۱۳۸۶ شهریور ۷, چهارشنبه

دست داشتن رژیم تهران در ترور نمایندگان آیت الله سیستانی

به گزارش سایت حکومتی عصر ایران، روزنامه اماراتی گلف نیوز در گزارشی نوشت ارتش عراق در حال بررسی احتمال دست داشتن جمهوری اسلامی در ترور نمایندگان آیت الله سیستانی است.
این روزنامه با اشاره به ترور سه تن از نمایندگان آیت الله سیستانی در شهر نجف به نقل از منابع ارتش عراق نوشت برخی از بازداشت شدگان این حادثه افرادی هستند که چند بار به عراق سفر کرده اند و این احتمال وجود دارد که یک گروه وابسته به جمهوری اسلامی از این افراد برای انجام ترورها حمایت کرده باشد.
پیش از این چند فرد مظنون به ترور نمایندگان آیت الله سیستانی در نجف دستگیر شدند.
ندیم الانصاری، یک عضو حزب شیعه فضیلت عراق در پاسخ به این سئوال که آیا جمهوری اسلامی در ترور شیعیان دست داشته است به گلف نیوز گفت "امکان دارد برخی گروه های ایرانی که دارای برنامه های مجزا از دولت هستند در این حوادث نقش داشته باشند."
وی افزود: "محتمل است که این گروه های ایرانی در صدد تحریک خشونت و آشوب آفرینی در استان های جنوبی باشند."
الحیات: دست داشتن رژیم تهران در قتل فرمانداران عراقی
روزنامه عرب زبان الحیات چاپ لندن نیز در شماره روز جمعه خود از دخالت رژیم تهران در قتل دو فرماندار عراقی در هفته های اخیر خبر داده بود.
الحیات نوشت یک سازمان عراقی به اسناد و مدارکی دست یافته که ثابت می کند رژیم تهران می کوشد سران شیعه عراقی را که حاضر نیستند به دستوراتش تن در دهند، به قتل برساند.
به نوشته این روزنامه، دو فرماندار شیعه دیوانیه و سماوا، در اثر انفجار بمب های ساخت جمهوری اسلامی که در زیر صندلی خودروی آنها کار گذاشته شده بود، کشته شدند.
لینک خبر را اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: