۱۴۰۱ خرداد ۲۱, شنبه

بیانیه دفتر نمایندگی بروجردی در مورد تهدید فعالین فرهنگی این دفتر در داخل ایران

                             


بنابر اخبار رسیده از داخل ایران در پی تهدید امنیتی تعدادی از فعالین علمی- فرهنگی و مدافعان اندیشه های بروجردی، فعالیت‌هایی که در پلتفرم کلاب هاوس برگزار می‌شد، به صلاحدید آقای بروجردی، کاشف توحید بدون مرز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.  

لازم به ذکر است فعالیت‍‌های علمی فرهنگی دفتر نمایندگی بروجردی، کاشف توحید بدون مرز، به دلیل عدم حمایت رسانه ها، عمدتا به برگزاری جلسات کلاب هاوس محدود شده بود و به چهار زبان فارسی، عربی، ترکی و انگلیسی ادامه داشت که از حدود یک سال گذشته تاکنون، با محوریت نقد دین و بررسی عدم تطابقهای اسناد و مدارک دینی- ادامه داشت. 

هدف نهایی این فعالیت‌هایی که غیرسیاسی است، همواره افزایش خرد فردی و جمعی و رشد فکری و فرهنگی مخاطبان در برابر تبلیغات و هجمه های تعصبات و خرافات دینی بوده است. 
علیرغم این که محتوای جلسات برگزار شده با حضور صدها نفر از مشتاقان بین المللی به زبا‌ن‌های مختلف تنها بر مباحث اعتقادی و فرهنگی- اجتماعی متمرکز بوده‌اند، ولی مکررا مورد هجمه و تهدید عوامل خودسر و سرکوبگر و متعصبین دینی قرار گرفته است. این افراد به دلیل ضعف در استدلال و عدم توان در ارائه پاسخ منطقی به پرسش های چالشی  به منطق زور و سرکوب و تفتیش عقاید پرداخته، دست به تهدید و پیگرد مخاطبان این جلسات در داخل ایران از طریق پلیس فتا و نیروهای امنیتی سایبری زده‌اند.  

این بیانیه تنها در راستای روشن شدن افکار عمومی و نشان دادن وجه دیگری از سرکوب سیستماتیک و فشار بر بروجردی و یاران ایشان می باشد. 

دفتر نمایندگی بروجردی در خارج از ایران 
خرداد ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست: