۱۳۹۴ مهر ۷, سه‌شنبه

قرائت بیانیه سودویند در سازمان ملل توسط نماینده آقای کاظمینی بروجردی

مریم موذن زاده نماینده آقای کاظمینی بروجردی در صحن اصلی سازمان ملل در ژنو، روز دوم مهر بیانیه ای را از سوی نهاد سودویند قرائت کرد. 
متن کامل این بیانیه:
نهاد سودویند ابراز تاسف می کند که جمهوری اسلامی ایران، از ارائه پاسخ به دو دادخواست مشترک فوری گزارشگران ویژه در مورد خانم نرگس محمدی و آقای یونس عساکره که در آخرین گزارش به آن اشاره شده بود، خودداری کرده است.
ما در این ارتباط لازم می دانیم که موضوع مرگ فجیع آقای یونس عساکره  را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یادآور شویم. به علت آزار و اذیت مکرر مقامات محلی و فقر شدید، آقای یونس عساکره خود را به آتش کشید و در اثر جراحات شدید ناشی از خودسوزی در تاریخ 22 مارس 2015 فوت کرد. او یک میوه فروش کنار خیابان بود که به علت تخریب اموال ناچیزش توسط ماموران شهرداری، اقدام به خودسوزی نمود.

ضمنا پاسخی به نامه اظهارات گروه کاری مفقودین اجباری (WGEID) در مورد آقای یوسف سیلاوی (گزارش شماره 104/1 پاراگراف 66 (b)) داده نشده است. او یکی از اعضای اقلیت عرب ساکن شهر اهواز در جنوب ایران بود که در سال 2009 پس از دستگیری در منزلش ناپدید شد. از آنجا که دختر وی به مرگ تهدید شد، کیس ایشان مسکوت ماند و برای اولین بار در سال 2014 در گروه کاری مفقودین اجباری مطرح گردید.
بر اساس گزارش ها، دست کم 100 زندانی عقیدتی مانند خانم محمدی وجود دارند که برجسته ترین آنها آقای کاظمینی بروجردی و خانم صدیقه مرادی می باشند. بر اساس گزارش ها شرایط سلامتی هر دو زندانی، آقای کاظمینی بروجردی و خانم صدیقه مرادی شدیدا وخیم است و آنها همچنان از درمان پزشکی محروم هستند.
ما عمیقا نگران این واقعیت هستیم که جمهوری اسلامی عمدتا درخواست های روندهای ویژه را بی پاسخ می گذارد.
ما تمام دولت های عضو شورای حقوق بشر شامل رژیم ایران را ترغیب می کنیم که به تعهدات خود در قبال شورا پایبند باشند و به درخواست های  مطرح شده در روندهای ویژه پاسخ دهند.



هیچ نظری موجود نیست: