۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

پانصد هزار تومان جریمه بانگ الله اکبر
***
مجموعه فعالان حقوق بشر : بنابرگزارشات دریافتی تعدادی از شهروندان که با سردادن بانگ الله اکبر شبانه بر بام منازل یا اماکن دیگر اعتراض خود را نسبت به نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نشان می دادند پس از بازداشت به پرداخت 500 هزار تومان جریمه محکوم شدند.
این بازداشت شدگان که اکثراً توسط نیروهای بسیج محلات دستگیر شده اند پس از بازداشت به اقدام علیه امنیت ملی متهم شدند و بصورت فله ای در شعبه دوم امنیت بازجویی و تفهیم اتهام شده و احکام از پیش تعیین شده 500 هزارتومان جریمه به آنان ابلاغ شده است.
منابع مطلع عنوان می دارند روند دستگیری شهروندان معترض با اتهام فوق کماکان در جریان است و این بازداشت شدگان با پرداخت جریمه مذکور امکان آزادی را می یابند.

۶ نظر:

عماد گفت...

مردم را فقیر نگه داشته اند که از ترس پرداخت هزینه های گزاف کسی نتواند حتی الله اکبر بگوید. اگر این رژیم را با رژیم شاه مقایسه کنیم، شاه خیلی رعایت حال مردم را میکرد و به عواملش اجازه نداد که با مردم برخورد خشن شود اما این رژیم اگر تمامی مردم را هم بکشند برایش مهم نیست.

ناشناس گفت...

سلام
اگر با شعار الله اکبر 500 هزار تومان جریمه میشوند، پس جریمه شعارهای ضد حکومتی چقدر است؟
سامان

Sara گفت...

حکومت ولایت فقیه برای تداومشان دست به هر جنایتی میزنند. ریختن خون مردم برایشان آسان است چه برسد به جریمه کردن نیم میلیونی بابت گفتن الله اکبر!

امیر حسین گفت...

خطاب به تمامی بسیجیانی که مردم بیگناه را بخاطر دفاع از حقشان و یا بانگ الله اکبر دستگیر میکنند، میگویم که اولا اینها ایرانی هستند و شما هم از مردم همین ایران هستید به کار زشت خود بیاندیشید و از خشم مردم و خشم خداوند بترسید که دیگر فرصت توبه هم نخواهید داشت.

عارف گفت...

بيچاره شاه مخلوع؛
اگر اين حكم حكومتي را ميدانست لااقل در روزهاي آخر سلطنتش چند ميلياردي كاسب بود

الياس گفت...

بايد هم جريمه شوند ، حالا شانس يارشان بوده حكم ارتداد برايشان صادر نشده. در حكومتي كه رهبرش خودش را مالك هستي رعيت ميداند عملاً خود را خداي مردم ميداند و اعلام اينكه خداي ناديده بزرگتر و نيرومندتر است ميتواند به تكفير گوينده منجر و خونش مباح شمرده شود.