۱۳۹۰ آذر ۱۳, یکشنبه

دعوت نمایندگان نهاد های مدنی و دموکراتیک ایرانی به پارلمان اروپا

در این کنفرانس بیانیه مطبوعاتی سازمان خارج از کشور جبهه ملی ایران، با تیتر «ما اورانیوم غنی شده نمی خواهیم، ما ایران رامی خواهیم» پخش شد. همچنین طبق هماهنگی های انجام شده قرار بود پیام زندانی سیاسی سید حسین کاظمینی بروجردی، تلفنی توسط نماینده ایشان، خانم مریم مؤذن زاده، خوانده شود که به دلیل مشکلات فنی این کارعملی نشد، اما پیام مکتوب ایشان در اختیار خانم کرونبرک و دیگر اعضا پارلمان قرار گرفت.

پس از تصمیم نمایندگان پارلمان اروپا در کمیسیون امور روابط ایران و اروپا به ریاست خانم تاریا کرونبرگ جهت سفر به ایران و دیدار حضوری با مسئولین دولتی و هم چنین با نمایندگان قشرها، احزاب، سازمان های مدنی و نمایندگان دانشجویان، خانواده‌های وکلا و روزنامه نگاران زندانی، نمایندگان کارگران، دانشجویان، اقلیت‌های قومی و مذهبی که با مخالفت صریح دولت ایران مواجه گردید، خانم کرونبرک به منظور اعتراض به رفتار دولت ایران و برای نشان دادن نارضایتی خود و دیگر نمایندگان اروپا، تصمیم گرفت تعدادی از نمایندگان نهادهای مدنی مستقل ایرانی مستقر در اروپا را به پارلمان اروپا دعوت کند تا نمایندگان پارلمان با بررسی وضعیت حقوق بشر و مسائل اتمی ایران با آنان به گفتگو بنشینند.
دولت ایران مانند دوره های پیشین انتظار داشت که نمایندگان پارلمان صرفا با ارگان های رسمی و نیروهای خودی دیدار کنند، اما این بار هم نمایندگان اروپا مصمم بودند با مردم ایران و نهادهای مدنی و به ویژه با زندانیان سیاسی و یا خانواده‌های آن‌ها ملاقات کنند و هم نهاد ها و شخصیت‌های سیاسی و مخالف دولت آمادگی خود را برای گواهی دادن و افشای جنایت های انجام شده اعلام کردند.
این نشست در روز سه شنبه هشتم آذرماه ۱۳۹۰ (۲۹ نوامبر ۲۰۱۱) با شرکت افراد زیر در پارلمان اروپا برگزار شد:
  • آندرو سوان و آندرا هاک: نمایندگان مردمان و ملل بدون نماینده
  • آن ـ ماری وان دن برکن و لیدیا بونس: از سازمان بین‌المللی مراقبت از حقوق بشر در ایران
  • جلال ایجادی: استاد دانشگاه پاریس، عضو حزب سبزهای فرانسه، نماینده شورای شهر پاریس و متخصص محیط زیست: درباره دریاچه ارومیه، زاینده رود، انرژی اتمی و دیگر مشکلات زیست محیطی
  • سارا وادر: سخنگوی جامعه بین‌المللی بهائیان
  • صادق صبا: مدیر بخش زبان پارسی رادیو، تلویزیون و وب گاه بی بی سی
  • مانیوس پالمگرن: نماینده کنفدراسیون بین‌المللی سندیکاهای کارگران
  • مهدی اصلانی: زندانی سیاسی سابق، درباره وضعیت زندانیان سیاسی
  • ناهید جعفرپور: از سوی بخش زنان جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران، در باره وضعیت زنان در ایران
در این کنفرانس به هر یک از سخنرانان پنج دقیقه وقت داده شد تا نقطه نظرات خود را درباره موضوعاتی مشخص، بیان کنند.
پس از پایان سخنرانی میهمانان، نوبت پرسش و پاسخ به دیگر حاضرین در سالن داده شد. در این بخش، یکی از اعضای اتحاد برای ایران، ضمن تشریح اهداف این نهاد از نمایندگان اروپا خواست که آن ها را در راه رسیدن به دموکراسی، صلح و ایران بدون بمب اتم کمک کرده و برای آزادی همه زندانیان سیاسی ـ عقیدتی از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند.
 نمایندگان دراویش، بهائیان و مردمان بی دولت و سندیکای کارگران نیز به نوبه خود در باره زندانی شدن و عدم آزادی برای اعضا و هواداران خود صحبت کرده و اعتراضات خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند.
درپایان بیانیه مطبوعاتی سازمان خارج از کشور جبهه ملی ایران، با تیتر «ما اورانیوم غنی شده نمی خواهیم، ما ایران رامی خواهیم» پخش شد. همچنین طبق هماهنگی های انجام شده قرار بود پیام زندانی سیاسی سید حسین کاظمینی بروجردی، تلفنی توسط نماینده ایشان، خانم مریم مؤذن زاده، خوانده شود که به دلیل مشکلات فنی این کارعملی نشد، اما پیام مکتوب ایشان در اختیار خانم کرونبرک و دیگر اعضا پارلمان قرار گرفت.


متن کامل پیام مذکور به قرار زیر تقدیم می گردد:

اعضای محترم پارلمان اروپا
حضار محترم، بانوان و آقایان
آقای کاظمینی بروجردی به دلیل دفاع از جدایی دین از حکومت در ایران و حمایت از برقراری صلح در خاورمیانه و از همه مهم تر فراخواندن مقامات ایران در پایبند بودن به تعهدات بین المللی، با گذشت نزدیک به 1900 روز  متوالی، همچنان در حبس به سر می برد.
دشمنی حکومت با آقای کاظمینی بروجردی از 20 سال پیش آغاز شد هنگامی که وی حمایت آشکار و صریح  خود را از اعلامیه جهانی حقوق بشر بیان داشت و به سوء استفاده از قوانین مذهبی و مکتبی اعتراض نمود. او بنیادگرایی اسلامی، افراط گرایی و ترور را محکوم کرد. ایشان با نفی یهودستیزی، تعصبات دینی و دفاع از آزادی مذهبی، اجتماع پیروان ادیان مختلف اعم از شیعیان، اهل سنت، یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان و بهاییان را در قالب مراسم نیایش رهبری می کرد. بروجردی خواستار لغو مجازات های اعدام و همچنین مجازات های بیرحمانه و غیر انسانی مانند شکنجه، سنگسار و شلاق می باشد. وی همچنین مدیر و مؤسس مراکز خیریه جهت خدمات اجتماعی و کمک به فقرا و مساعدت به قربانیان حوادث طبیعی می باشد و در عین حال کسب هر گونه درآمد شخصی از فعالیت های مذهبی را همواره محکوم می نمود.     
فراخوانهای عمومی او با استقبال شمار کثیری از هواداران و مخالفان حکومت مواجه گردید، به طوری که تا پیش از بازداشت، اجتماعات مذهبی مستقل ایشان از لحاظ ابعاد و تعداد حاضرین، بر تجمعات سازمان یافته حکومتی برتری مشهود یافت.   
حکومت تا به امروز نتوانسته است او را خاموش نماید. ایشان از درون زندان نیز به عنوان یک ناظر حقوق بشر، موارد نقض مقررات حقوق بشر و شکنجه های فیزیکی و روانی زندانیان را به گروه ها، سازمان ها و افراد مدافع حقوق بشر در سطح بین المللی گزارش می دهد. برخی از این موارد عبارت هستند از: عدم وجود بهداشت مناسب و مراقبت های پزشکی شایسته در زندان، سو تغذیه و قطع ملاقات ها و ارتباطات و تماس تلفنی زندانیان با خانواده های خود و ....
آقای کاظمینی بروجردی همچنین توجه جهانیان را به مجازات زندانیان عقیدتی از طریق زندانی کردن آنها در بندهایی که قاتلین و تجاوزگران جنسی حبس شده اند، جلب می کند که حکومت با این ترفند تلاش می کند آنها را در معرض تهدیدهای فیزیکی و حملات اتفاقی قرار دهد. این اقدامات به تحریک بازجوها و عوامل امنیتی اتفاق می افتد و زندانیان در اثر فشارهای وارده دچار مرگ تدریجی می گردند.
آقای کاظمینی بروجردی با وجود همه فشار هایی که از لحاظ روانی، احساسی و فیزیکی متحمل شده است، همچنان در حمایت خود از حقوق بشر پا برجا و مصمم می باشد. به ویژه ایشان یک مبارز و سخنگو برای برقراری آزادی مذهبی و سیاسی، احترام به حقوق زنان و پایان دادن به تمام اشکال شکنجه، اعدام و سنگسار می باشد. او به طور پیوسته از استقرار عدالت اجتماعی حمایت می کند.
آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر حکومت و مسوول اصلی دادسرای ویژه روحانیت، وظیفه اخلاقی، قضایی و قانونی دارد که در مورد  دلایل ادامه بازداشت آقای بروجردی توضیحی شفاف دهد و یا وی را آزاد نماید. همچنین ایران یکی از امضا کنندگان منشور بین المللی حقوق سیاسی و شهروندی (ICCPR) می باشد. در ماده 18 این منشور بر حق آزادی فکر، عقیده و مذهب که شامل حق آزادی پذیرفتن و یا نپذیرفتن و حق انتخاب یک مذهب یا یک عقیده تاکید شده است.
در پایان از کلیه اعضای محترم پارلمان اروپا درخواست می نمایم که بیانیه جداگانه ای در راستای وادار کردن حکومت ایران به آزادی آقای کاظمینی بروجردی و در کنار آن همه زندانیان عقیدتی و سیاسی انتشار دهید و همچنین از خواست اکثریت مردم نجیب ایران جهت برگزاری رفراندومی آزاد زیر نظر ناظران بین المللی و تعیین سرنوشت خویش حمایت نمایید.
مریم مؤذن زاده، نماینده آقای بروجردی

لینک مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست: