۱۳۹۷ خرداد ۱۰, پنجشنبه

گزارش سالانه کمیسیون آزادی بین المللی مذهب در رابطه به آقای بروجردی

کمیسیون آزادی بین المللی مذهب وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، گزارش سالانه سال 2018 را منتشر کرد. در این گزارش در بخش مربوط به ایران، به نقص های قانون اساسی در مورد وجود مذهب رسمی و عدم به رسمیت شناختن برخی از مذاهب و نیز جرایم مذهبی مانند محاربه و ارتداد برای تحت تعقیب قرار دادن شهروندان اشاره شده است. در این گزارش آمده است که علاوه بر پیروان اقلیت های مذهبی، شیعیان مخالف هم مورد تهدید، بازداشت و حتی اعدام قرار می گیرند

گزارش تصریح می دارد که در طی چند سال گذشته، مقامات ایران بسیاری از مصلحین جامعه شیعه  را به جرم "توهین به اسلام"، انتقاد از جمهوری اسلامی و انتشار مطالبی که انحراف از استانداردهای اسلامی خوانده می شود، متهم کرده اند.
برای مثال روحانی شیعه مخالف، آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال 2006 بازداشت شده بود، پس از تحمل شکنجه های جسمی و روحی در زندان، در ژانویه سال 2017 به مرخصی درمانی آمده است. ولی در پی آن آیت الله بروجردی عملا تحت بازداشت در منزل قرار دارد، به طور مکرر برای بازجویی احضار شده و از ملاقات با مردم منع گردیده است.
برای دسترسی به متن کامل گزارش از طریق لینک زیر می توانید اقدام کنید . صفحه 46 گزارش پاراگراف مربوط به استاد بروجردی، کاشف توحید بدون مرز می باشد.


هیچ نظری موجود نیست: