۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

اربعین حسینی و چهلمین ماه اسارت آیت الله بروجردی

اربعین حسینی را همه ساله پاس می داریم تا چارچوب فکری " کل یوم عاشورا ... " را از یاد نبریم و در آزمون تنازعات فکری و اعتقادی زمان سربلند و رو سپید بیرون بیاییم .
نوشداروی استبداد ستیزی و ظلم گریزی را از طنین جاودانه حسین ابن علی می توان جُست آنگاه که در میدانی نابرابر و در قتلگاه کربلا ، یزیدیان انسان نما را با ادبیاتی مسالمت آمیز به چالش کشید : " اگر پایبند به هیچ دین و مذهبی نیستید ، لااقل از طریق انسانیت و آزاد منشی خارج نشوید " تا باورمندان به حرکت جهادی اش چون رهبر فقید هند ، گاندی ، از وی درس آزادگی بیاموزد و با این بیان که من حرکت استقلال طلبی ام را از حرکت شفابخش حسین ابن علی الهام گرفته ام ، استعمار را به زانو در آورَد و ملتش را از زیر یوغ اسارت اجانب رهایی دهد تا با این نمونه عینی ، حرکت اصلاح گرایانه حسین ابن علی در چهره ای فرا دینی و فرااقلیمی نمود پیدا کند و چراغ راه بشر باشد .
و اینک در گذرگاه زمان و در معبری تاریک و دهشتناک بنام ایران ، ماییم و یزیدیان زمان که بی رحمانه شمشیر استبداد بر ملت ما می کشند . این بار اما حسینیان اراده به پیروزی دارند و یزیدیان چاره ای جز شکست در برابر تاریخ نخواهند داشت به شرطی که همگی ما با تأسی به راهبرد فکری حسین ابن علی ، بزرگ باشیم و آزاد منشی را با اتحادمان بر علیه جبهه یزیدیان معنا کنیم .
چهل ماه قبل آیت الله بروجردی در عصر حکومت استبداد دینی ، چون پدرش حسین ابن علی آواز رهایی سر داد تا با صدایی رسا به افشای ماهیت خودکامه گان ستمدینی مبادرت نماید و صراحتا اعلام نماید " من چون پدرم حسین ابن علی با یزیدیان عصر بیعت نمی کنم و مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می دهم . " و چه تقارن زیبا و معنا داریست وقتی اربعین حسینی مصادف می شود با چهلمین ماه اسارت این سرباز وطن .
همه با هم دست به دعا بر می داریم برای آزادی ایران و تمامی فرزندان در بندش و از درگاه خداوندگار مهربان ، عزت و اقتدار را برای ملت ایران و بی آبرویی و شکست را برای اهریمنان حاکم و واپسگرایان ولایت فقیه مسئلت می نماییم .

۱۰ نظر:

احمدرضا گفت...

باسلام این حقانیت آیت الله کاظمینی بروجردی را ثابت می کند.

سارا گفت...

با آرزوی پیروزی فرزندان وطن

زهرا گفت...

درود برآیت الله بروجردی
آفرین بر مرجع آزادی خواه
مرحبا به استقامت و شجاعت ایشان
پیروزی از آن ماست

arash گفت...

این ایام بسیار سرنوشت ساز است چرا که ما باید راه خودمان را مشخص کنیم که آیا یزیدی(استبداد-زورگویی-ظلم به همنوع)هستیم یا حسینی(آزاده خواهی-احترام به حقوق دیگران)

ناشناس گفت...

تمامی حرکتهای آزادی خواهانه بعد از اتحاد و مقاومتی پایدار به پیروزی می رسید
پس همه با هم برای حذف دیکتاتوری

مرگ بر دیکتاتور گفت...

همیشه استفاده از الگوهای مناسب بهترین راه برای بازدهی بیشتر است
حرکت آیت الله بروجردی مشابه حرکت امام حسین(ع)است به همین دلیل راه ایشان مانند راه امام حسین که همان آزادی خواهی است،تا زمان برچیده شدن ظلم ادامه پیدا خواهد کرد
مرگ بر دیکتاتور

ناشناس گفت...

شاید اسمها و القاب و عناوین دیکتاتورها نسب به گذشته تغییر کرده باشد اما شیوه و شگرد آنها همان زر و زور و تزویر است
اما خامنه ای باید بداند که بزودی بساط ظلمش برچیده خواهد شد

یوسف گفت...

شرم نمی کنند به نام دین و امام حسین، فرزندان رسول الله را شکنجه می کنند که خود امام حسین بر علیه چنین حکومت مستبدی قیام کرد

ناشناس گفت...

راه آیت الله بروجردی یعنی راه امام حسین(ع) هست.

بهار گفت...

آیت الله بروجردی بهترین کار را میکنند که مانند جدشان حسین با وارثان یزید بیعت نمیکنندانشاالله خداوند مزد این روحانی عزیزرا هر چه زودتر بدهد زنده باد بروجردی