۱۳۹۴ بهمن ۱۴, چهارشنبه

درخواست رسیدگی فوری به وضعیت آقای کاظمینی بروجردی


جناب دکتر بانکی مون، دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
جناب دکتر احمد شهید، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران
سازمانها و مدافعین حقوق بشر
آقای سید حسین کاظمینی بروجردی تئوریسین دینی 57 ساله، که از اکتبر2006 در حدود یک دهه است که تحت شکنجه های متوالی در زندان، به بیماری های مختلفی دچار شده و جان ایشان در معرض خطر جدی است، نیاز مبرم به پزشک، دارو  و مراقبت های پزشکی دارد
علاوه بربیماریهای قبلی ایشان، جدیدا از تاریخ 20 ژانویه 2016 تا کنون بیشتر از دو هفته  است که از شدت یافتن بیماری آقای بروجردی می گذرد، ولی هیچ گونه رسیدگی پزشکی و دارو و درمان به این زندانی بیمار نشده است. بنابر گزارش های رسیده از داخل زندان و اظهارات خانواده، اخیرا آقای بروجردی به دلایل نامعلوم به طور پیوسته دچار سرگیجه و استفراغ های شدید شده و گهگاهی منجر به بیهوشی وی می شود. لازم به ذکر است که درمانگاه زندان، امکانات مناسب برای تشخیص و درمان بیماری این زندانی عقیدتی و سایر زندانیان را ندارد. از سوی دیگر مسئولین اطلاعات ویژه روحانیت، از انتقال وی به بیمارستانی در خارج زندان برای شناسایی نوع بیماری و درمان لازم جلوگیری می کنند.

در این شرایط بحرانی ما نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی، به اطلاع شما می رسانیم وضعیت سلامت این زندانی عقیدتی، از منظر تشخصیص بیماری و عوارض موجود، در هاله ای از ابهام است که بیانگر نقض تعهدات بین المللی ایران در عرصه حقوق بشر به علت فراهم نساختن درمان پزشکی مناسب برای ایشان است.  لازم به یادآوری است که این عدم رسیدگی هدفمند و آگاهانه  به بیماری ایشان، نوعی شکنجه سفید محسوب می گردد که تا کنون منجر به مرگ دهها زندانی در زندان های ایران شده است  بنابراین از شما که بالاترین مقام مدافع حقوق بشر را درجهان دارید و همچنین  تمامی نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر، اصحاب رسانه و همه وجدان های بیدار مصرانه درخواست می کنیم که به وضعیت درمان پزشکی و سلامتی این زندانی عقیدتی رسیدگی و توجه ویژه نمایند و امکانات انتقال ایشان به بیمارستان مجهز را بعد از ده سال فراهم آورید .
نمایندگان آقای کاظمینی  بروجردی
13 بهمن 1394

رونوشت: رهبرجمهوری اسلامی
رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی

مسئولین زندان اوین

هیچ نظری موجود نیست: