۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

وخامت وضعیت جسمی یک روحانی زندانی در ایران به علت داشتن عقاید و دیدگاه های مخالف حکومت

سعید کمالی دهقان، دوشنبه، 10 اکتبر 2011 میلادی
بر اساس گزارش عفو بین الملل، آقای کاظمینی بروجردی در اثر شکنجه دچار پارکینسون شدید، دیابت و فشار خون بالا شده است.
از رهبر حکومت اسلامی ایران، آیت اله علی خامنه ای، خواسته شده است که در مورد ادامه بازداشت کاظمینی بروجردی توضیح مکتوب ارائه دهد و یا این که او را آزاد نماید.

بر اساس هشدار فعالان حقوق بشر، یک روحانی زندانی در ایران که در پی دفاع از جدایی دین از حکومت مورد خشم و غضب مقامات حکومتی قرار گرفته است، در شرایط نامساعد جسمی به سر می برد.
آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی در ژوئن 2007  در پی برگزاری دادگاهی در پشت درهای بسته و مواجه شدن با بیش از 30 مورد اتهام، از جمله اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با ضد انقلاب و جاسوسی، به 11 سال زندان محکوم گردید.
هواداران ایشان می گویند اتهامات وی ریشه در مخالفت صریح او با آیت الله علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی و دخالت روحانیون مذهبی در حکومت دارد. بروجردی به عنوان یک روحانی دگراندیش، بارها حکومت علما یا ولایت فقیه را غیر مشروع دانسته و رژیم تهران را  "دیکتاتوری مذهبی" توصیف کرده است.
بروجردی همراه با صدها تن از حامیانش در اکتبر 2006 در تهران پس از درگیری خونین نیروهای امنیتی با هوادارانش دستگیر شد.
این اندیشمند 53 ساله که در حال حاضر در زندان اوین تهران در بند ویژه روحانیون مخالف رژیم حبس شده است، ابتدا به مرگ محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر حکم او به 11 سال زندان کاهش یافت. او با اتهاماتی همچون توهین به رهبر حکومت، تبلیغ علیه نظام و حتی محاربه با خدا متهم شده بود که این جرم بر اساس قوانین ایران حکم مرگ را در پی دارد.
بروجردی فرزند یک آیت الله برجسته است که از روح الله خمینی بنیانگزار انقلاب اسلامی در سال 1979 پشتیبانی نکرده است.
بر اساس بیانیه سازمان عفو بین الملل، بروجردی در زندان تحت شکنجه قرار گرفته که در اثر آن دچار بیماری پارکینسون، دیابت و فشار خون بالا شده است. در هفته های اخیر وضعیت جسمی و سلامتی او رو به وخامت گرائیده است.
مریم مؤذن فعال سیاسی که در قالب یک کمپین برای اطلاع رسانی بیشتر در مورد وضعیت بحرانی آقای بروجردی تلاش می کند، می گوید: "در ایران مردم از رژیم مذهبی به ستوه آمده اند و متاسفانه به این دلیل توجه لازم به سرنوشت این چهره مذهبی که به خاطر دیدگاه هایش زندانی است، ندارند. برخلاف روحانیونی که به خاطر دستیابی به قدرت با حکومت همکاری می کنند، آقای بروجردی به نقض حقوق بشر توسط حکومت به شدت مخالف است."
بر طبق گفته های مؤذن که قبلا به علت طرفداری از آقای بروجردی دستگیر و زندانی شده است، ارتباط آقای بروجردی با خارج از زندان قطع شده و ملاقات او با خانواده اش نیز محدود می باشد. افرادی که با آقای بروجردی و یا خانواده وی همکاری کنند، تحت تعقیب قرار می گیرند و گهگاه دستگیر و بازجویی می شوند. او می گوید آقای بروجردی از ناراحتی های قلبی و لرزش همیشگی دست و پا رنج می برد. 
گروهی از روزنامه نگاران و فعالین برجسته حقوق بشر، نامه ای سرگشاده در هشدار نسبت به وضعیت آقای بروجردی نوشته اند. بر اساس گزارش آژانس خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) در این نامه آمده است: "کاظمینی بروجردی در معرض شکنجه های جسمی و روانی غیر انسانی قرار  گرفته است تا وادار شود با امضای بیانیه ای عقاید خود را انکار نماید. آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر حکومت اسلامی و مسئول اصلی دادسرای ویژه روحانیت (که بروجردی را متهم کرده است) وظیفه اخلاقی، قضایی و قانونی دارد که در مورد شرایط آقای بروجردی توضیح مکتوب ارائه نماید و یا وی را آزاد کند."
 دسترسی به سفارت ایران در لندن جهت ارائه نقطه نظری در این مورد امکان پذیر نیست.

هیچ نظری موجود نیست: