۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

اظهار نظر آيت الله كاظميني بروجردي در رابطه با نزاع و درگيري ما بين اعراب و اسرائيل


همه ما میراث بران ابراهیم خلیل هستیم و او پدر موحدین است و تمامی ادیان آسمانی به اومنتهی می شوند و هرگونه نزاع و نفرتی در بین پیروان مذاهب الهی، نارضایتی این معلم توحید را به همراه دارد. ریشه جدالهای فی ما بین طرفداران مکاتب ایزدی ، شیطنت خودکامگان و سلطه جویان که خالی از منطق و فلسفه مقبول ومعقول و مشروع هستند. براستی که چگونه ممکن است اختلافی در گرویدگان به مبدأ وجود پیدا شود و اهدافی روحانی و قدسی داشته باشد؟!
آنگاه که دانستیم حضرت ابراهیم پدراسحاق واسماعیل بود و اسحاق هویت بنی اسرائیل است و اسماعیل سرسلسله ي اعراب می باشد و یهودیت و مسیحیت وارث بر،  بنی اسرائیلند و اسلام شجره دار اسماعیل می باشد ، پس نتیجتاً اعراب واسرائیل پسرعموهای یکدیگرند. چطور باید پذیرفت که بین شان خونریزی و کدورت حکومت کند؟ آیا منازعه بین اعراب واسرائیل با مفاد وحی تحلیل پذیراست ؟ چرا نباید حرمت ها و قرابت ها را حفظ کرد ؟
من خواهان صلح و صداقت در بین رهروان هر آیین ومکتبی هستم که بشر را به خدایش می رساند. بیاییم و زندگی را با الفت با خداجویان سراسر جهان ، زیبا و گوارا سازیم. تاریخ بشر جنگهای صلیبی را فراموش نمی کند که با نقشه اهریمنان، بازماندگان ابراهیمی به جان یکدیگر افتادند و صفا و کرامت را خدشه دار نمودند . ما که با طرفداران بنی امیه و بنی عباس که قاتلین امامان شیعه بودند، عقد أخوت خوانده ایم و اعلام وحدت کرده ایم چگونه با فرزندان ابراهیم خلیل مقاتله و مبارزه می کنیم؟!
 با آرزوی آزادی واستقلال همه اندیشه های پاک و دوستانه و تخلیه جهان از دعواها و درگیری های اعتقادی واعتباری .
سید حسین کاظمینی بروجردی

۳ نظر:

ناشناس گفت...

چکونه انسانهایی هستیم که برای حفط منافعمان انسانها را به جان هم میاندازیم تا به نفع خود تبلیغ کنیم براستی خون این همه زن و کودک بی دفاع به گردن کیست و چه کسانی میتوانند ادعا کنند که در محضر خدا هم میتوانند دغلبازی و دروغ پردازی کنند . شرم کنید ای حکام دیکتانور ایران این همه آشوب از گور شما بلند میشود

ناشناس گفت...

نگاهی که ایت الله بروجردی به ملل و اقوام جهان دارد اینست که تمامی آنها را بندگان پروردگار بزرگ می داند که در پرستش خالق گیتی اتحادی گسست ناپذیر دارند و در این همسویی و برادری جایی برای نزاع و خون ریزی نمی ماند و تفاوت نمیکند خون بر زمین ریخته یهودی باشد یا مسلمان.

ناشناس گفت...

در یکی از مباحث تدریسی آیت الله بروجردی از قول امامان معصوم شنیدم که می گفتند : اگر برادر دینی تو به اتاقی نیاز داشته باشد و تو بتوانی نیازش را برطرف کنی و نکنی مسلمان نیستی . آیا فلسطینیها برادران اباء و اجدادی اسرائیلیها نیستند ؟ چه اشکالی دارد که زمینها برای ایجاد وحدت و آبادی روابط به یکدیگر بخشیده شود . مگر اینکه تفکری غیر از صلح در میان باشد.