۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

سهل انگاری عمدی مقامات دادگاه ویژه روحانیت و مسئولین زندان در قبال جان آقای کاظمینی بروجردی


بر اساس گزارش ارسالی از زندان اوین، وضعیت جسمی آقای کاظمینی بروجردی همچنان بسیار حاد می باشد و از شدت دردهای غیر طبیعی و مشکوک که همه اعضای بدن را فرا گرفته،  به شدت رنج می برد، به گونه ای که  ادامه زندگی برای وی غیر ممکن شده است. این درحالی است که امروز 12 نوامبر2016 ، آقای بروجردی در دیدار  بیست دقیقه ای  با خانواده اش در سالن ملاقات زندان از شدت درد تحمل نشستن  روی  صندلی  و یا ایستادن را نداشت  و مجبور به ترک  سالن ملاقات شد.

شدت دردهای مفصلی و استخوانی و جمع شدن رگها باعث خم و کج شدن کمر و پاها شده و قدرت راه رفتن را از ایشان سلب نموده و علاوه بر این مشکل تنگی نفس  و ناراحتی قلبی ایشان را تشدید کرده است. شدت درد به حدی است که روز و شب با ناله های این زندانی حتی سایر زندانیان بند ویژه روحانیت، هم قادر به استراحت نمی باشند. همچنین تزریق چند مسکن قوی مانند مورفین در بهداری زندان اوین هم اثری در کاهش درد وی نداشته است. پزشک بهداری زندان احتمال می دهد که این دردها ناشی از فتق دیسک است و ایشان باید به بیمارستانی مجهز در بیرون از زندان منتقل شوند.
  پس از پیگیری های مداوم خانواده و مکاتبات آقای بروجردی، روز سه شنبه 8 نوامبر، رئیس بهداری زندان گفت که مجوز انتقال ایشان به بیمارستانی در خارج از زندان برای تصویربرداری MRI (ام آر آی)، از دادگاه ویژه روحانیت گرفته اند، اما از آن زمان تا این تاریخ هنوز آقای بروجردی به بیمارستان منتقل نشده است و مسئولین به بهانه های مختلف در انجام این کار تعلل می ورزند. آقای بروجردی در تماس با خانواده خویش  در 10 نوامبر گفته است  :
" این اهمال کاری دادگاه ویژه روحانیت  و مسئولین زندان قابل قبول نیست،  الان مسئولین دادگاه ویژه روحانیت  به خوبی از وضعیت  اورژانسی  من باخبر هستند و وضعیت ما را هم از طریق دوربین مونیتور می کنند و هم از طریق گزارش های دفتر زندان که هر روز ارسال می شود دریافت می کنند، ولی  عملا  به بهانه های مختلف از انتقال من به بیمارستان خارج از زندان امتناع می ورزند".
یادآوری می شود آقای کاظمینی بروجردی از روز 5 نوامبر 2016 دچار دردهای شدید ناشی از یک عارضه عجیب استخوانی شده است که پیوسته در رنج است و در چند مورد در اثر درد از هوش می رود، لیکن تاکنون اقدام موثری برای درمان وی انجام نشده است. آقای بروجردی که مدت زندان وی شش ماه پیش به اتمام رسیده، بدون دلیل و یا حکم جدید در زندان نگه داشته شده است.

ما نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به سرنوشت آقاي کاظمینی بروجردي، نسبت به وضعیت اورژانسی این زندانی عقیدتی هشدار می دهیم و با توجه به این که دادگاه ویژه روحانیت مستقیما زیر نظر علی خامنه ای رهبر رژیم جمهوری اسلامی می باشد، وی را مسئول مستقیم جان آقای کاظمینی بروجردی می دانیم. ما از تمامی افراد و  نهادهای  مدافع حقوق بشر و وجدان های بیدار می خواهیم  که در مقابل این جنایت آشکار جمهوری اسلامی سکوت خود را شکسته و با تحت فشار قرار دادن حکومت ایران شرایط حیات و ادامه زندگی این زندانی دگراندیش را فراهم آورند.

هیچ نظری موجود نیست: