۱۳۸۶ شهریور ۴, یکشنبه

بیانیه ی پیروان آیت الله بروجردی درباره تحریم جشن نیمه شعبان

طبق سنت هر ساله با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و مخصوصا نیمه شعبان در ایران ، شاهد برپایی محافلی در قالب جشن و سرور در ایران زمین هستیم . سرزمینی که در اشغال ملایان دین فروش ، بیرمق گشته و گاه و بیگاه شاهد پر پر شدن فرزندان خویش است .
نیمه ی شعبان امسال در حالی فرا می رسد که ناله و اندوه ، میهمان هر شب ایران و ایرانی ست . هیچ شکی نمی ماند که صاحب این روز خود در ماتم و سوگ نشسته چرا که نظاره گر حرمت شکنیها به دین و بشریت در ایران است ؛ حال آنکه خداوند یکتا ایشان را مسئول برچیدن ظلم و استبداد و گسترش عدالت بر پهنه ی گیتی قرار داده است .
شیعه ی واقعی کسی است که در تأسی به مولایش در احساس همدردی با دیگران ، همواره می کوشد .چگونه بخندد کسی که به آخر خط رسیده است ؟ چگونه شادی کند دلی که شبها گرسنه سر به بالین می نهد ؟ چگونه بخواند گلویی که بجرم اعلان خواسته های حقه اش فشرده می شود تا عبرتی برای دیگران باشد ؟ چگونه پایکوبی کند اسیری که دست و پایش در غل و زنجیر غاصبین ولایت مولا ست ؟
باری ؛ این حکایت مردمانی است که در عین دارا بودن ثروتهای فراوان به استثمار ِ استبداد ِ دینی رفته اند . جا دارد در آستانه ی میلاد یگانه منجی موعود (عج) بتذکر پیشوای یازدهم شیعه ، امام حسن عسکری در تحلیل دوران زعامت فرزند خلفش گوش جان فرا دهیم که می فرمایند :
« لا تزالُ شیعتنا فی حزن ٍ حتی یَظهرَ ولدی . کتاب بشاره الاسلام ص 168» شیعیان واقعی ما بر طبق قاعده الجار ثم الدار و همدردی دائمی با جامعه گرفتار ، همواره در ماتم و اندوه بسر می برند تا زمانی که فرزندم مهدی ظهور کند و پایان بی عدالتیها و ناپاکیها را اعلام کند .
نقض گسترده حقوق بشر و وفور ظلم و بی عدالتی در کشور ، هیچ بهانه ای را برای شادی کردن باقی نمی گذارد . ما که خود زخمی دشنه ی عدو هستیم ، بعنوان پیروان خط اصیل تشیع در کشور ، ضمن ابراز همدردی با جنبشهای کارگری ، دانشجویی ، معلمان ، و زنان دربند ، بپاس احترام به روح آزادی ، با تحریم جشن نیمه شعبان ، از تمامی ملت دیندار و میهن دوست ایران دعوت می کنیم تا با برپایی یک نافرمانی بزرگ از حضور در محافل رسمی جشن نیمه ی شعبان خودداری کرده تا بدین وسیله امکان هر گونه بهره برداری سیاسی را از دست ملایان سیاست باز و مکار ، بگیرند و مراسم مذهبی خود را صرفا در محافل غیر رسمی و غیر دولتی برگزار کنند .
به امید طلوع ظلمت ستیز آفتاب عدالت در زمین و تعجیل در ظهور منجی موعود

هیچ نظری موجود نیست: