۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

کریسمس در خون

سالی دیگر، زایشی دیگر در زمان و کریسمسی دیگر از راه رسید . در جای جای این کره پهناور، به مناسبت آغاز سال نو میلادی، خنده ای ست بر لب و جشنی خاطره آمیز در خانه های پیروان مسیح بزرگ برپا .
در اینجا اما نه خنده ای بر لب نشانده میشود و نه جشنی به خانه دلهای مردمان این دیار راه می یابد !
در شبهای این زمان، چراغها روشن است و  دلهایی بس امیدوار به آینده ای روشن . همه شادند و واژه هایی سپید از سر مهربانی به هم هدیه می دهند.
در اینجا اما سالیانیست نه چراغی روشن است و نه دلی در تمنای روزی روشن نفس می کشد. اینجا واژه های سپید نایابند و دستان مردمان این دیار خالیست !
در آستانه تولد پیامبر صلح ، تنها خشونت است که از دیوار خانه هایمان بالا میخزد . طنابهای دار است که بر گرداگرد سرنوشتمان پیچیده میشود .
در همسایگی اینجا درختان چراغانی شده ، نشان از شادکامی کودکان جهان دارد .
 اینجا اما جهانی دیگر است و کودکان این دیار غمگین و گرسنه و ناشادند و بهانه ای برای بازی های کودکانه شان ندارند .
در اینجا سالیانیست دیگر هیچ بهانه ای برای جشنی باقی نمانده است و غول قصه ها، مردمان این دیار را به زنجیر استبداد زندانی نموده !
گرچه ابری سنگین بر فضای شهرمان نشسته است ولی مردمانی از بالادستها آرام ولی پرصلابت، دارند گل می کارند و سبزه هدیه می کنند . گرچه در قلعه ای بزرگ همگان اسیرانند اما مردمان این دیار پیمان بسته اند که غول قصه ها را از دفتر خاطرات این سرزمین پاک کنند . دیر یا زود ما نیز چراغی بر خواهیم افروخت و جشنی برگزار خواهیم کرد !
به امید آنروز شمعی برمیافروزیم و پیمانی نو می بندیم و در یافتن واژه های سپید رنج ها را به جان خواهیم خرید . آری اینجا ایران است !
درود بر مسیح بزرگ 
گرامی باد آغاز سال نو میلادی

۱۷ نظر:

سحرخیز گفت...

سال نومیلادی را به همه مسیحیان جهان تبریک می گویم .

بابونه گفت...

سلام .تمام اديان براي ايجادصلح وبرابري تبليق نمودندانبياياروياورمردم زمان خودبراي رفع تبعيض وديكتاتوري بودندفقط بانزديك شدن به هم سايه شوم استبداد رامي توان دوركرد.

كاظم محسني گفت...

سلام
ضمن تبريك بمناسبت عيد ميلادي، از دوستان مسيحي خواهشمندم كه به آيت الله بروجردي توجه كنند و براي آزادي ايشان تلاش كنند.
به اميد صلح

ديويد گفت...

درودبردوستان راه آزادي.آيت الله بروجردي مقاله هاي بسياردرحمايت از دين مسيح داردونيز دفاعيه هاي ايشان ازمسيحيان دراين سالها بي مثال است وحتي ازاقليتهاي مذهبي جانانه دفاع كرده .ولي دوستان آيا ماازاين آثاردرراه اتحادمذاهب چه اندازه بهره برده ايم ؟باچندسايت مسيحي درارتباط هستيم؟چندانجمن مسيحي رامي شناسيم؟اينكه سال جديدبيايدومامقاله بدهيم وعيدراتبريك بگويم كافي نيست بايددرطول سال جهت معرفي ديدگاه ايشان ووجه مشتركشان بااديان مختلف تلاش كرد.

ناشناس گفت...

بنده هم به عنوان يک ايراني کريسمس را تبريک ميگويم و اميدوارم که در روز کريسمس به يمن قدوم مبارک پيامبر صلح حکومت بر سر عقل بيايد ود آقاي بروجردي و يارانش را آزاد کند.

مزدك مسيحي ازرشت گفت...

درود.اميدوارم حداقل به رسم ادب عاليجناب پاپ دراين عيد صلح وصفا جواب نامه آيت الله بروجردي رابعداز5سال بدهند بروجردي مردي بشردوست وكسي است كه به اديان الهي بااحترام رفتارنموده لذا قابل ستايش واحترام است.

فروهري هموطن زرتشتي شما ازكرمان گفت...

سلام.مسول سايت آيا مقالات وسخنان آقاي بروجردي درمورد حضرت مسيح بصورت عربي دراختيارسايتهاي مسيحي عرب درخاورميانه وجهان قرار گرفته؟ناگفته نماند مسيحيان عراق بدليل اقدامات تروريستي عيدندارند وجادارد دراين سال كه جمعي ازعزيزانشان به شهادت رسيدن باآنها همدردي نمايم .

اسكندري ازمشهد گفت...

سلام خواهشادراين روزهاكه توجه مسيحيان بيشتراست نامه اي رسمي به پاپ بنويسيد وخواهان آن باشيد كه جواب نامه آيت الله بروجردي چه شد؟

دوست گفت...

سلام.لطفازودتربه سايت نظربفرما.آبديت باش دوست مبارز

ثريا گفت...

با سلام
من به عنوان يك ايراني غرق در تبعيض، ظلم، ستم نداري... از سوي رژيم ديكتاتوري ايران سال روز ميلاد عيسي مسيح را به تمامي مسيحيان جهان تبريك مي گويم.

كعباوي ازشوش گفت...

سلام به اميدخدا عيدواقعي عيدبرابري درراه است

انديشه هاي طلائي گفت...

سلام
ضمن تبريك سال جديد ميلادي از تمامي مسيحيان داخل و خارج تقاضاي حمايت از آيت الله بروجردي را دارم.

زي باري ازكرستان عراق گفت...

سلام عزيزان تمام مشاكل ازنبودحكومت سكولاراست من ازكردستان عراق به شمادرودمي فرستم كه درراه سكولاريسم تلاش ميكند

ناشناس گفت...

ديگر وقت آن شده که آقاي پاپ وارد صحنه بشوند و براي آزادي آقاي بروجردي و يارانش کاري کنند.

hangameh گفت...

سلام
با درود بر تمام ادیان آسمانی من کریسمس را به مسیحیان عزیز تبریک می گویم.
هنگامه

سالار از رشت گفت...

سال جديد بر تمام مسيحيان مبارك.

ناشناس گفت...

به امید آن عیدی که تمام ادیان دور هم مانند برادر جمع شوند این عید عزیز را به مسیحیان عزیز تبریک میگم