۱۴۰۱ مهر ۱۹, سه‌شنبه

اعمال تهدیدها و فشارهای امنیتی بر بروجردی برای ممانعت از همراهی وی با جنبش آزادی خواهانه مردم ایران

بنابر خبرهای موثق دریافتی از تهران، تهدیدها و آزارها علیه بروجردی و شاگردانش که از مرداد ماه آغاز شده بود در امتداد اعتراضات مردم ایران در چند هفته گذشته، به شدت افزایش یافته است.

در روزهای اخیر از طرف اطلاعات بیدادگاه ویژه روحانیت با آقای بروجردی، چندین نوبت تماس گرفته شده و او را تهدید نمودند و از اعلام موضع و صدور بیانیه در همراهی با ملت غیور ایران منع کرده اند. همچنین مراقبتهای امنیتی برای ایشان افزایش یافته بطوری که منزل این محقق، اندیشمند و منتقد دین، که از سال ۱۳۹۵ پس از تحمل ۱۱ سال زندان و شکنجه، در حصر خانگی به سر می‌برد، تحت کنترل مستمر تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که در روز۱۶ مهر که سالگرد حمله به منزل و دستگیری ایشان به همراه هزار نفر از هوادارانش بود، این مراقبتها افزایش چشمگیری داشته است.

اعمال فشارهای مضاعف بر حصر خانگی بروجردی (که شامل مراقبت تعداد زیاد نیروهای امنیتی و کنترل شدید و زیر نظر قرار دادن رفت و آمدهای منزل ایشان است)، همه برای تحت فشارگذاشتن بروجردی ست تا نتواند در جهت حمایت از حرکت آزادی طلبانه مردم ایران، حرکتی انجام دهد، این در حالی‌است که تهدیدات تلفنی خانواده بروجردی، قطع تماس های تلفن ایشان و گذاشتن پیام‌های تهدید آمیز همچنان ادامه دارد که منجر به فشارهای روحی زیاد بر خانواده ایشان شده به گونه ای که حتی انجام کوچک ترین تردد برای تهیه نیازهای اولیه و ضروری منزل را برای این خانواده دشوار نموده است. همچنین خبرها حاکی از آن است که شاگردان آقای بروجردی در داخل ایران هم مورد تهدید واقع شده اند و به شدت تحت کنترل قرار گرفته اند!

 آنچه که مبرهن است، بروجردی در یک کشور اسلامی تحت سیطره حکومت دینی، چهار دهه است که در کنار مردم و برای مردم فعالیت کرده و می کند. وی که به دلیل دفاع آشکار از جدایی دین از حکومت و مبارزه با خرافات دینی و نفی احکام و مجازاتهای خشونت بار اسلامی، در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بارها دستگیر و زندانی و شکنجه شده بود، سرانجام در سال 1385 طی یورش گسترده و مسلحانه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به منزلش به همراه تمامی اعضای خانواده و هزاران نفر از هوادارانش دستگیر و زندانی گردید که متحمل یازده سال حبس شد. وی حرکت پژوهشی خاص خود را از داخل زندان آغاز نمود و با بررسی تخصصی کتب دینی و مستندات شریعت، به دور از تعصب، پی به عدم تطابق‌های فاحش دینی برد و از بطن منابع شیعی و سنی، معارضات و اشکالات زیادی را کشف و در کتاب خود گردآوری نمود.

این عدم تطابق های کشف شده، اکنون مشتمل بر هزاران سند می باشد و بیانگر تناقضات دینی و گویای غیر قابل اعتماد بودن وحی، کتابت، قرآن و رسالت است تا چه رسد به احکام ثانویه‌ای چون حجاب و آزادی‌های فردی و اجتماعی! بنابراین مجازات، جریمه، تهدید و در نهایت کشتن انسانها به بهانه داشتن یا نداشتن حجاب و یا مطالبه حقوق اولیه زندگی، به دور از منطق، وجدان، انسانیت وعقل است .

بروجردی پس از آزادی از زندان با وجود فراهم بودن زمینه لازم جهت خروج از کشور، ترجیح داد که در ایران و در کنار هموطنانش بماند واکنون از پشت حصارهای بلند حصر خانگی، مبارزه را رها نکرده و در سنگر تحقیق، مطالعه و تدریس برای روشنگری جامعه، همچنان حرکت خستگی ناپذیر خود را ادامه می‌دهد.

یادآوری این نکته بسیار حائز اهمیت است که حرکت بروجردی یک حرکت کاملا بنیادی و اساسی است جهت افشای حقیقت و ماهیت آنچه که به نام الله و به عنوان قوانین و دستورات دینی و شریعت، باعث اعمال جنایتهای بیشماری بر بشریت و ملت مظلوم ایران گردید!

امروزه جنبشی که فرزندان این مرز و بوم به همراه دانشجویان، دانش آموزان، جوانان و مردم همدل که طعم تلخ زندگی در یک جامعه و حکومت دینی را از اعماق جانشان چشیده اند، آغازگرش بودند، یک گام فراتر از تئوری‌ پردازی‌های روشنفکران دینی که سعی در توجیه جنایات دینی می کنند، رفته و عملا خط بطلانی بر این توجیهات و ماله‌کشیهای دینی کشیده و رنسانس ایرانی را به شکل باشکوهی رقم زده اند .

 

 عدالت، زندگی و آزادی و احقاق حقوق انسانی بویزه حقوق زنان، خواسته بر حق ملت ایران است که باید به این مطالبات توجه جدی شود.

 

نمایندگان بروجردی، کاشف توحید بدون مرز

مهرماه ۱۴۰۱، اکتبر ۲۰۲۲


هیچ نظری موجود نیست: