۱۳۸۷ شهریور ۲۳, شنبه


بيانيه سازمان عفو بين الملل
در مورد آخرين وضعيت آيت الله كاظميني بروجردي

11سپتامبر 2008
آیت الله سيد حسین کاظمینی بروجردی همچنان در زندان اوین تهران به سر می برند در حالی که وضعیت پزشکی و سلامت ایشان بشدت بحرانی است . در 10 سپتامبر 2008، همسر و خانواده ایشان به منظور امضا برگ معرفی نامه وکیل به زندان مراجعه كردند ولی مسئولین زندان حتي به آنها اجازه ملاقات با وي را ندادند. آیت الله و یارانش تنها به دلیل وجدان و اعتقادات مذهبی در زندان به سر می برند.
در 2 سپتامبر 2008 ، پزشک ایشان به مقامات قضایی ایران نامه ای نوشت و آنها را از وضعیت وخیم بیماريش آگاه ساخت و تاکید کرد که ایشان باید سریعا در خارج از زندان تحت مراقبت پزشکی قرار گیرند. پزشك وي تشخیص خود را از وضعیت قلبی ایشان که بصورت دردهای قفسه سینه ظاهر می شود اینگونه بیان كرد : « كه این دردها می تواند علامتی برای انسداد عروق باشد » آیت الله بروجردي از دردهای سنگین ناشی از بیماری های کلیوی رنج می برند بعلاوه ایشان حدود 40 كيلو گرم کاهش وزن داشته اند. وضعیت جسمانی ایشان نیز بسیار وخیم گزارش شده است .
آیت الله بروجردی در 1 سپتامبر 2008 بدون اطلاع قبلی توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار شد . دادگاه ایشان را به انجام مصاحبه ای مبنی بر تکذیب بیانات خود در روزنامه های دولتی و طلب عفو از مقام رهبری وادار کرد.
ایشان در 13 اگوست 2007 به 1سال حبس در تهران و 10 سال حبس در یکی دیگر از مناطق کشور ( يزد ) محکوم گرديد. ایشان همواره از مرخصی درمانی جهت بهره مندی از مراقبت های پزشکی لازم محروم است. بنابر گزارشات ، آیت الله بروجردی در طول دوره بازداشت همواره مورد شکنجه و بدرفتاری رژيم قرار گرفته است.
آیت الله بروجردی حامی نظریه جدایی دین از سیاست در 8 اکتبر 2006 در منزلش در تهران به همراه بیش از 300 تن از یارانش طی یک حمله وحشیانه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد . ایشان و 17 نفر از یارانش در ابتدا محکوم به اعدام شدند که البته این حکم تغییر یافت . علاوه بر 11 سال حبس ، ایشان از لباس روحانیت نيز خلع شدند و همچنين منزل و تمامی متعلقاتش مصادره گشت.
قریب به 77 تن از یاران ایشان که محاکمه شده بودند اکنون در بيرون از زندان بسر مي برند و تنها :
حبیب قوتی که در 7 اگوست 2008توسط دادسراي ويژه روحانيت احضار و به 4 سال حبس محکوم گردید.
و همچنين حکم و محل حبس دو تن ديگر از یاران آیت الله بروجردي بنامهاي علی شهرابی فراهانی و احمد کریمیان هنور در پرده ای از ابهام است .
در نهایت حکم 4 نفر دیگر از یاران آیت الله بروجردي بنامهاي مجید الستی ،مهرداد سوری ،محمدرضا صادقی و مسعود سماواتیان توسط دادسراي ويژه روحانيت در 3 سپتامبر 2008تایید و اجرا گرديد .
مجید الستی به 4سال حبس در تبعید در زندان زنجان ( 330كيلو متري شمال غرب تهران ) محکوم شد .
مهرداد سوری و محمدرضا صادقي به دو سال حبس محکوم شدند و اکنون در زندان اوین در بازداشت به سر می برند.
مسعود سماواتیان به 5 سال حبس در تبعید در زندان خرم آباد ،استان لرستان ،غرب ایران محکوم شد .

اطلاعات پیش زمینه :
دادسراي ويژه روحانيت که خارج از چارچوب قضایی عمل می کند در سال 1987 توسط آیت الله خمینی به منظور محاکمه اعضای حوزه علمیه در ایران تاسیس شد که بنای آن به دور از استانداردهای بین المللی و منصفانه است . از آن جمله اینکه احضار شده تنها می تواند از میان وكلايي که دادگاه معرفی می کند و نیاز به تعیین صلاحیت قانونی ندارند وكيل انتخاب کند و در بسیاری موارد احضار شده به هيچ وجه اجازه انتخاب وکیل را نداشته و دادگاه وي بدون وکیل برگزار می گردد .این دادگاه می تواند احکامی چون شلاق و اعدام نيز صادر كند .

اقدامات پیشنهادی :
لطفا درخواست های خود را حتی الامکان به زبانهای فارسی ، عربی ، انگلیسی ، فرانسه یا نهایتا زبان خودتان بنویسید .
1- ابراز نگرانی از اینکه آیت الله کاظمینی بروجردی محروم از امکانات درمانی کافی می باشد و تقاضا از مسئولین جهت درمان و مراقبتهای مورد نیاز براي وي .
2- ابراز نگرانی از آزار و اذیت آیت الله بروجردي بدلیل عقاید مذهبی وي .
3- درخواست از مسئولین جهت موافقت با اینكه آیت الله بروجردي بتواند از وکیل منتخب خود بهره مند شود .
4- ابراز نگرانی از اینکه آیت الله بروجردی و یارانش به دلیل وجدان و عقاید خود در زندان به سر مي برند و در خواست اينكه باید سریعا آزاد شوند .

تقاضا به :
رهبر جمهوری اسلامی
جناب آقای آیت الله سید علی خامنه ای
جمهوری اسلامی ایران ، تهران ، خیابان شهید کشور دوست ، خیابان جمهوری اسلامی ، دفتر مقام معظم رهبری.
Email :
info@leader.ir

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد سلیمی
ریاست دادگاه ویژه روحانیت
جمهوری اسلامی ایران ، تهران ، میدان 15 خرداد ، ساختمان وزارت دادگستری ، وزارت دادگستری
Fax : +98 21 3390 4986 - please keep trying
Email :
info@dadgostary-tehran.ir

رونوشت به :
جناب آقای محمود احمدی نژاد
ریاست جمهوری
جمهوری اسلامی ایران ، تهران ، تقاطع آذربایجان ، خیابان فلسطین ، ریاست جمهوری
Fax: + 98 21 6 649 5880
Email:
dr-ahmadinejad@president.ir
http://www.president.ir/email/

ونیز به نمایندگان دیپلمات ایران
اگر تقاضاهاي خود را پس از 23 اکتبر2008 ارسال می کنید آنرا با دبیرخانه بین المللی یا بخش مربوط به خودتان چک کنید.
متن انگليسي ...«« لطفا كليك كنيد

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam
neveshtan taghaza barai azadi ayatolah borojerdi format khasi mikhahd ya khir?

ناشناس گفت...

با سلام و درود
دوست عزيز جهت حمايت از آيت الله بروجردي كفايت مي كند كه مطابق اقدامات پیشنهادی كه در متن بيانيه عفو بين الملل آمده تقاضاي خود را تنظيم كنيد و به ايميلهاي وارده در بيانيه ارسال كنيد ( ايميل رهبري - رياست جمهوري - و شيخ سليمي ) در ضمن فراموش نكنيد كه اگر از درون ايران اين تقاضا را ارسال مي كنيد حتما بصورت ناشناس عمل كنيد و از پروكسي و فيلتر استفاده كنيد . به دوستان خود نيز توصيه كنيد .
با سپاس فراوان / پايدار