۱۳۹۳ شهریور ۲۶, چهارشنبه

بان کی مون خواستار آزادی و رسیدگی به وضعیت آقای کاظمینی بروجردی شد

در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد به مجمع عمومی در مورد وضعیت حقوق بشر، در نشست شصت و نهم نسبت به افزایش شمار اعدام‌ها در ایران هشدار داده شده، دبیرکل همچنین می‌گوید حسن روحانی به وعده خود برای آزادی بیشتر و بهبود وضعیت آزادی بیان در ایران عمل نکرده است.
 دبیر کل سازمان ملل متحد عمیقا نگران گزارش های افزایش شمار اعدام ها شامل اعدام زندانیان سیاسی است و دوباره رژیم را فرا خوانده است که احکام کجازات اعدام را به تعلیق درآورد و به ویژه از اعدام مجرمین نوجوان و جوان در هر شرایطی خودداری ورزد.
بان کی مون در این گزارش گفته است در 10 آوریل 2012، گروهی از  گزارشگران ویژه علنا نسبت به عدم درمان و رسیدگی پزشکی به وبلاگ نویس آقای پورشجری و همچنین روحانی مذهبی آقای سید حسین کاظمینی بروجردی هشدار دادند. آقای پورشجری در سپتامبر 2010 بازداشت گردید و اکنون در حال سپری کردن دوره چهارساله محکومیت حبس خود در زندان قزل حصار در کرج می باشد که این حکم در پی اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبر حکومت و توهین به دین اسلام صادر شده بود. آقای بروجردی در 8 اکتبر 2006 بازداشت گردیده بود و اکنون در حال سپری کردن دوره 11 ساله حبس خود می باشد. وضعیت این دو زندانی عمدتا به واسطه بدرفتاری و شکنجه جسمی، شرایط بد زندان، حبس طولانی مدت در سلول های انفرادی و سایر انواع شکنجه ها و بیماری های جسمی بسیار بحرانی است. با وجود این که پزشکان زندان توصیه کرده بودند این دو زندانی باید فورا در یک بیمارستان مجهز مداوا گردند، آنها از حق دسترسی به درمان پزشکی در خارج از زندان منع شده اند. گزارشگران ویژه با انتشار یک درخواست فوری در مورد وضعیت این دو زندانی، حکومت را یادآور ساخته بودند که به استانداردهای بین المللی در مورد احترام به حقوق زندانیان در دسترسی به حقوق انسانی و درمان پزشکی آنها پایبند باشد که به واسطه آن زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی و درمان پزشکی ویژه دارند باید به مراکز تخصصی درمانی و یا بیمارستان های عمومی بستری انتقال یابند.
 همچنین در ادامه دبیر کل سامان ملل متحد نگرانی خود را نسبت به وضعیت رو به وخامت رهبر جنبش سبز آقای میر حسین موسوی و گزارش هایی مبنی بر عدم دسترسی وی به درمان پزشکی ویژه با وجود بیماری های جسمی جدی که وی از آن رنج می برد شامل فشار خون بالا و بدتر شدن بیماری قلبی وی، اعلام می دارد. گزارش ها حاکی است آقای موسوی که در حبس خانگی می باشد، از فوریه 2011 در اثر عوارض حبس طولانی مدت دچار بیماری های جسمی شده که به طور پیوسته رو به وخامت می رود و نیاز به درمان پزشکی ویژه و تخصصی دارد. وضعیت سلامتی وی از ماه مارس سال 2014 بحرانی شده است. علاوه بر این او از تماس معمول با بستگان خود نیز منع شده است. گزارشگران ویژه حکومت را به آزادی فوری آقای موسوی و رهبر دیگر جنبش سبز آقای مهدی کروبی فرا خواندند و اعلام کردند که حبس آنها خودسرانه و در نقض تعهدات بین المللی حکومت و قوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد. دبیر کل سازمان ملل متحد حکومت را فرا می خواند که فورا دو رهبر جنبش سبز و سایر زندانیان سیاسی شامل آقای پورشجری و آقای بروجردی را آزاد کرده و دسترسی فوری و مناسب آنها به درمان پزشکی را فراهم آورد. 

هیچ نظری موجود نیست: