۱۳۹۳ شهریور ۳۰, یکشنبه

ابراز نگرانی کانون مدافعان حقوق بشر در مورد وضعیت سلامت آقای بروجردی

 شیرین عبادی که ریاست کانون مدافعان حقوق بشر را بر عهده دارد در گزارش های ماهانه کانون مدافعان حقوق بشر به بررسی‌ وضعیت حقوق بشر در ایران در مرداد ماه 1393 پرداخت.
این گزارش وضعیت زندانیان سیاسی را ناگوار گزارش داد و افزود وضعیت به گونه ای است که تعدادی از آنان مانند نادر جانی، سید حسین کاظمینی بروجردی، امید بهروزی، مصطفی فقیه، جمال قادر‌نژاد و قاسم ابسته بیمار هستند که نسبت به درمان و معالجه آنها اقدامی جدی صورت نگرفته است. همچنین بهاره هدایت، امان الله مستقیم٬ عفیف نعیمی و افشین کرم‌پور با وجود پایان نیافتن دوره درمان از بیمارستان به زندان منتقل شدند.

کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود با اشاره به جوانانی که به دلایل سیاسی و عقیدتی از تحصیل در مقاطع عالی باز مانده اند، بر ضرورت کنار گذاشتن تبعیض های آموزشی تأکید کرد.
این سازمان مردم نهاد همچنین با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مشخص شدن این موضوع که در چند سال گذشته تعداد کثیری از افراد، بدون داشتن صلاحیت علمی و خارج از ضوابط، وارد تحصیلات تکمیلی شده اند، به رفتار فرا قانونی برخی مقام های حکومتی در فراهم کردن امکانات از بودجه عمومی برای طرفدارانشان اعتراض و اعلام کرد که تحصیلات عالی نباید در انحصار باندهای قدرت درآید.
کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود با ذکر نام جوانان و دانشجویانی چون بهاره هدایت، عماد بهاور، مجید توکلی، ضیاء نبوی، ایقان شهیدی و یاشار دارالشفاء که اینک در زندان به سر می برند، به مسئولان حکومتی توصیه کرده است تا هر نوع مانع بر سر راه ادامه تحصیل عالی دانشگاهی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که امکان ادامه تحصیل از منتقدان نظام را سلب می کند، از میان برداشته و به دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل اجازه تحصیل در دانشگاه داده شود. کانون مدافعان حقوق بشر در این گزارش بار دیگر خواستار آزادی دانشجویان زندانی شده است.

هیچ نظری موجود نیست: