۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

گرامی باد فرا رسیدن نوروز باستانی

عید سنتی است حسنه و نیکو که در ادیان و ملل گوناگون به چشم می خورد.
هر عید اشارتی است به حیاتی تازه. دگرگونی در سال، فصل، ماه و طبیعت، پیام آور انقلاب و تحول است. الگوگیری از این جابجایی، مستلزم آن است که انسان رنگی نو به خود و اطراف زند و به دور از تعصبات دینی، ملی، مذهبی، قومی و نژادی حیاتی مساعد و مناسب برای خود و همنوعانش مطالبه نماید.
آقای بروجردی زندانی آزادیخواه، با قرائتی نوین و به دور از تعصب و تحجر، به ارائه مبانی مدرنی از دین و مذهب می پردازد که همسو و منطبق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول دمکراسی است.
وی در تایید نوروز باستانی بعنوان یکی از مهمترین سنن ایرانیان، به نقل از پیشوایان شیعی می گوید: « تمامی سنتهای پیشین اقوام و ملل، مقبول و محترم می باشند »
ایشان بر خلاف بنیادگرایان دینی و رهبران اسلام حکومتی که به نفی سنن دیرینه ایران زمین می پردازند، حرمت دهی و پاسداشت افکار، عقاید و سنن ملی را، راهبرد  گذار به دمکراسی و برون رفت از استعمار دینی می شمارد.
این مبارز خستگی ناپذیر در آغاز سال نو باستانی، آرزو میکند که همگان از قیود آزار دهنده استبداد رها شده و از مقاطع تند و تیز تاریخ معاصر عبور کنند. او چشم به راه سال جدیدی است که پیام آور آزادی و صلح و ثبات و آرامش برای آحاد مردم ایران است.
ایشان در پیام نوروزی خود می گوید: « در آرزوی روزهایی هستم که در آن از تلخی و ناکامی و ناآرامی آثاری نباشد و همواره هموطنانم در کمال سلامت و سعادت و صحت و کرامت معیشت نیکو و نافعی داشته باشند. » 
یک فروردین 1390 خورشیدی

۶ نظر:

ديويد گفت...

سلام.پايدارباشي آقاي پايدار اميدوارم تمام زندانيان آزادشوند

شهربابكي گفت...

درود راهتان سبز وفردايتان آزادباد

payanetariki گفت...

با سلام
من هم به نوبه خود اين عيد سعيد باستاني را تبريك گفته و آرزو مي كنم كه با جمع شد بساط جلادان حاكم بر ايران و آزادي تمامي زندانيان دگرانديش ايام نو و فرخنده اي را پيش رو داشته باشيم

cheyako گفت...

سلام - وقت بخیر

آرزوی بهترین شادباشها

انعکاس گفتگوها و مصاحبه های پایگاه تلاطم

http://talatomzi.blogspot.com/
انعکاس مصاحبه های تلاطم
http://talatoom.blogspot.com/
با تشکر چیاکو کاکایی

ناشناس گفت...

درودوسلام برشما ماهم سال نورابه شما تبریک گفته وشما راحمایت میکنیم وتاآخرش انشاءالله باشماهستیم.

ناشناس گفت...

من هم از خدا میخواهم که تمامی خواسته های آقای بروجردی به حقیقت بپیوندند و همه ی ما معنی عید واقعی را درک کنیم.