۱۳۸۷ شهریور ۳۱, یکشنبه


توطئه ای دیگر برای نابودی آیت الله بروجردی
اجرای حکم تبعید آیت الله بروجردی و 8 تن از یارانش


با وجود تلاشهای فراوان نهادها و سازمانهای مدافع حقوق بشر و صدور بیانیه های مکرر از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل مبنی براینکه آیت الله بروجردی و یارانش زندانیان اعتقادی هستند و باید سریعا آزاد شوند، اما مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران اعتنایی به آن بیانیه ها نکرده و در مورد آزادی آنان اقدامی ننموده اند و طی حکمی تصمیم به تبعید سریع آنان به شهرستان های محل اجرای حکمشان را دارند . این در حالی است که این متهمان قبلا به احکام دریافتی خود اعتراض کرده بودند ولی اعتراضشان پذیرفته نشده بود ولی مقامات مسئول قول داده بودند که آنان را در تهران نگه می دارند و در صورت تحمل مدتی از دوران محکومیت به ایشان مرخصی داده خواهد شد. متاسفانه مقامات قضائی ایران مانند دفعات گذشته این بار هم خلف وعده کرده وبا توجه به عدم همکاری آیت الله بروجردی در اجرای سناریوی اعترافات ساختگی و پافشاری ایشان برعقایدشان و در پی آن با افشاگری خبرگزاریهای بین المللی ، این مصاحبه به دادگاهی علیه رژیم آخوندی تبدیل گردید که نتیجتا ً به رسوایی رژیم ولایت فقیه انجامید ؛ بیم آن می رود که حکومت قصد داشته باشد در حین انتقال آیت الله بروجردی و یارانش به تبعیدگاهشان، آنان را سربه نیست نماید . این شایعه پس از تهدیدهای شفاهی مقامات قضایی و مسئولین پرونده طی روزهای اخیر مبنی بر کشتن رهبرمخالف دین سیاسی وپیروانش ، قوت یافته است.
گفتنی است آیت الله بروجردی روحانی آزاداندیشی است که مطالبات ده ها میلیون ایرانی مخالف نظام ستمدینی را مطرح مینماید ، خواستار توقف اجرای احکامی چون سنگسار، اعدام و قطع اعضاء و برگزاری یک رفراندوم آزاد با حضور نمایندگان بین المللی می باشد . ایشان مدت دو سال است که زندان و شکنجه را تحمل کرده و اکنون به ده سال حبس در زندان یزد محکوم شده است . این در حالی است که آقای حسام فیروزی پزشک معالجش باقی ماندن در زندان را برای ایشان مرگ آور و بسیار خطرناک تشخیص داده است . رژیم آخوندی ایران بدنبال انتقال آیت الله کاظمینی بروجردبی به زندان یزد ، بنوعی پروژه اعدام آرام وی را دنبال می کند . لازم بذکر است این عمل بیشرمانه همزمان با حضور رئیس جمهور ایران آقای احمدی نژاد دراجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درنیویورک و در زمانی که ابتدائی ترین حقوق انسانی وآزادیهای عقیدتی درایران لگدمال میشود ، صورت میگیرد !!
اسامی یاران محکوم به زندان درتبعید ومدت محکومیتشان به شرح ذیل می باشد :
1- مسعود سماواتيان 47 ساله، متهم رديف دوم، كارشناس ادبيات ، متاهل و صاحب دو فرزند ، محکوم به 5 سال زندان در خرم آباد .
2- عليرضا منتظرصاحب 37ساله ، متهم رديف سوم ، متاهل و صاحب يك فرزند ، محکوم به 4 سال زندان دركرمانشاه .
3- حبيب قوتي 30 ساله ، متهم رديف پنجم ، فوق ليسانس حسابداري ، متاهل ، محکوم به 4 سال زندان در همدان .
4- مجيد الستي 35 ساله ، متهم رديف هفتم ، فوق ليسانس عمران ، 4محکوم به سال زندان در زنجان .
5- مهرداد سوري 36 ساله ، متهم رديف هشتم ، كارشناس برق ، محکوم به 2 سال زندان در تهران .
6- محمدرضا صادقي 36 ساله ، متهم رديف نهم ، مدير اخراجي يكي از ادارات دولتي ، محکوم به 2 سال زندان در تهران .
7- حسن هريسچيان 35 ساله ، متهم رديف دهم ، متاهل و صاحب يك فرزند ، مهندس عمران ، محکوم به 2 سال زندان در تهران .
8- علي اربابي، متهم رديف يازدهم ، محکوم به 2 سال زندان در تهران .
دو تن دیگر از متهمین پرونده که احضار شده ولی هنوز به زندان برده نشده اند عباتند از:
1- علي شهرابي فراهاني 33 ساله ، متهم رديف چهارم ، متأهل و صاحب يك فرزند ، محکوم به 4 سال زندان در قزوين .
2- احمد كريميان 39 ساله ، متهم رديف ششم ، مجروح شيميائي دوران جنگ ، فوق ليسانس فيزيك و مدرس اخراجي دانشگاه آزاد ، محکوم به 4 سال زندان در سمنان .
امید است نهادها و سازمانهای مدافع حقوق بشر ضمن محکوم نمودن این اقدامات غیر قانونی ، مانند گذشته به حمایتهای تأثیر گزار خود از این زندانیان عقیدتی ، ادامه دهند .

هیچ نظری موجود نیست: