۱۳۹۴ بهمن ۱۹, دوشنبه

نامه ای به پاپ فرانسیس و اسقف کریل در مورد وضعیت و خواست آقای کاظمینی بروجردی

عالیجناب پاپ اعظم فرانسیس
عالیجناب اسقف اعظم کریل

درود بر شما
اکنون که شما دو بزرگوار در آستانه دیدار با یکدیگر در کوبا هستید، لزوم دستیابی به صلح، عدالت و ثبات جهانی در این مقطع از تاریخ بشریت بیش از هر زمان دیگری حس می شود.
به خوبی آگاه هستید که در اثر جنگ های گسترده فرقه ای و مذهبی، روزانه شاهد مرگ هزاران  زن و مرد و کودک هستیم. رشد غیر متعادل اقتصاد در کشورهای گوناگون، قحطی و پدیده های زیست محیطی فاجعه بار، فجایع زیادی همچون گرسنگی و فقر را برای بیش از نیمی از مردم کره زمین رقم زده است. رسیدن به ساحل امن و آسایش برای مردمان خسته و ناامید به ویژه ساکنان کشورهای فقیر و جنگ زده جهان به صورت یک آرزو در آمده است. هزاران نفر برای یافتن غذا یا نجات جان خود به سوی کشورهای اروپایی روانه شده اند، سفری که برای بسیاری از آنان هرگز پایانی ندارد و با شکنجه و تجاوز و مرگ مواجه می شوند و موضوع پناهندگان که به تازگی به صورت یک بحران درآمده است، کشورهای اروپایی را با مشکلات بسیار جدی مواجه ساخته است.
ناگفته پیداست که ترسیم چشم اندازی سرشار از صلح و دوستی و امنیت، بدون تعدیل تندروها و افراطیون مذهبی، دست نیافتی و دشوار است. در این مورد مسئله همراهی و همبستگی رهبران ادیان گوناگون در جهان حول محور احترام متقابل و ایجاد یک نوع تفاهم و گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز بسیار ضروری و حیاتی است البته  همکاری رهبران  روشن فکر و صلح جوی مسلمان ، به دلیل ماهیت این آیین که قابلیت استخراج تفسیرهای خشونت آمیز از آن وجود دارد ،از همه ضروری تر به نظر می رسد. چنین رهبرانی می توانند با استفاده از نفوذ خود در بین قشرهای مختلف مذهبی، این مهم را تسریع کنند و دست در دست هم گذاشته برای رسیدن به دنیایی دور از درگیری های مذهبی و خشونت های دینی و کشتارهای بی منطق تلاش کنند. ما از سوی  آقای سید حسین کاظمینی بروجردی روحانی زندانی با شما مکاتبه می کنیم، پیشوای دینی پرطرفدار و صلح جو و روشن فکری که به دلیل ایجاد چنین کمپینی و حمایتش از آزادی ادیان و آزادی اندیشه، قلم و بیان، صلح بین ادیان و پشتیبانی از منشور جهانی حقوق بشر بارها توسط حکومت ایران دستگیر و زندانی شده و آخرین بار هم در سال 2006 به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار گرفت و به همراه خانواده و صدها نفر از طرفدارانش بازداشت، زندانش و شکنجه  شد و نزدیک به ده سال است که همچنان در زندان های ایران به سر می برد.
این رهبر دینی روشن فکر بیش از دو دهه در ایجاد صلح و دوستی بین پیروان ادیان گوناگون و به ویژه تعدیل تندروی های مذهبی و رد خشونت های دینی کوشید. ایشان در جلسات نیایش پروردگار، هزاران نفر انسان های خواستار مهر و دوستی از بین پیروان ادیان گوناگون را در استادیوم های ورزشی گرد هم می آورد که دستاورد تلاش هایش در ایران در تربیت اجتماعی از مردم صلح جو و خشونت پرهیز، بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه بود؛ انسان هایی که آزادیخواهی، حرکت در مسیر صلح جهانی و دوستی و یاری به همنوعان خود صرف نظر از عقاید و دین را بالاترین عبادت ها می دانستند. اما به دلیل جو وحشت و خفقان در ایران، ایشان بارها به زندان افتاده و کتاب هایش توقیف شده و مورد بایکوت خبری و رسانه ای واقع گردیده و شخصیت او نیز ترور شده است. اگر چه حکومت سرکوب گرموانع بزرگی در مقابل وی ایجاد کرده است، اما ایشان از پای ننشسته و از داخل زندان هم به کمپین خود ادامه می دهد. ما با حمایت های فکری و راهنمایی های او، نهادی را در کشور آمریکا دایر کرده ایم که با شعار همزیستی و صلح و به منظور اجرای طرح وی در راستای خداجویی و صلح بین پیروان ادیان در بین همه جوامع فعالیت نماییم.
عالیجنابان، بار دیگر تاکید می کنیم که وجود چنین مردان شجاع و پرتلاشی در کنار شما و رهبران  روشن فکر سایر ادیان، می تواند بسیار مفید و موثر واقع گردد. از شما ملتمسانه درخواست می کنیم که ندای همدلی و دوستی ایشان را به هواداران خود برسانید و همچنین با توجه به نفوذ کلامتان و محبوبیتی که بین رهبران دینی جهان دارید، برای رهایی او اقدامی بفرمایید تا حضور چنین انسانی در دنیای آزاد و همکاری ایشان با شما شخصیت های بزرگوار، منشا اثرات خیر و همسو با اهداف عالیه جنابعالی گردد.

با سپاس و احترام های ویژه
نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی


هیچ نظری موجود نیست: