۱۳۸۷ شهریور ۱۵, جمعه


آیت الله بروجردی را که به مداوای فوری نیاز دارد آزاد کنید

15 شهریورماه 1387 – کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد که مقامات ایرانی باید فورا آیت الله کاظمینی بروجردی را که به مداوای فوری نیاز دارد، آزاد کنند. طبق نظر پزشک معالج آیت الله بروجردی، وضعیت سلامتی ایشان در زندان بشدت رو به وخامت گذاشته و ایشان به فوریت نیازمند مداوای تخصصی است.
در 12 شهریور ماه 1387، نامه دکتر حسن فیروزی؛ پزشک معالج آیت الله بروجردی به رئیس قوه قضائیه توسط مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر شد. دکتر فیروزآبادی در این نامه گزارش داده است که آیت الله بروجردی دچار بیماری های عدیده و مشکلات پیچیده سلامتی است. ایشان به نمونه هایی از این بیماریها به این شرح اشاره کرده است: بیماریهای قلبی و تنفسی، سنگ کلیه واز دست دادن 80 درصد بینایی بخاطر آب مروارید. دکتر فیروزی همچنین از کاهش 40 کیلوگرم وزن ایشان در دوره زندان خبر داده است و آن را نشان دهنده وضعیت وخیم جسمی ایشان می داند.
دکتر فیروزی در نامه خود خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است :" من بعنوان یک پزشک مستقل، فارغ از هرگونه سمت و سوی سیاسی و صرفا پرداختن به حرفه مقدس پزشکی که هدفی جز نجات جان انسان ها و کاهش آلامشان ندارد از محضر حضرت عالی می خواهم که برای نجات جان انسانی، که همانا نجات جان بشریت است، دستور مداوای ایشان را در خارج از زندان صادر فرمائید."
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، قوه قضائیه را بطور کامل مسئول سلامتی آیت الله بروجردی می داند. آیت الله بروجردی بخاطر ترویچ عقیده جدایی دین از سیاست توسط دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شده است.
نیروهای امنیتی در تاریخ 16 مهر ماه 1385 به منزل آیت الله بروجردی حمله کردند. ایشان در خرداد ماه 1386 در پشت درهای بسته دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شدند. مقامات ایرانی تاکنون هیچ اطلاعاتی در باره محاکمه و حکم ایشان ارائه نداده اند. اما به گفته یکی از نزدیکان ایشان، دادگاه بدوی، آیت الله بروجردی را به مرگ محکوم کرده بود، اما در تجدید نظر صورت گرفته، حکم ایشان به 11 سال زندان تغییر یافت که 10 سال آن تبعید در شهر یزد می باشد.
آیت الله بروجردی در طول دوره بازداشت و محاکمه از دسترسی به وکیل مستقل محروم بوده است. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، آیت الله بروجردی را یک زندانی عقیدتی می داند و از مقامات قضایی ایران می خواهد که ایشان را فورا آزاد کرده و به آزار و اذیت و محاکمه ایشان پایان دهند.
متن انگلیسی «« لطفا کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست: