۱۴۰۱ مهر ۱۹, سه‌شنبه

فراخوان هیأت نمایندگان آقای بروجردی و دعوت از تمام علمای اسلام، بویژه علمای اهل سنت برای حمایت از مردم ایران

فراخوان هیأت نمایندگان آقای بروجردی و دعوت از تمام علمای اسلام، بویژه علمای اهل سنت برای حمایت از مردم ایران 


حضور محترم علمای اسلامی بویژه علمای اهل سنت و جماعت 


سلام بر شما که مدافع انسانیت هستید. 

مطمئنا از وضعیتی که در حال حاضر در ایران که به عنوان یک کشور اسلامی به وجود آمده است، اطلاع دارید. حرکتی که در اعتراض به قتل مظلومانه دختر جوان ایرانی، مهسا امینی که تحت بازداشت پلیس گشت ارشاد بود، آغاز شد، قتلی که به نام الله و تحت قوانین اسلام صورت گرفت و وجدان های بیدار و عدالت خواه ایرانیان و جهانیان را به صدا درآورده است. حرکتی که آتش زیر خاکسترٍ اعتراضٍ خفه شده ی ملتی مظلوم و آسیب دیده از شرایع دینی را شعله ور کرد و به انفجار انجامید! انفجاری که موجب کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان ما در سراسر ایران و به ویژه در کردستان و زاهدان شده است. اکنون هموطنان محترم ما به ویژه آنها که مقیم استانهای مرزی که اکثریت اهل سنت هستند و سالیان زیادی است که تحت تبعیض دینی و قومی می باشند، در سایه قطع اینترنت و عدم امکان اطلاع رسانی، با یک فاجعه انسانی و یک کشتار جمعی به تمام معنی در این مناطق، بویژه در سنندج و زاهدان مواجه شده اند.

در این چند هفته از مقاومت زنان و مردان بی سلاح در خیابانهای ایران، هر روز بیش از پیش، مردم بیگناه بیشتری صرفا به خاطر حمایت از عدالت و انسانیت، به دستور حکومتی دینی و تحت قوانین اسلامی، به اسم الله و دین اسلام، در حال کشته شدن هستند! 

ملت ایران در این مدت چهل و چهار ساله، بارها و بارها در هر فرصتی، خواسته های خود را که رهایی از قید حاکمیت دینی و داشتن یک زندگی معمولی تحت قوانین بین المللی مبتنی بر حقوق بشر و عدالت است، اعلام نموده است. این اولین خیزش این مردم نیست که برای آزادی و بنام عدالت رقم خورده است. متاسفانه این مردم در عرصه بین المللی از حمایت سیاستمداران و قدرتمندانی که با تمام توان خود از حاکمیت دینی در منطقه خاورمیانه و بخصوص در ایران حمایت کرده اند، محروم مانده اند و هر بار به همین دلیل قیامشان به شکست انجامیده و جوانان و حتی کودکانشان به قتل رسیده‌اند، مادران و پدران بسیاری داغدار شده اند، افراد زیادی دستگیر و شکنجه شده و از فعالیت در عرصه اجتماع باز ماندند. اینگونه بوده است که امیدها هر بار ناامید شده است!  مردمی که با دستان خالی و بدون سلاح به خیابانها می آیند و در نهایت صلح طلبی مطالباتشان را فریاد می زنند اما نه رسانه ای دارند و نه حمایت دولتهای قدرتمند و نه سلاحی برای دفاع از خود! سینه هایشان را آماج گلوله ها می کنند و خونشان بر فرش خیابانهای شهرهای کوچک و بزرگ ایران نقش می بندد. این شهروندان محروم، هر بار یا با دسیسه ای متفرق شده اند یا از شدت خفقان و سرکوب مجبور به سکوت شده اند. متاسفانه عده ای از هموطنان هم که در خارج یا داخل کشور حضور دارند، بجای اقدامات عملی و جلب حمایتهای بین المللی، در صدد مصادره این حرکت خودجوش و موج سواری و تقسیم قدرت و غنایم بوده اند! 

 این بار مردم هوشیارانه همه دسیسه ها را کنار گذاشته و در میدان عمل دست در دست هم، یکصدا و یک دل فریاد آزادی را سر داده اند طوری که افکار عمومی را در سراسر دنیا، متوجه خود ساخته اند. شخصیتهای ورزشی یا هنرمندان و حتی اعضای پارلمانهای کشورهای مختلف به نوعی در زبان اعلام همراهی و همدلی نموده اند اما عملا چیزی که از سوی دولتها دیده می‌شود یا بی عملی است یا حمایت های بسیار ناچیزی چون تحریم گشت ارشاد! گشت ارشادی که یک قطره از این گنداب عظیم هم محسوب نمی‌شود. متاسفانه دولتهای اروپایی و امریکا هم سکوت معنی داری را در پیش گرفته اند.  دسترسی به اینترنت برای رساندن صدای مظلومان یکی از اولویتهاست که وعده های تامین اینترنت هم عملی نشد و مردم ما در نبود اینترنت سرکوب و قتل عام می‌شوند. در این برهه تاریخی که مردم دلیر ایران جان بر کف به مقابله با جنایتهای انجام شده با نام خدا و دین بدون در نظر گرفتن قومیت و دین و جنسیت و... همه با هم یک صدا هستند، بر ماست که هر کدام از هر طریقی و با هر نامی که می‌توانیم آنان را یاری دهیم. 

اگر چه این جنبش یک حرکت فراحزبی، فرادینی است و یک اعتراض همدلانه و متحدانه اقشار مختلف ملت با هر عقیده و سن و جنسیتی است اما بنابر وظیفه انسانی، وقت آن است که  تک تک اقشار و اصناف و گروهها با استفاده از کوچکترین امکانات یا مجرایی که دارند به هر طریقی که می توانند مردم ستمدیده ایران را حمایت و پشتیبانی کنند. پیروزی حکومت فعلی، با تکیه به حضور و یا عدم حضور مردم در خیابانها نبوده، بلکه با کسب اجماع جهانی و همراهی های سیاسی و مالی دولتهای قدرتمند جهانی صورت گرفته است!

علمای عزیز و بزرگوار اهل سنت و جماعت در سراسر دنیا، به یاری اهالی سنی مذهب استانهای مرزی ایران که در خاک و خون تپیده اند بشتابید. علمای الازهر، ملل مسلمان را در یاری به مردم ایران متحد و هوشیار کنید. مردم امروز به حمایت شما به عنوان رهبران دینی نیازدارند تا از کشتار آنها به نام دین و خدا جلوگیری کنید.

علمای شرافتمند تشیع، سکوت در مقابل افرادی که با نام تشیع، جنایات فجیعی را علیه بشریت رقم می زنند آیا با اعتقادات شما همخوانی دارد؟ با وجدان خدایی شما سازگار است؟ به یاری ملت مظلوم ایران بشتابید. 

اندیشمندان گرامی،

اگر ملتها متحد شوند، دولتها مجبور می‌شوند اقداماتی انجام بدهند و تسلیم خواست مردمشان شوند.

امروز روز عمل است. اگر معتقدید که عدالت بالاتر از همه چیز است، اگر مدعی هستید به خدایی ایمان دارید که مهربان است و خود را ارحم الراحمین نامیده، درمقابل کشتار زنان و مردان و کودکان ایرانی سکوت نکنید، که امروز بخاطر عملکرد این نظام دیکتاتوری، همین خدا نیز زیر سوال رفته است. 

امید است با فعالیت و هماهنگی شما علمای بزرگ دین و حامیان اسلام، جلوی کشتار مردم بیگناه، به نام خدا و دین گرفته شود و جهانی پر از انسانیت و عدالت ایجاد شود تا همه انسانها با صلح  در کنار همدیگر زندگی کنند.

 هیات نمایندگان بروجردی، کاشف توحید بدون مرز

مهرماه ۱۴۰۱


اطلاعات زمینه ای: 

 آقای بروجردی؛ کاشف توحید بدون مرز، سالهای عمر خود را برای تحقیق در مورد اسلام گذرانده است که به خاطر حمایت از جدایی دین از حکومت، طی حمله گسترده ای از جانب نیروهای مختلف رژیم در سال ۱۳۸۵، دستگیر و ابتدا به اعدام و سپس به یازده سال زندان در تبعید محکوم گردید که در اثر زندان انفرادی طولانی مدت و شکنجه های بسیار در داخل زندان به بیماریهای جدی متعددی دچار شده است. ایشان از حق داشتن وکیلی مستقل و دسترسی به درمان مناسب و مرخصی محروم بوده است و بارها در داخل زندان جانش مورد سوء قصد قرار گرفت و نهایتا در سال ۱۳۹۵ با اینکه حکم غیرعادلانه ایشان به اتمام رسیده بود، تحت شرایط بسیار سخت و سنگین و بطور موقت به بهانه مرخصی استعلاجی و در شرایطی که وضعیت جسمی ایشان بسیار اسفناک بود، از زندان آزاد شد و از آن زمان تا کنون در حصر خانگی به سر می برد و اجازه تدریس و برگزاری و شرکت در جلسات بیشتر از ده نفر را ندارد و... در بیرون از زندان هم بارها مورد سوء قصد قرار گرفته است و حتی اجازه درمان در خارج از زندان و بیمارستان به ایشان داده نمی شود و کادر درمان تحت فشار قرار می گیرند و پرونده های پزشکی ایشان ربوده شده و یا از بین می رود!!

اخیرا تهدیدها و فشارها بر ایشان چند برابر شده است و‌اعمال فشارهای مضاعف بر حصر خانگی به منظور ممانعت از همراهی ایشان با حرکت صلح طلبانه و آزادیخواهانه مردمی در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: