۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

احتمال تبعید کاظمینی بروجردی به محلی دور افتاده و متروکه

به گزارش رهانا ، خبرگزاری حقوق بشر ایران، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت تهدید کرده‌اند که آیت‌الله بروجردی را به محلی دور افتاده و متروکه که فاقد هرگونه امکان ارتباطی باشد، تبعید می‌کنند.
این اتفاق به خاطر نگارش دو نامه‌ای است که به تازگی آیت‌الله بروجردی در زندان اوین نوشته و در بیرون از زندان منتشر شده است. آیت‌الله بروجردی در این نامه به انتقاد از وضعیت کنونی کشور، خواهان «جدایی دین از سیاست» شده بود. بر اساس گزارش رهانا، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت از محل تبعید احتمالی این روحانی زندانی صحبتی به میان نیاورده‌اند.
لازم به ذکر است بروجردی در بیانیه 30 خرداد 1389، گردانندگان فعلی حکومت را اینگونه مورد خطاب قرار داده بود: سئوال من از شما سردمداران دین دولتی این است که چگونه به خود اجازه می دهید تا در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کنید در حالیکه هیچ صدای مستقلی را در مملکت نمی توانید بشنوید! ایرانی در وطن خود، استقلالی در تفکرات خصوصی و حتی رأی خود ندارد و همه ابعاد زندگیش را خطوط قرمز زیاده خواهان و سلطه طلبان احاطه کرده و اگر از دنیای آزادگان و جهان نگران بشر مدد بخواهد به جاسوسی متهم می شود.
وی همچنین در بیانیه ای که در تاریخ 6 تیر 1389 تحت عنوان " التقاط جمهوریت با اسلامیت، یک ایده نفسانی" در سایتهای اینترنتی منتشر شد، انتقادات تند ذیل را مطرح نموده بود:
ایران امروز شاهد سخت‌ترین تبعیض‌ها، ظلم‌ها و جنایات است. با آمیخته شدن دیانت و سیاست، فرصتهای نیرنگ و جنایت پدیدار می گردد و آهنگ غم انگیز « یخرجون الناس من دین الله افواجا » بر بستر تقویم زمان نواخته می شود.

۲ نظر:

سارا گفت...

تاكنون نتوانسته اند جلوي اين مرد را بگيرند

ناشناس گفت...

اين گونه اعمال از سر نا تواني رژيم است.
زنده باد آزادي