۱۳۹۵ مهر ۵, دوشنبه

سخنرانی نماینده آقای بروجردی در جلسه جانبی سازمان ملل

 در جلسه جانبی سازمان ملل (سودویند)که  در تاریخ 23 سپتامبر در ژنو برقرار بود بانو مریم مو‌ذن زاده نماینده آقای کاظمینی بروجردی سخنرانی ایراد کرد.
 متن کامل  سخنرانی: 
با استناد به قوائد ماندلا مصوب سازمان ملل متحد در رابطه با حداقل مقررات معيار براي رفتار با زندانيان، مسئولین زندانها و در راس آنها مسئولین حکومت ها موظف به فراهم آوردن حداقل امکانات برای زندانیان هستند به نحوی که با آنها با کرامت برخورد شود و از آزار و اذیت های غیرانسانی پرهیز شود. اما در زندانهای جمهوری اسلامی نه تنها به این موارد کوچکترین توجهی نمی شود بلکه عمدا با ایجاد محرومیت از حقوق اولیه انسانی وهمچنین شرایط بسیار ناگوار زندانها بعنوان وسیله شکنجه وآزار و اذیت زندانی ها استفاده می شود.
در مورد زندانیان عقیدتی و سیاسی که در جمهوری اسلامی آنها را زندانیان با جرایم خاص می نامد ، وضع به مراتب بدتر است زیرا محرومیت از دارو و درمان و عدم تفکیک و سایر امکانات حداقلی برای زندانیان بصورت عمدی و به منظور اعمال شکنجه بر این افراد صورت می گیرد.

بررسی های ما نشان میدهد که بیش از ۱۰۰ نفر زندانی عقیدتی و سیاسی که به شدت بیمار هستند و از ناراحتی ها ی گوناگون رنج می برند که بعضا بسیار خطرناک و اورژانسی هم هستند ، اما عمدا و به منظور تحت فشار گذاشتن آنان برای توبه و همکاری با خواست رژیم ، از دارو و درمان محرومند
افرادی چون : مهوش شهریاری، مریم اکبری منفرد، ریحانه حاج ابراهیم، صدیقه مرادی، محمد نظری، زینب جلالیان، ارژنگ داوودی و خالد فریدونی همگی بیش از ۸ سال است که در زنداند با وجود ابتلا به بیماری هایی از مرخصی نیز محرومند . همچنین از آقای سید حسین کاظمینی بروجردی،بعنوان يك مثال برجسته از زنداني كه از حداقل مقررات معيار براي رفتار با زندانيان هم برخوردار نبوده است ياد مي كنيم، زندانی عقیدتی که مدت ده سال از اسارت ایشان در زندان های ایران می گذرد که نام ایشان هم در لیست زندانیان بیمار جای گرفته او تاکنون متحمل 440 روز حبس انفرادی در سلول های مخوف زندان اوین شده است. (برخلاف بندهاي ٣٦-٣٧-٤٣-٤٤-٤٥) ایشان در طی مدت حبس، همواره از دارو و درمان مناسب، محروم بوده و مورد انواع شکنجه های روحی و جسمی و شکنجه های روحی ناشی از تهدید و فشار عوامل حکومت به خانواده ایشان در خارج از زندان قرار داشته است. نقض قواعد ١-٢٤-٢٥).
همچنين  برخلاف انچه كه در بند هاي ١و٢ قاعده ٢٦ ماندلا آمده است: مدارك و آزمايشات پزشكي ايشان در درمانگاه زندان مفقود و نابود شده است. 
دادگاه های آقای بروجردی غیرعلنی بوده است که ایشان حق برخورداری از وکیل مستقل را نداشته و ندارد و حکم های ایشان به صورت شفاهی ابلاغ می شود.خلاف قاعده شماره ٧ماندلا.
 از طرفی دیگر، بنابر قوانین فوق، با توجه به ممانعت از استفاده وی از مرخصی استحقاقی، و با احتساب ماه های دوران حبس، ایشان باید در فروردین ماه گذشته آزاد می شد. بر خلاف قاعده ٣و ٥ ماندلا.
 آقای کاظمینی بروجردی از بیماری ها و عوارض متعددی رنج می برند که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

ضعف بینایی،مشکلات تنفسی ناراحتی قلبی لرزش دست تیرویید پوکی استخوان و عدم شدید پاها 
·      در اثر مصرف غذای زندان که از مواد غذایی نامرغوب و آلوده استفاده می شود، ایشان دچار مشکلات گوارشی شده و از ناراحتی معده به ویژه زخم معده رنج می برد، به گفته آقای بروجردی بارها در غذای وی به طور جداگانه مواد سمی  و یا مواد شیمیایی نامشخص ریخته شده است قاعده ٢٢

·      آقای کاظمینی بروجردی در  بند ویژه روحانیت زندان اوین نگهداری می شوند که بهداشت لازم را ندارد محل کافی برای نگهداری زندانیان در وجود ندارد و در آنجا تفکیک جرایم نشده اند قاعده ١١ و در تنها حمام این بند کوچک دوربین  نصب شده است و زندانیان حتی در هنگام شستشوی تن خود نیز تحت نظر هستند، آقای بروجردی همواره یکی از زندانیان معترض به این وضعیت بوده است. قواعد ١٢-١٧ 

هیچ نظری موجود نیست: