۱۴۰۳ فروردین ۲۹, چهارشنبه

وخامت حال آقای بروجردی و بستری شدن مجدد ایشان در بیمارستان


با خبر شدیم آقای بروجردی روزسه‌شنبه ۲۸ فروردین (۱۶ آپریل) مجددا به دلیل مشکل حاد تنفسی حالشان به وخامت گرایید و در بیمارستان بستری شدند.

این دومین بار در طول فروردین‌ماه سال جاری است که ایشان در بیمارستان بستری شده است. 

آقای بروجردی که دو هفته پیش به مدت سه روز در بیمارستان بستری شده بود به دلیل فشارهای نیروهای امنیتی و تهدید پزشکان و کادر درمانی و ایجاد جو امنیتی، در بیمارستان احساس امنیت جانی نداشته و با خواست خودشان مرخص شده و به منزل بازگشتند.

لازم به ذکر است که پدر ایشان (مجتهد عالی رتبه آیت‌الله سید محمدعلی کاظمینی بروجردی) که صاحب دهها کتاب در زمینه دین بود، سال ۱۳۸۱ در بیمارستان مدائن توسط عوامل رژیم به قتل رسید. قتلی که هرگز قاتلش مشخص نشد و در بایکوت خبری، سکوت و خفقان تشییع و تدفین صورت گرفت و اکنون تکرار چنین سناریویی برای فرزندش هم زیاد بعید به نظر نمی‌رسد.

 آقای بروجردی، ملقب به کاشف توحید بدون مرز، با وجود این‌که در اثر عوارض ناشی از یازده سال حبس بدون مرخصی و شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی، از مشکلات و عوارض زیادی رنج می‌برند، اما به دلیل همدردی با جمعیت کثیری ازهموطنان ایرانی که توان پرداخت هزینه‌های بالای درمانی را ندارند و همچنین اعتراض به استمرار تهدیدهای امنیتی و محدودیتها (تحمیل شرایط حصر در منزل) و تهدید کادر درمان و پزشکان معالجشان، از سوی عوامل اطلاعاتی و امنیتی، سالهاست از مراجعه به پزشک خودداری کرده‌اند. اما متاسفانه شرایط سلامتی شان به وخامت گراییده و تنفسشان مختل شد که سریعا به اورژانس رسانده شده و در بیمارستان بستری گردیدند.

آقای بروجردی دارای عوارضی همچون مشکل حاد تنفسی، التهاب زانوها (هر دو زانوی ایشان دچارعارضه انکلیوز یا جمود مفصلی شده و متورم می باشد)، هر دو دست ایشان به شدت می لرزد و شرایط اعصاب مربوط به دست به حدی خراب است که ایشان قادر به خوردن و آشامیدن نیستند و محتوای لیوان یا قاشق خالی می شود. مشکل دندان و مشکل گوارشی هم از سوغات همان سالهای حبس و شکنجه می‌باشد.

به امید آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی

هیات نمایندگان بروجردی، کاشف توحید بدون مرز

هیچ نظری موجود نیست: