۱۳۹۵ دی ۱۶, پنجشنبه

استیلای دادگاه ویژه روحانیت بر مرجعیت و روحانیون منتقد زندانی

سایت من و تو -  دادگاه ویژه روحانیت با شروطی سنگین آیت‌الله کاظمینی بروجردی را به مرخصی فرستاد.
روز گذشته در پی وخامت حال آیت‌الله سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی او با سپردن وثیقه سیصد میلیون تومانی و قرار کفالت توسط دو نفر کفیل به مرخصی درمانی اعزام شد.
وب‌سایت «بام آزادی» نزدیک به آیت‌الله کاظمینی بروجردی روز گذشته نوشت که وخامت جسمی و بیماری او به حدی شدید بود که این روحانی مجبور شده شروط سنگین دادگاه ویژه روحانیت را بپذیرد و برای مدت محدودی به مرخصی درمانی اعزام شود.
دوران حبس آیت‌الله کاظمینی بروجردی اواخر سال ۱۳۹۴ به پایان رسیده بود و می‌بایست آزاد می‌شد.

او به طور مستمر یازده سال است که در زندان به سر می‌برد و از ابتدای دوران حبس از دسترسی به دارو و درمان محروم بودند، دچار بیماری‌های متعدد از جمله تنفسی و قلبی شده و از عوارض ناشی از شکنجه‌های دوران حبس طولانی مدت رنج می‌بردند و اخیراَ وضعیت جسمی ایشان بسیار وخیم و بحرانی شده بود، با این حال اکنون تنها با مرخصی درمانی او آن هم به صورت مشروط موافقت شده است.
به گزارش بام آزادی، با توجه به وضعیت اضطراری ایشان، به این وسیله از پزشکان متخصص در زمینه‌های مغز و اعصاب، قلب، کلیه، دستگاه تنفسی، ارتوپد، چشم و دندان دعوت می شود جهت معالجات پزشکی، ایشان را یاری نمایند.
در این وبسایت چند شماره تلفن و ایمیل اعلام شده تا پزشکان از این طریق با نزدیکان و خانوادهی این روحانی در تماس باشند.
یکی از پزشکانی که به پروندهی پزشکی آیت‌الله کاظمینی بروجردی دسترسی داشت، دکتر حسام فیروزی بود که از بیرون زندان به صورت تلفنی شرایط حال او را کنترل می‌کرد و معتمد خانواده‌ی آنها بود.
این روحانی در سال ۲۰۰۶ در منزلش در تهران به همراه بیش از ۳۰۰ نفر از هوادارنش دستگیر شد. برای کاظمینی بروجردی و ۱۷ تن دیگر از دستگیرشدگان حکم اعدام صادر شد که این حکم سپس به احکام حبس تغییر یافت.
کاظمینی بروجردی، مخالف حکومت دینی حاکم بر ایران و طرفدار جدایی دین از سیاست است و به شدت با مفهوم «ولایت فقیه» مخالف است. او بارها حکومت جمهوری اسلامی را متهم به ترویج تعصب دینی و تشعیف دین کرده است.
او نوه آیت‌الله «سید طاهر کاظمینی بروجردی» و پسر آیت‌الله «سید محمد علی کاظمینی بروجردی» است، که هر دو از مخالفان سرشناس حکومت دینی در ایران بودند.
آیت‌الله بروجردی بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ بارها به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. به اعتقاد سازمان عفو بین‌الملل، دادگاه ویژه روحانیت از «گروهی بسیار سری که مستقیماً به رهبر گزارش می‌دهند و زیر نظر قوه قضائیه نیستند، تشکیل می‌شود.


هیچ نظری موجود نیست: