۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

بیانیه تبریک عید روش هاشانا ( آغاز سال نو یهودیان )

فرا رسیدن سال نو عبری را به یهودیان سراسر جهان به ویژه یهودیان ایرانی شادباش گفته و از خداوند بزرگ خواستاریم که سال نو را سال تحقق آرمان های صلح و برقراری آرامش برای ملت اسرائیل و فلسطین و همچنین استقرار دوستی برای یهودیان و تمامی جهانیان قرار دهد و فروپاشی استبداد مذهبی و آزادی زندانیان دربند ستم را برای ایران زمین به ارمغان بیاورد.
چه زیبا است که این روز مبارک، روز داوری و آفرینش نیز نام نهاده شده است و نشان از آن دارد که ایزد توانا جهان را همراه با عدالت و مساوات در همه ارکان هستی آفریده و آزادی و صلح را به عنوان زیربنای هستی قرار داده است. پروردگار مهربان، پاکی و لطافت را در برکات و نعمات خود همچون عسل و سیب متجلی ساخته و دنیا را به کام بندگان خود شیرین و گوارا خواسته است.
 یهودیان بر این باورند که آفریدگار بی همتا تقدیر همه انسان ها را در این روز خجسته رقم می زند لذا بندگان و آفریدگان به درگاه او نیایش می کنند تا نیکی و سعادت جایگزین بدی و شقاوت گردد.
همچنین پیشاپیش فرا رسیدن اعیاد کیپور و سوکوت را نیز به جامعه یهودیان تبریک می گوییم .
یهودیان یوم کیپور را روز بخشایش و روز ارتباط بین انسان و پروردگارش می دانند و در نیایش های خود خطاها و گناهان خویش را یادآور شده و طلب آمرزش می کنند.
عید سوکوت نیز یادآور دورانی است که بنی اسراییل از بردگی در مصر به رهبری حضرت موسی آزاد شدند و در راه بازگشت به سرزمین پدری خود، مدت چهل سال در سایبانها می زیستند و این عید یادآور رهایی از بندگی و بازیافتن آزادی و بازگشت به خانه پدری است و پیام آن به بشریت امروز این است که برای دستیابی به آزادی و امنیت باید صبر و ایثار را پیشه کرد و هزینه داد.
از خداوند منان خواستاریم با طنین شوفار ندای حق، گشایش را در سرنوشت همه بندگان خود و راه سعادت را فراروی بشریت جویای کمال  قرار دهد.
 از طرف هواداران زندانی آزادیخواه و صلح طلب
آقای سید حسین کاظمینی بروجردی

۱ نظر:

narin گفت...

با سلام و تبريك
من هم به نوبه خود فرا رسيدن عيد يهود را به تمامي يهوديان جهان تبريك مي گويم و آرزوي اتحاد و برادري بين تمامي يكتا پرستان را در اين روز مبارك را دارم.
نارين از ايران