۱۳۹۶ فروردین ۲۳, چهارشنبه

ابراز نگرانی اعضای پارلمان اروپا در مورد وضعیت آقای کاظمینی بروجردی

شش نفر از اعضای پارلمان اروپا ، اذعان داشتند آقای کاظمینی بروجردی که به دلیل حمایتش از جدایی دین از دولت و مقابله با بنیادگرایی، یهودستیزی و تروریسم به همراه طرفدارانش توسط رژیم تهران چه به دست دستگاه سیاسی حاکم و چه از طریق سیستم قضایی سرکوب و قربانی شدند.
او از سال 2006 تا ژانویه 2017 زندانی شده و تنها در شرایطی به مرخصی آمد که وضعیت جسمی او در دسامبر 2016 به طور بحرانی رو به وخامت گذاشت. شرایط جسمی او به دلیل شکنجه های زندان به طور جدی به خطر افتاده بود.  
این نمایندگان عالی رتبه پارلمان اروپا از نماینده عالی کمیسیون اروپا پرسیده اند: در راستای پرونده آقای بروجردی، کمیسیون قصد دارد چه اقدامی انجام دهد تا از طریق دیپلماتیک و یا راه های معمولی به مقامات ایران فشار آورد؟
آیا کمیسیون اقدامی خواهد کرد که مطمئن شود آیت الله بروجردی از رسیدگی پزشکی و درمان مناسب برخوردار است، به ویژه خدمات لازم برای درمان بیماری ها و درد هایی که وی در پی شکنجه های گزارش شده و بدرفتاری در زندان به آن دچار شده است؟
پرسش کنندگان:
رافائل فیتو، رمو سرناجیوتو، آندرس پریمدال ویستیسن، روژا توماشیچ، مونیکا ماچووی، ژانا ژیتنانسکا
یادآوری می شود در تاریخ 10 اکتبر 2014 هم خانم اسخاکه نماینده کشور هلند در پارلمان اروپا از نماینده عالی کمیسیون اروپا در مورد وضعیت اقای کاظمینی بروجردی سوال کرده بود و خواستار پی گیری و اقدامات جدی در مورد ایشان گردیده بود 
در تاریخ 4 فوریه 2015 خانم فدریکا موگیرینی به این پرسش پاسخ داده بود
پرونده آقای بروجردی همان طور که نماینده محترم شرح داده اند، نگران کننده است. سرویس امور خارجه اتحادیه اروپا (EEAS) این پرونده را از نزدیک دنبال می کند.
بر اساس گفته های نماینده آیت الله بروجردی، او در حال حاضر در حبس انفرادی در محلی نامعلوم می باشد.
این وضعیت قطعا هشداردهنده است، به ویژه این که در درجه اول آقای بروجردی نباید زندانی باشد. جمهوری اسلامی ایران باید به تعهدات و الزامات بین المللی خود در مورد حقوق بشر شامل آزادی مذهب و عقیده پایبند گردد. اتحادیه اروپا در چندین مورد از ایران خواسته است که به تعهدات حقوق بشری خود متعهد باشد.
در مورد تعداد اعدام ها در ایران، اتحادیه اروپا هراسان شده که این تعداد رو به افزایش می باشد و بارها از ایران خواسته است که تمام اعدام های پیش رو را متوقف کند و برای مجازات های مرگ، تعلیق و مهلت قانونی در نظر بگیرد. آخرین درخواست اتحادیه اروپا از ایران در این زمینه در بیانیه عمومی مورخ 29 اکتبر سال جاری بوده است (رجوع به گزارش های منتشر شده شورای اتحادیه اروپا، مدرک شماره (ST14811/14 .

هیچ نظری موجود نیست: