۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

کمیسیون آزادی جهانی ادیان درآمریکا خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آقای بروجردی گردید


واشنگتن دی سی- کمیسیون آزادی جهانی ادیان (USCIRF) ادامه حبس آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی روحانی معترض شیعی را در حالی که بیش از 5 سال از بازداشت وی می گذرد و طبق گزارش ها چند روز پیش دچار حمله قلبی شده است، محکوم کرد.  
رئیس کمیسیون، آقای لئونارد لئو گفت: "وضعیت جسمی نامساعد آیت الله بروجردی از قبل هم وخیم تر شده است و مسئولین زندان از دسترسی او به مراقبت های پزشکی در خارج از زندان همچنان جلوگیری می کنند.
این مرد که دچار ناراحتی قلبی وخیم و بیماری های مزمن دیگر شده، به طور ناعادلانه ای بازداشت شده و با خشونت و بیرحمی شکنجه شده است، زیرا دیدگاه های وی به طور صریح و آشکار با رهبر جمهوری اسلامی تفاوت دارد.
آیت الله بروجردی که از جدایی دین از حکومت دفاع کرده بود و به نمایندگی از طرف مردم از حقوق اقلیت های مذهبی و اکثریت شیعه سخن گفته، در اکتبر 2006  بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت و زندانی شد. او و 17 تن از هوادارانش ابتدا در دادگاه ویژه روحانیت با وارد آمدن اتهامات جعلی از قبیل محاربه با خدا و تبلیغ علیه رژیم محاکمه و به مرگ محکوم شد.
پس از فرجام خواهی، حکم مرگ کاهش یافت و به 11 سال زندان محکوم گردید. آیت الله بروجردی در حال حاضر دوران محکومیت زندان خود را می گذراند و حکومت فعالیت های مذهبی وی را متوقف ساخته و منزل و دارایی های او را مصادره کرده است. حامیان آیت الله بروجردی گفته اند که او در زندان تحت شکنجه های جسمی و روانی قرار دارد.
دادگاه ویژه روحانیت که تحت اختیار و نظارت رهبر حکومت اسلامی است و خارج از چهارچوب های قضایی عمل می کند، برای محاکمه روحانیون شیعه در ایران بنا شده است. بر طبق گزارش گروه های مدافع حقوق بشر، روند دادرسی در این دادگاه بسیار دور از استاندارد های بین المللی است. نه تنها جلسات آن در پشت درهای بسته برگزار می گردد، بلکه متهمین تنها می توانند وکلایی که روحانی هستند و دادگاه معرفی می کند را به عنوان وکیل مدافع خود معرفی کنند و این وکلای نمایشی لازم نمی دانند که اعتبارنامه و یا گواهینامه های وکالت داشته باشند.   
آقای لئونارد لئو به عنوان رئیس کمیسیون USCIRF) ) می گوید: آیت الله بروجردی یک روحانی معترض است که سابقه ای طولانی در دفاع از حقوق جامع شهروندان ایران از جمله اقلیت های مذهبی دارد. جامعه ایالات متحده و بین المللی با توجه به اخبار رسیده در مورد شرایط جسمی رو به وخامتش باید جهت آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان تلاش کنند.

هیچ نظری موجود نیست: