۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

وضعیت وخیم جسمی زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی و عدم درمان وی

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، طی چند روز گذشته، آقای بروجردی، شدیدا دچار سردرد و سرگیجه شده که در پی آن چندین بار از هوش رفته اند، بطوری که پزشک درمانگاه زندان مکررا اعلام داشته است که ایشان هرچه سریعتر باید در یک بیمارستان مجهز در خارج از زندان مورد معالجه قرار بگیرد، لیکن مسئولین مربوطه از اعزام این زندانی برای درمان در خارج از زندان علی رغم توصیه پزشکان خودداری می کنند.
یادآوری می شود آقای کاظمینی بروجردی هفتمین سال اسارت خود را در شرایطی می گذراند که در اثر شکنجه های روحی و جسمی ، از بیماری های مختلف از جمله پارکینسون، بیماریهای قلبی و کلیوی و از دست دادن 90% بینایی یکی از چشم ها و ... رنج می برد و در وضعیت جسمی بحرانی قرار دارد. بیماری قلبی ایشان در اثر عدم دسترسی به دارو و درمان مناسب، منجر به پلوموناری ادمای حاد شده که با تورم شدید عضلات وسختی تنفس همراه است که گاهی حتی امکان راه رفتن را نیز از وی سلب می نماید.
لازم به یادآوری است که در این مدت 2300 روز حبس مستمر، با وجود این همه مشکلات و بیماریهای طاقت فرسا ایشان نه تنها حتی یک ساعت هم مرخصی درمانی نداشته است، بلکه رژیم تلاش میکند که این زندانی دگر اندیش را ازبین ببرد بطوریکه بارها از سوی عوامل رژیم در داخل زندان، جانش مورد سوء قصد قرارگرفته است.
 این در حالیست که اخیرا هواداران این پیشوای آزاد اندیش که به قید وثیقه آزاد شده اند، از طرف عوامل رژیم برای چندمین بار به اطلاعات ویژه روحانیت احضار شده و مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته اند. اسامی ده نفر از احضار شدگان در روز یکشنبه 3 فوریه 2013 عبارت است از زهره شریفی، زهرا عبداله وند، مریم عظیمی، طیبه حسینی، رویا عراقی، نرگس غفار زاده، مریم قاسمی، فروغ همت یار، محمدرضا صادقی و محمد مهمان نواز . ضمن این که نامبردگان تاکنون از دسترسی به وکیل مدافع محروم بوده اند.
اطلاعات ویژه روحانیت همواره با احضار این افراد به دادگاه آنها را تحت فشار می گذارد که با امضای توبه نامه تعهد بدهند که دست از اعتقادات خود و حمایت از اندیشه های این پیشوای مذهبی دگراندیش بردارند وحتی با خانواده و نزدیکان ایشان هم هیچ گونه تماسی نداشته باشند.
همچنین قابل ذکر است، خانم دکتر گیتی پورفاضل، وکیل خانم رویا عراقی، به دادگاه ویژه روحانیت مراجعه کرده است ولی به ایشان اجازه رسیدگی به پرونده وی را نداده اند و سند ملکی خانواده عراقی که به عنوان وثیقه بوده است، علیرغم حکم پرداخت جریمه نقدی ، در حال مصادره شدن می باشد. همچنین در طی محاکمات به سایر هواداران هشدار داده اند که دکتر رویا عراقی در حال فعالیت علیه نظام است و جرم وی بسیار سنگین می باشد.
نکته قابل توجه این است که با اینکه برای نامبردگان احضار شده به دادگاه، حکم پرداخت جریمه بدل از حبس صادر شده است، ولی پرونده قضایی ایشان همچنان باز است و مرتبا احضار میگردند، گویا این شیوه جدید زندانی کردن افراد است، بدون این که مسئولیتی را متوجه مقامات کند.
دادگاه ویژه روحانیت نهاد مستقل از قوه قضاییه است که در سال 1365 به منظور تحت پیگرد قرار دادن روحانیون تاسیس شده است و مستقیما زیر نظر ولی فقیه اداره می شود. فراخواندن افراد غیر روحانی، محاکمه و صدور حکم از سوی این نهاد برای این افراد کاملا غیر قانونی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درا یران،نسبت به خطرجدی که جان این روحانی آزادیخواه و مبارز را تهدید می کند هشدار می دهد و ازکمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر  خواهان دخالت برای آزادی فوری و بی قید شرط این روحانی زندانی می باشد 

۱ نظر:

آرمان ایران گفت...

وقتی اساس این نظام بر پایه تزویر است . بیشتر از این نباید توقع قانون مداری داشت.