۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

گزارشی از وضعیت وخیم آیت الله بروجردی در زندان اوین

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا ) آیت الله بروجردی هم اکنون شرایط بسیار سختی را در زندان اوین سپری می کند. چشمان این دگر اندیش زندانی در آستانه نابینائی قرار گرفته و قادر به حفظ تعادل خود در هنگام ایستادن و حرکت نمی باشد و پاهایش رو به فلجی می رود؛ با این وجود، مسئولین قضائی در اقدامی غیر انسانی ، مانع از بستری شدن ایشان در بیمارستانی مجهز می شوند. بدیهی است، تداوم چنین وضعیتی برای کسی که از انواع بیماریهای جدی و دردناک رنج می برد از مصادیق بارز شکنجه بوده و تداوم آن، منجر به مرگ تدریجی خواهد شد.
حکومت عملا نشان داده است که قصد حذف فیزیکی آقای بروجردی را دارد و به همین منظور، با اعمال انواع شکنجه های روحی و جسمی ، هر بار سوء قصدهای جدیدی را بر علیه ایشان طرح ریزی می کند. بدین وسیله بار دیگر از همه مجامع بین المللی و مدافعین حقوق بشر درخواست می کنیم تا برای نجات جان ایشان که طی 4 سال بدون هیچ گونه مرخصی در زندان بوده، اقدامی فوری به عمل آورند.

با سپاس
خانواده و بستگان زندانی عقیدتی سیاسی ، سید حسین کاظمینی بروجردی

رونوشت: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست: