۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

عرصه بر روحاني آزاديخواه زنداني آيت الله كاظميني بروجردي

تنگ تر و تنگ تر مي شود

حكومت مذهبي ايران صبح امروز چهارشنبه 25 دي ماه 87 به منظور تشديد فشار و ایجاد محدودیتهای ارتباطی بيشتر براي روحاني صلح طلب آيت الله كاظميني بروجردي با دنياي خارج از زندان ، اين پيشواي ديني را از بند نظاميان به بند زندانيان مواد مخدر منتقل نمود . لازم به ذکر است که انعکاس افشاگریها و موضع گیریهای صلح طلبانه ایشان و علي الخصوص ابراز نظر وي در خصوص لزوم پرهيز از جنگ و خونريزي و همچنين برقراري صلح بين اعراب و اسرائيل در رسانه های جمعی و مجامع حقوق بشری ، باعث خشم شدید حکومت و تصمیم گیریهای خصمانه علیه ایشان گرديد . اين در حاليست كه شدت سرما و رطوبت در بند زندانيان مواد مخدر ، باعث تشديد بيماري هاي وي و وخامت حال ايشان خواهد گرديد .

 بدنبال اين اقدام غير انساني ، آیت الله كاظميني بروجردی،

 پیامی صوتی به شرح ذيل مخابره نموده اند :

 « امروز مرا به بند دیگری منتقل کردند و با نیت آزار بیشترم ، جایم را تغییر دادند . در این قسمت از زندان یزد به مشکلات جدید و جدی تری مبتلا گشته ام که از جمله سردی مکان و تضییقات ارتباطی با تلفن می باشد و هدف هیئت حاکمه دیکتاتور و زورگو از پا درآوردن مقاومت و خاموش کردن فریادم می باشد.

اکنون بار دیگر از وکلایم در داخل و خارج از کشور می خواهم تا مراتب اعتراضات وسیع خود را نسبت به هدم حقوق بشر و سلب تنفس یک پیشوای مذهبی زندانی اعلام کنند و از نهادهای مدافع زندانیان و اسرا بخواهند تا حرکت رهائی بخش خود را تشدید نمایند و نیز از رسانه های جمعی جهان در رفع حصارهای سنگین و سخت من مساعدت گیرند . قطع تلفنهای من به معنای کور کردن دیده بان حقوق بشر در زندانهای قرون وسطائی دیکتاتور است . خفه کردن یک منادی آزادی و مبشر استقلال اعتقادی در بندهای نکبت بار حکومت مذهبی ، به مفهوم انسداد خبررسانی های پایدار و موثر در جهان معاصر می باشد.

من لحظات رقت باری را سپری می کنم که نیازمند مساعدت فوری مجامع جهانی هستم . »

لازم به ذكر است خبر فوق الذكر به تأييد مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران رسيده است . 

۳ نظر:

Unknown گفت...

با درود
اصل19 مجموعه اصول برای حمايت همه افراد در هرگونه بازداشت يا زندان:
فرد در بازداشت يا زندان بايد حق ملاقات و مكاتبه، بويژه با اعضای خانواده اش را، داشته باشد و بايد به او فرصت كافی برای تماس با دنيای بيرون داده شود ضمن اينكه شرايط درخور و محدوديت‌های تعيين شده توسط قانون يا مقررات قانونی بايد در نظر گرفته شود. با توجه به اينكه اين اصل مورد تاييد حكومت ايران است ولي
رژيم استبدادي با انتقال آيت الله بروجردي به بند بدتري در زندان احتياجات ايشان ازجمله امكانات ارتباطي را به شدت محدود كرده است.
با آرزوي سلامتي براي ايشان

ناشناس گفت...

متاسفانه این رزیم به هیچ قانونی پایبند نمی باشد و تا به الآن با سرکوب آزادیخواهانی چون آیت الله کاظمینی بروجردی توانسته است حکومت کند .

ناشناس گفت...

باسلام
آنها که دم از عدل و عدالت مي زنند چطور به خود چنين اجازه اي مي دهند و آيت الله بروجردي را شکنجه مي دهندبا این کار خود چه چیزی را می خواهند ثابت کنند