۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

احضار، بازجویی، تهدید و تحت فشار قرار دادن هوداران آقای بروجردی

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حداقل سه تن از هواداران آقاي بروجردي طی روزهای گذشته از سوي وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی احضار، مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند. به گزارش دریافتی خانمها پريسا صحرايي، خاطره عراقي و زهرا بانويي رسما توسط اطلاعات احضار گردیده و پس از ساعتها بازجويي و فشار آزاد شدند.
گفتني است خانم خاطره عراقي 39 ساله فوق ليسانس رياضيات ، خواهر دكتر رويا عراقي است كه از 17 آبان 89 بازداشت و تا كنون بدون داشتن حق اختيار وكيل ، حق ملاقات و بدون هیچگونه تماس تلفنی همچنان در سلول انفرادي و تحت شکنجه های طاقت فرسا بسر مي برد.
خانواده اين بانوي فرهيخته طي مراجعات مكرر خواستار آزادي يا تعيين وكيل براي فرزندشان شده اند اما بجز تهديدهاي مكرر و توهين و تهمت پاسخي دريافت نكرده اند.
خبرهاي تایید نشده حاکی ست خانم رویا عراقي كه داراي مدرك دكتراي شيمي فيزيك و استاد دانشگاه می باشد به شدت تحت بازجويي هاي شكننده قرار دارد تا به جاسوسي براي اسراييل اعتراف كند.
از سال 85 كه آقاي بروجردي و خانواده و تعدادي از يارانشان صرفا به جرم اعتقاد به جدايي دين از دولت دستگير شدند تاكنون پيروان ايشان همواره در معرض تهديدهای مستمر قرار داشته و بارها مورد هجوم نيروهاي امنيتي قرار گرفته اند با این وجود همچنان بر عقاید خود پافشاری می نمایند. اين تهديد ها از پاييز امسال با يورش گسترده نيروهاي امنيتي به منازل تعدادي از هواداران آقاي بروجردي و تفتيش و ضبط اموال و اسناد شخصي ايشان و در نهايت بازداشت 7 نفر از ياران ايشان به اوج خود رسيده است بطوريكه این افراد هیچگونه تامين جاني و امنيت شغلي و اجتماعي نداشته و كليه خطوط تلفن منازل و موبايلها و خطوط اينترنتي و ايميلهاي شخصي ايشان كنترل و استراق سمع مي شود . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آقای بروجردی ، در این مدت اغلب پیروان شناخته شده آقای بروجردی پيامهاي تهديد آميزی از سوی نهادهای امنیتی دريافت نموده اند . اين وضعيت تاسف بار همراه با احضارهاي مكرر به دادگاه وي‍ژه و وزارت اطلاعات زندگي را بر اين افراد بي گناه و صلح جو و خانواده هاي آنان تنگ و غير قابل تحمل كرده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،احضار،بازجویی ،تهدید و تحت فشار قرار دادن هوداران آقای بروجردی که بعضی از آنها بستگانشان ماه ها است که در بازداشت بسر می برند را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی و بخصوص آقای بروجردی و هودارانش از شکنجه گاههای ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

۶ نظر:

منا زاهدي گفت...

سلام.اميدوارم سايه دمكراسي برسرملت مظلوم ايران زود زود برافراشته شود؟

روح بخش ازجيرفت گفت...

سلام.عمراستبدادديني به آخررسيده انشاالله شاهدشكوفايي حكومت قانون شويم.

سبزينه گفت...

سلام.آزادي وايجاددمكراسي وعبورازاستبدادديني هزينه هاي داردكه هواداران آقاي بروجردي به خوبي هزينه هارامتقبل شده اندازاين عزيزان تشكربعمل مي آوريم.

ناشناس گفت...

تا کی میخواهند این کارها را ادامه بدهند؟

kamran گفت...

salam va dorod
arzo mikonam ke ein azizan azad shavan.

frzadazad گفت...

سلام و درود بر شما سرکار خانم عراقی تشکر می کنم از شما که با شجاعت ایستادگی کرده اید و آرزوی آزادی شما و هم بندانتان هستیم