۱۳۹۰ مهر ۲۳, شنبه

کنت تیمرمن: اخراج چهار گوینده در بخش فارسی صدای آمریکا به علت مخالفت آنها با رژیم ایران


کنت تیمرمن ( روزنامه نگار سرشناس آمریکایی ) :
بخش فارسی صدای آمریکا چهار گوینده را که در مخالفت با رژیم ایران معروف بودند، اخراج کرده است. این اقدام به "کشتار جمعه شب توسط رامین عسگرد" که اکنون مدیر بخش فارسی صدای آمریکا و نوچه نایاک می باشد، معروف شده است.
بر اساس گفته سناتور تام کوبرن، عسگرد هنگامی که هنوز کنسول آمریکا در دوبی بود، با تریتا پارسی موسس نایاک همکاری نزدیکی داشت و پیشنهاد کرد که به پارسی اجازه دهند که تعدادی از آمریکایی های ایرانی را برای استخدام در دفتر محلی وزارت کشور در ایران شناسایی و دست چین نماید. گوینده های اخراج شده شامل جمشید چالنگی، احمد باطبی، کیانوش سنجری و کورش صحتی هستند. 
منابع FDI می گویند که عسگرد امید دارد که تعداد بیشتری از روزنامه نگاران مخالف رژیم ولایت فقیه را از میان بردارد و در همان حال اخیرا به پنج عضو جوان نایاک از جنوب کالیفرنیا پیوسته است تا فرآیند تبدیل صدای آمریکا به صدای ملاها را کامل کند. بررسی های اخیر در مورد تغییرات صدای آمریکا این حقیقت را فاش می سازد که پیدایش عسگرد با حمایت همایون مجد، استاد ایرانی آمریکایی بوده است. او همان کسی است که نقش سخنگوی احمدی نژاد را در طی سفرهایش به نیویورک ایفا می نمود.
عوامل امنیتی رژیم ایران از چند ماه پیش یک ماجراجویی را از طریق Press TV آغاز کرده بودند که علیه جمشید چالنگی یک سناریوی آزار جنسی مطرح نمایند. ولی در واقع این سناریو (به دلیل سلامت اخلاقی و نجابت جمشید چالنگی) در مسیری افتاد که آنها هیچ مدرک و یا بهانه ای پیدا نکردند و به شکست انجامید. Press TV توسط وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران کنترل می گردد.

هیچ نظری موجود نیست: