۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

التقاط جمهوریت با اسلامیت، ایده ای نفسانی

سید حسین کاظمینی بروجردی – تیرماه 1389
سلام ِ سوخته سینگان اوین بر خالقی که جز زیبایی و لطافت و مهرورزی نیافرید.
درود بر پیامبرانی که ماموریتی غیر از اعلام عشق و محبت و صمیمیت نداشتند.
ادب به ایران زمین عزیز که شاهد سخت ترین تبعیض ها، ظلم ها و جنایات بی نظیر است.
احترام به تاریخ معاصر که ضابط بی اعتباری ها، بی حرمتی ها و بی آبروئی های تحمیلی شریعتمداران آدمخوار به ساحت مقدس ربوبی است.
به راستی که ادیان و مذاهب توحیدی را خالی از تصرف و تبصره دنیا طلبان دین فروش مي يابيد كه هرگز کامتان با فشارها و تهدیدها و شکنجه های روحی و جسمی، تلخ نمی گردد . حتی وعده جهنم و عذابش نیز در سایه شفاعت کریمانه ایزدی، مبدل به بهشت می شود. در قصص انبیا، اقیانوس رأفت و نوازش معبودمان مشاهده می شود که چسان بندگان را در آغوش کرامت و رفاقت، نوازش می کند.
آنگاه که دیانت با سیاست آمیخته می شود، فرصتهای نیرنگ و فریب و جنایت، پدیدار و خدای پاکی ها، خوبی ها و شادی ها، تبدیل به غول آزار، اذیت و خشونت می گردد و آهنگ غم انگیز « یخرجون الناس من دین الله افواجا » بر بستر تقویم زمان نواخته می شود. ای کاش مرده بودیم و چنین ایام اسفناک و رقت باری را نمی دیدیم.
دینی که رهبرش با پیروان سایر ادیان در صداقت و دوستی بود تا جائیکه به عیادت یهودی مجاور منزلش می رفت ! پيامبري كه قاتل عموی خود را که پشتوانه اش بود و سپاهش را قوت مي داد، بخشید و در فتح مکه، شعارش « الیوم یوم المرحمه » بود و در حاليكه اهل آن شهر بارها در جنگها از اقوام و یارانش کشته بودند ولي همه را نسیم عطوفت داد و خانه پیشوای مشرکین حجاز را مأمن کفار کرد و ابوسفیان را آزادی و استقلال و اختیار داد تا همه گونه توطئه و تخریبی را ادامه دهد !
آئینی که مقتدایش در منبر از حضار می خواست تا او را عفو کنند و چنانچه ناخواسته به آنها ستم کرده، قصاص نمایند ! حالا چطور بپذیریم که این اسلام، میرغضب شده و پوست از سر طرفداران خویش می کند و خفقان را به گونه ای گسترده تا جائی که هر کس به عوامل دست چندم دین دولتی هم اعتراض کند به عقوبتی وحشتناک می رسد ؟!!
من بارها از زعما و تئوریسین های مذهب سیاسی خواسته ام در یک مناظره زنده تلویزیونی مستندات خود را ارائه دهند و ما نیز براهین روشن و ادله قاطع خویش را عرضه داریم تا دنیا بهتر قضاوت کند و خدای غفورمان از جایگاه اتهام این سی و یک ساله خارج گردد.
آری ؛ التقاط جمهوریت با اسلامیت، یک ایده نفسانی و شهوانی بوده و این پدیده مادی و دنیوی، همیشه به استحاله عمومی معاصرین منجر شده است . همانطوریکه در سرگذشت بنی امیه و بنی عباس، طیف عظیمی از مسلمین به کفر و یا سایر ادیان گرویدند و امروز نیز اگر سرنیزه استبداد دینی از کشور کنار برود خواهید دید که ثمره آمیختن ظالمانه دیانت با سیاست، جز تخلیه کامل میهن از خداپرستی و معنویت نبوده است.
سید حسین کاظمینی بروجردی

۷ نظر:

? گفت...

با سلام و درود فراوان بر اقای بروجردی من هم به نوبه ی خود با نظر ایشان موافق هستم دین و سیاست با هم سنخیتی ندارند و جمع اضداد محال است

ناشناس گفت...

كلام شما رهگشاست
اگر به آن توجه شود

ناشناس گفت...

واقعاً که ایشان مبارز و آزادیخواهی بی نظیر هستند.

ناشناس گفت...

درود بر این مرد بزرگ

هم نفس گفت...

درود بر بزرگ مردي كه از همه چيز خود گذشته تا دين اسلام را همانطور كه پيامبر مهربان معرفي كردند به تمام مردم جهان معرفي كند

ناشناس گفت...

با سلام
امروزه جهان متوجه این مهم شده که دین از حوزه ی سیاست جدا شود و با تلاشهای این روحانی دگر اندیش وجهه ی اتحام از سوی خداوند به سوی ملایان سیاسی شده است که جای تقدیر و تشکر را دارد.

ناشناس گفت...

درود بر شما
ضمن عرض ادب به خانواده ویاران آیت الله بروجردی بعرض می رسانم که این روزها کمتر کسی هست که فریاد این
سید مظلوم را نشنیده واین نشانه ی زحمات آیت الله بروجردی وفداکاری ایشان است شما را از صمیم قلب دوست دارم وپخش ونشر آثار ایشان را می طلبم.