۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

قطع مجدد ملاقات آقای بروجردی و تهدید خانواده و هواداران ایشان

صبح روز شنبه، مورخ 26 شهریور1390برابر با 17 سپتامبر 2011، هنگامی که اعضای خانواده آقای بروجردی برای ملاقات به زندان اوین مراجعه نمودند، با ممانعت مامورین مواجه شدند. اعضای خانواده ایشان به این اقدام غیر قانونی اعتراض نمودند، لیکن مسئولین ضمن بی اعتنائی کامل از ارائه هرگونه توضیحی خودداری کردند. بنا به گزارش یکی از حاضرین، با ادامه یافتن و شدت گرفتن مشاجره بین خانواده آقای بروجردی و مامورین، یکی از آنان مدعی شد که این دستور از طرف مسئولین دادگاه ویژه روحانیت صادر شده است. وی همچنین مدعی شد که اگر اطلاع رسانی درباره وضع کاظمینی بروجردی ادامه یابد، عده دیگری از هواداران ایشان بازداشت خواهند شد.
بنابر شواهد موجود، قطع مجدد ملاقات های آقای بروجردی به علت انتشار نامه سرگشاده خانواده ایشان به آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر بوده است. اعضای خانواده در این نامه بخشی از اظهارات مسئولین دادگاه را فاش نمودند که: "رهبر انقلاب به دادگاه ویژه روحانیت دستور داده است تا زمانی که کاظمینی بروجردی توبه نامه ننویسد، اجازه مرخصی درمانی برای او صادر نکنید"!
ضمناً در این نامه سرگشاده به فشارهای وارد شده بر خانواده به عنوان اهرمی در راستای وادار کردن زندانیان به توبه و اعترافات دروغین اشاره شده است.
یادآوری می گردد آقای بروجردی 5 سال است به علت طرفداری از نظریه جدایی دین از حکومت و مخالفت با ولایت فقیه در زندان به سر می برد و علیرغم وخامت حال وی که در گزارش اخیر عفو بین الملل نیز به آن اشاره شده است، همچنان با درخواست مرخصی درمانی وی مخالفت می گردد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

این رهبر و اطرافیانش هستند که باید توبه نامه بنویسند نه آقای بروجردی.