۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

سوالات یکی از اعضای پارلمان اروپا از خانم اشتون در رابطه با آقای بروجردی

در 9 اکتبر، خانم ماریچه اسخاکه،عضو پارلمان اروپا، سوالاتی را به نماینده عالی اتحادیه اروپا ، خانم اشتون در مورد آیت الله بروجردی در ایران مطرح نمود.
آیت الله بروجردی در ایران

بدست آوردن گزارشات حقوق بشری موثق از ایران که فاقد رسانه ای آزاد است ، کار بسیار سخت و دشواری است در این بین،  اخیراٌ گزارشهایی از آیت الله بروجردی روحانی شیعه ای که برای حمایت از جدایی دین و دولت شناخته شده است، منتشر شده که نشان میدهد او با تهدیدات جدی و غیرقابل پیش بینی در زندان مواجه است.
 بروجردی در سال 2006 دستگیر شد و یک سال بعد به "محاربه  با خدا" و "تبلیغ علیه نظام" محکوم شد.
آیت الله بروجردی، رهبر ایران (ولی فقیه) را به  نقض گسترده حقوق بشر در ایران متهم کرده است و بیان نموده، "30 سال پیش مردم فریب شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی  را خوردند، اما در حال حاضر دیگر این نظام را  نمی خواهند."
با توجه به اینکه به تازگی فرد دیگری، به نام  امیر اصلانی، بخاطر  داشتن تفسیر متفاوت از اسلام که مغایر با تفسیر جمهوری اسلامی بود، اعدام شد و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد ، احمد شهید در گزارش خود اعلام کرده که هیچ بهبودی در وضعیت حقوق بشر در ایران ایجاد نشده  و در سال گذشته  شمار  اعدام شدگان به  825 رسید.
با توجه به موارد ذکر شده در اینجا دو سوال مطرح است:
پرسش اول- آیا  نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی (معاون رئیس کمیسیون اروپا) ، می تواند در مورد حکم و محل نگهداری آیت الله بروجردی و وضعیت سلامت او پیگیری کند؟

پرسش دوم-  نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی (معاون رئیس کمیسیون اروپا)، چه اقدام اساسی و بنیادی برای آزادی زندانیان سیاسی  و بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران انجام می دهد؟

هیچ نظری موجود نیست: