۱۴۰۳ فروردین ۲۰, دوشنبه

بستری شدن آقای بروجردی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان


آقای بروجردی به دلیل مشکل حاد تنفسی به مدت سه روز در بیمارستان بستری شد. 

 ایشان با وجود این‌که در اثر عوارض ناشی از یازده سال حبس و شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی، از مشکلات و عوارض زیادی رنج می‌برند، اما به دلیل همدردی با جمعیت کثیری ازهموطنان ایرانی که توان پرداخت هزینه‌های بالای درمانی را ندارند وهمچنین اعتراض به استمرار تهدیدهای امنیتی و محدودیتها (تحمیل شرایط حصر در منزل) و تهدید کادر درمان و پزشکان معالجشان، از سوی عوامل اطلاعاتی و امنیتی، سالهاست از مراجعه به پزشک خودداری کرده‌اند. اما متاسفانه شرایط سلامتی شان به وخامت گرایید و در اورژانس بیمارستانی در تهران بستری شد.

آقای حسین بروجردی ملقب به کاشف توحید بدون مرز، که در سال ۲۰۰۶ به دلیل حمایت آشکار از سکولاریسم، دستگیر و زندانی شده بود، پس از یازده سال حبس، شکنجه و محرومیت از خدمات درمانی، در سال۲۰۱۷ بطور موقت و با عنوان مرخصی درمانی، از زندان آزاد شد، اما همچنان از حقوق شهروندی خود محروم است و در حصر خانگی قرار دارد. ایشان به دلیل تحمل شرایط بسیار سخت حبس یازده ساله در زندانهایی چون اوین و زندان نظامی یزد، دچار بیماریها و عوارض گوناگون است و در سن ۶۵ سالگی دچار لرزش شدید دستها و بدن، دردهای طاقت فرسای مفاصل، کج شدن شدید ستون فقرات و بیماریهای قلبی و ریوی، سو هاضمه و دیابت و.... شده است.

لازم به ذکر است  دخالت های اطلاعات ویژه در روند درمان ایشان مانند تهدید پزشکان معالج ایشان و ضبط پرونده های پزشکی از مطب پزشکان و یا بیمارستان های مورد مراجعه، باعث شده که پزشکان نتوانند به درمان عوارض و دردهای ناشی از شکنجه های زندان بپردازند و وضع ایشان روز به روز وخیم تر می شود. تا جایی‌که هفته گذشته به دلیل وخامت حال و مشکل حاد تنفسی بیهوش و به اورژانس منتقل شد و مدت سه روز بستری بود.

به امید آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی

هیات نمایندگان بروجردی، کاشف توحید بدون مرز


هیچ نظری موجود نیست: