل جديدنميداندازآقاي نوري زاده و آقاي پايدارخواهش داريم كتاب ويا مقالات اين رويدادهاي محم رادراختيارجوانان قراردهند.

ناروئي اززاهدان گفت...

بابا اين نوري زاده خيلي مرده واقعابروجردي به تاريخ ايران زمين پيوسته.

ندا گفت...

باسلام و درود فرآوان به حق شناس عزیز دکتر نوری زاده
مقاله زیبای و جامع شما در هفته نامه الموجز در مورد آیت الله بروجردی مرا بسیار خوشحال و امید وار کرد.
از خداوند برایتان آرزوی سلامتی و سرافرازی را دارم.
با تشکر ندا

خاطره سالاري از تنكابن گفت...

با توجه به شناختي كه از ماهنامه پر طرفدار عربي دارم، معرفي آيت الله سيد حسين بروجردي به عنوان شخصيت برتر سال، داراي اعتبار بسيار است.
اميدوارم كه مورد توجه جهانيان قرار گيرد.

علي داداشي كرج گفت...

شخصيت برتر سال بودن حق آقاي بروجرديست، كه بعد از اينهمه فشار بازهم از اعتقاداتش دفاع ميكند.

انديشه هاي طلائي گفت...

با سلام
با اطلاع رساني هاي صادقانه ي آقاي نوري زاده، آيت الله بروجردي در بين اعراب هم طرفداران بسياري پيدا كرده، كه به عنوان شخصيت سال ٢٠١٠ انتخاب شدن از ماهنامه الموجز دليل اي بيان است.
مرسي

دانشجوي تهراني گفت...

با سلام و درود فراوان
بنده به عنوان يك ايراني به هواداران آقاي بروجردي تبريك مي گويم.
با تشكر

وطن پرست گفت...

خوشحالم كه اين خبر باعث ترس سران نظام شده است.
آنها از اينكه آيت الله بروجردي در جهان شناخته شود، ترس داشتند.

بنفشه از مشهد مقدس گفت...

سلام عليكم
از آقاي نوري زاده و دوستانش كمتر از اين انتظار نمي رفت، سپاسگذاريم.
به اميد آزادي سيد حسين كاظميني بروجردي

اسماعيل از كيش گفت...

قطعا اين خبر مهم در آزادي زنداني مقاوم سيد حسين بروجردي تأثير بسيار دارد.
چگونه ميتوانند شخصيت شاخص سال را در زندان نگه دارند؟!

بچه هاي خيابان بيمارستان گفت...

درود
اميدواريم كه شاهد آزادي انديشه و عقيده باشيم.
الگوي ما بروجرديست.

تهماسبي گفت...

بادرود.ماخانواده تهماسبي دركردستان ازآيت الله بروجردي حمايت مي كنيم وازآقاي نوري زاده ازعملكرد زيبايشان تشكرمي كنيم.

سبزينه گفت...

باسپاس دوستان بايدانديشه اين روحاني به تمام ملت برسد اگر مردم بيدارشوند شب ظلماني جايش رابه آفتاب نوراني ميدهد به اميد آن روز

آقاجاري گفت...

آفتابم رابه توهديه ميدهم تاصفايه خانه ات باشد.بادرود برميهن عزيزمان ايران بروجردي براي ايران ودمكراسي تلاش ميكند وبايد موردحمايت انديشمندان باشد.

همرزمان شما گفت...

سلام.برادران وخواهران مبارزهمانطوركه آيت الله بروجردي دردوران قبل ازانقلاب ازروحانيون تشنه قدرت اذيت وآزار ديد اين بروجردي نيزتعذيب شده روحانيون درباري بي دين شده است.ماجمعي ازروحانيت قم آرزوي شكوفائي انديشه ايشان راداريم

ندا گفت...

سلام.بايد افتخاركردكه يك ايراني باوجدان بدون تبعيض حقايق يك روحاني رابيان نموده

صادق گفت...

درود بر بروجردی که رهرو راه بزرگانی است که دین خود را برای دنیا نفروختن.

درراه دمكراسي گفت...

سلام ماجمعي ازجوانان مبارز فسا كه براي ايجاددمكراسي وحكومت قانون تلاش ميكنيم اين انتخاب راشايسته ميدانيم واززحمات آقاي نوري زاده قدرداني مي نماييم

درزاده از ایرانشهر گفت...

با عرض درود و خسته نباشید
این نظامی که با شیوه ی استبدادی خود تمام اهرم های اقتصادی و قدرت را در دست گرفته و نام آن را دین گذاشته ، نتوانسته بروجردی ها و تفکرات آنها را که منشعب از جدایی دین و سیاست است را از بین ببرد.

عاشق یار گفت...

سلام
درود می فرستم بر آدم باشرف و با وجدانی چون دکتر نوری زاده.چراکه با دفاع از حقایق نام و یاد خود را بعنوان یک مبارز وطن پرست جاوید می گرداند
محسن از بوشهر

ساحل نشین گفت...

با درود
آقای بروجردی بیشتر از این شایسته حمایت است .

مصلح گفت...

باسلام
در این چند ساله مانند آقای بروجردی کمتر کسی پیدا می شود چنین هزینه ی بدهد.

Hares گفت...

سلام
لطفا اطلاعات مربوط به ماهنامه ي الموجز را در سايت بگذاريد تا از كيفيت اين ماهنامه ي عربي باخبر بشويم.
با تشكر

همايون صالح زاده گفت...

سلام به همگي
اميدوارم كه هميشه ايران و ايراني سربلند باشند.
كاش ساخاروف را هم به سيد حسين بروجردي مي دادند، حقش بود.

شهلا اسفندياري از ايران گفت...

درود بر شرف ايراني كه نمونه اش آيت الله بروجرديست كه بخاطر اسلام و دين ما، از جان خود سرمايه كرد.

ناشناس گفت...

درود بر نوری زاده با این درک بالا

Rahmani گفت...

با سلام
می توان گفت آقای نوری زاده به بهترین شکل حقایقی را در رابطه با چند دهه قبل مطرح کردند ;که خواننده این مطلب هویت زیر پوستی نقاب داران تقدس را خواهد شناخت و بروجردی های بسیار متولد خواهد شد.

رهگذر گفت...

با درود
هر وجدان بیداری چنین قضاوت خواهد کرد.

ارجمند_ترکیه گفت...

با عرض سلام
آقای نوری زاده ،احسنت بر شما نمی دانستم که آیت الله بروجردی چنین مرد بزرگی است ;لطفا ایشان را بیشتر معرفی کنید.با آرزوی موفقیت شما.

ناشناس گفت...

باید تمامی آزاد اندیشان وسازمان های دفاع ازحقوق بشر ماننداین بزرگوار دفاع کنند

ناشناس گفت...

تمامی آزاد اندیشان رابه حمایت ازآقای بروجردی ویارانش فرامیخوانم/باتشکرازسایت خبری

ناشناس گفت...

باز باهمه وجود ازاستاد عزیزم حمایت میکنم

سنگربان گفت...

درود بر آقایی که راهی را به ما نشان داد که بتوانیم حق را از باطل جدا کنیم انشالله ما منتظر آزادی ایشان از دست دجال زمانه هستیم

قنواتی گفت...

آقای بروجردی این روزها بیش از بیش نیاز به توجه جهانی دارد زیراتحت خطر است.

سنگربان گفت...

من به عنوان یک ایرانی واقعا این جرات و مردانگی آقای بروجردی رو تحسین میکنم انسانی که دنیا رو با آخرت عوض نکرد و به امید رهایی تمام زندانیان اعتقادی

شهسواری _ لرستان گفت...

با سلام
بله!هرگز چهره مزورانه این حکومت دینی پنهان نخواهد ماند و آیت الله بروجردی یکی از بهترین شخصیت هایی است که ماهیت آنها را افشا کرده ،و بی دلیل نیست که آقای نوری زاده ی عزیز ایشان را چهره ماندگار سال اخیر معرفی کرده،با تشکر

دارابي از تهران گفت...

آنقدر دولت خائن بد عمل كرده و لباس دين را آلوده كرده، كه اگر كسي به حق، فرياد آزادي سرداد، چون لباس دين را پوشيده مردم با عينك بدبيني به او نگاه ميكنند.
بايد اين ابهامات رفع شود.
تشكر بسيار

فاطمه از اردبيل گفت...

با سلام
ضمن تبريك، آرزوي آزادي ايشان از بند را دارم.

عباس بهادري گفت...

درود
نمي دانم چگونه ميتوانند باز هم آقاي كاظميني را زنداني نگه دارند.

ناشناس گفت...

دانلود فایل عربی ماهنامه الموجز

http://viewer.zoho.com/download?genFile=jc8bN

سوالی_ن از چابهار گفت...

با سلام
همه ی ما ایرانیان در قبال رشادت های آقای بروجردی مسئول هستیم .
باسپاس‎ ‎‏ از آقای نوری زاده.

رقیه گفت...

با سلام
واقعا که این انتخاب بجا و مقاله به قلم دکتر نوری زاده عزیز مشت دندان شکنی است به دهان سردمداران رژیم دیکتاتور ایران
با تشکر
رقیه از اصفهان

حاج كاظم گفت...

مشخص شد كه آقاي بروجردي چه اهداف عالي و مثبتي داشته و دارد.

احمد و سامان از برازجان گفت...

سلام
خوشحاليم ولي بيشتر از اين انتظار داريم.
ما، همه ي ايران حامي بروجردي هستيم.

مرجان از قم گفت...

اقدامات لازم براي آزادي آيت الله بروجردي بايد انجام شود تا كمتر شاهد آزار اين انسان آزاده شويم.

ناشناس گفت...

با سلام
اميد است كه آيت الله كاظميني بروجردي بعد از شخصيت سال شدن، آزاد شود.
اردلان

محمود احمد لو از ايلام گفت...

كاش همه مثل آقاي نوري زاده قدر آيت الله بروجردي رو ميدونستند و از او حمايت ميكردند.

سايه روشن گفت...

از مسؤلين سايت خواستارم كه با افزايش تعداد بازديد كنندگان سايت امكانات جديدي را اضافه كنيد.

گرگانی گفت...

با درود
از آقای نوری زاده به خاطر توجه به زندانیان تشکر می نمایم.

حمیده گفت...

با درود
من با انتخاب ماهنامه الموجز و مقاله دکتر نوری زاده هم عقیده و موافق هستم.
حمیده از قم

ناشناس گفت...

واقعا اين خبر پيروزي بزرگي براي هواداران است.
حمايت تا اخرين نفس.
تشكر از جناب نوري زاده

ناشناس گفت...

بروجردي بروجردي آزاد بايد گردد.
محمد كريم از سنندج

احمد گفت...

درود برشرف و انسان دوستی آقای نوری زاده اگر مدعیان حقوق بشری (عده ای از آنها) تنها یکبار بر حسب وظیفه انسانی خود مصالح و منافع خود را کنار می گذاشتند و همانند
دکتر نوری زاده از آقای بروجردی
دفاع میکردند وضعیت این مرد شریف و انسان دوست اینطور نبود آنهای که چشم و گوششان را در برابر حقیقت بسته اند و در حالی که می توانند از این روحانی مظلوم دفاع کنند و نمی کنند در آینده باید جوابگو باشند.

ناشناس گفت...

درود بر آزادمردانی همچون بروجردی

امیر گفت...

با تشکر از دکتر نوری زاده و درود بر آیت الله بروجردی.
امیر

ناشناس گفت...

برای آزادی دعا میکنم

ناشناس گفت...

سلام
با تشکر از آقای نوری زاده برای این کار بزرگ که باعث شادی همه ی دوستان و هواداران آقای بروجردی شد

ناشناس گفت...

بامید روزی که تام آزاداندیشان پی بوجود این الگوی بزرگ علم و عمل آقای بوجردی ببرند