۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

شرائط لازم برای رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر / بمناسبت دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر

با گذشت بیش از سی و یکسال نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری اسلامی و گذشت یک سال و چند ماه از تقلب فاحش حکومت در انتخابات ریاست جمهوری و جنایاتی که بر علیه مردم معترض انجام شده، شایسته است در چنین روزی یاد تمامی جانباختگان راه آزادی، مادران و خانواده هائی که در سوگ جگرگوشگان خویش نشسته اند و زنان و مردانی که شدیدترین سختی ها و شکنجه ها را برای بهبود حال و آینده ایران و شهروندان آن تحمل کرده و میکنند، را گرامی بداریم.
مردم ایران آگاهند که این فداکاری ها و پایداری ها برای آنست که همگی ما بالاخره روزی بدون تهدید و ارعاب و ترس از داغ و درفش و سرکوب و زندان، در آزادی و امنیت زندگی نمائیم.
تاکید بر این نکته را نیز ضروری میدانیم که رشد و گسترش حقوق بشر امروزه محصول مجموعه آن تجربیات و نتیجه مبارزه، تلاش و تفکری است که پژوهشگران در عصر روشنگری آغاز نموده و تا قرن کنونی همچنان ادامه داده اند. بدین خاطر حقوق بشر در عصر حاضر پدیده ایست مدرن و اجرا و رعایت آن در حکومت قرون وسطائی ولایت فقیه و با یک قوه قضائیه غیر مستقل که ابزار سرکوب مخالفین حکومت قرار گرفته است، ممکن و میسر نمیباشد. این قوانین با قوانین شرع که متعلق به هزاره های گذشته و شامل مجازات های غیر انسانی معمول در آن اعصار است، همخوانی ندارد. رعایت حقوق بشر تنها با یک حکومت ملی که بر اساس قانون اساسی متکی بر اراده مردم و در شرایطی که آزادی، دموکراسی و جدائی دین و ایدئولوژی از حکومت مستقر باشد، همخوانی ‌پیدا میکند.
ما رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را یک شرط لازم برای زندگی و همزیستی انسانها در قرن بیست و یکم میدانیم. دفاع ما از این حقوق انسانی یک امر تاکتیکی نیست و صرفا برای مقابله با رژیم کنونی نمیباشد و با برچیده شدن بساط این دیکتاتوری نیز پایان نمییابد. بنظر ما رعایت حقوق و آزادی های کلیه آحاد مردم، حتی آنهائی که امروز در صف مقابل آزادیخواهی قرار ګرفته اند، در همه شرائط لازم و ضروری است. ما اعتقاد داریم هر جا که حقوق و آزادی های یکی از شهروندان پایمال شود، بخشی از حقوق و آزادی های جمع و جامعه نیز پایمال شده است. ما دفاع از حقوق و آزادی های کلیه هموطنان را ورای مرزهای عقیدتی و سیاسی، یک پیش شرط مهم در امر همبستگی ملی و همبستگی ملی را پیش شرط آزادی و دموکراسی و پیروزی آن بر دیکتاتوری میدانیم.
ما مانند همیشه از هموطنان آگاه میخواهیم که ضمن تلاش همبسته و متحد برای دفاع از حقوق و آزادی های کلیه هموطنان و تلاش برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، از اهمیت برخورداری از ساختارهای مناسب برای رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر، غافل نمانند.
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش
هفدهم آذر 1389 برابر هشتم دسامبر

۱۷ نظر:

سارا گفت...

تفسیری که جمهوری اسلامی از حقوق بشر داردفقط در این مملکت قابل اجراست نه چیز دیگر ،تمام

صابر گفت...

با سلام
با نظر شما موافق هستم ولی متأسفانه در اکثر کشورها رعایت حقوق بشر با توجه به منافع دولت انجام می پذیرد یعنی تا زمانی که عقیده شما، فکر شما ، قلم شما ، ....خط قرمز آن دولت را رد نکرده باشد مانعی ندارد مگر نه تحت فشار قرار خواهید گرفت.

انديشه هاي طلائي گفت...

واقعا در سي و يك سال اخير چه فجايع و اتفاقاتي كه رخ نداد!
ننگين ترين تاريخ ايران در همين دوره وجود دارد كه سران براي بقاي خود چگونه خون مردم را مي مكند.

ريشه هاي ايران گفت...

تعجب من از اين است كه چگونه عده اي از مردم فهيم كشورمان، هنوز پي به مقاصد شوم اين حاكمان زورگو نبرده اند!

مريم از برازجان گفت...

وقتي تقويم انقلاب خميني را ورق ميزنيم، در لابلاي ايام آن اشكها ، خونها، فقر شديد جامعه، بي اعتباري در اذهان بين المللي و .... را مي بينيم كه حاصل خودخواهي و خودپرستي هاي عناصر نظام استبدادي است.

شاهرودي گفت...

ما يعني همه ي ايرانيان، اعمال ضد انساني دولت ايران را محكوم ميكنيم.

frzadazad گفت...

مرگ بر هر چه دیکتاتور روی زمین اولیش خمینی خونخوار دومیش خامنه ای جنایت کاره و سومیش احمدی نژاد خبیثه
زندانیانمان را آزاد کنید

kamran گفت...

باسلام
دوست مبارز من صابر در کشورمان برای نقض حقوق بشر که به وفور دیده می شود.نیازی به رد شدن خط قرمز منافع نظام نیست.
اینجا حفظ نظام به هر شکل ممکن مهم است وقصاص قبل از جنایت امری عادیست.
کافیست گمان ببرند که می توانی در آینده برای حفظ نظام خطر سازباشی حتما سر از اوین در خواهی آورد.
کامران

دانشجوي تهراني گفت...

به ياد دوستاني كه در بين ما نيستند هم باشيم.
آنهايي كه براي آزادي ايران تلاش كردند.

یوسف از خاش گفت...

روزی خواهد رسید که نظاره گر روسیاهی و رسوایی خامنه ای پست و پلید و اعوان و همدستان رزل او خواهیم بود آن روز نزدیک است ، دلم می سوزد اشخاص آزاده ای مانند بروجردی ،اسانلو،و دیگر زنان و مردان باشرف و سربازان واقعی
وطن باید در زندانهای این دژخیمان و دشمنان آزادی و صلح و صفا و انسانیت بپوسند و عمر گرانبهایشان بحدر رود و ما همچنان در خواب نازیم و ندانیم راه و روش و منش و شعار و هدف و کلام و خواست این عزیزان در بند ظلم و جور چیست؟

كريمي از ساوه گفت...

با درود
لطفا از آخرين اخبار آيت الله بروجردي ما را مطلع كنيد

نوشاد از بروكسل گفت...

سلام به همه ي ايرانيان عزيز
ميخواستم از كساني كه در ايران ساكنند اين سؤال را كنم كه، در داخل كشور چه ميگذرد كه وقتي من در كشوري كه اقامت دارم ، مردم شهر و محل كار وقتي كه بفهمند كه من ايرانيم با من مثل تروريست ها برخورد ميكنند!
تمام جهان بايد بدانند كه مردم ايران مهربانترين مردمانند كه به خاطر ظلم اين و آن ، نبايد به آنها بدبين شد.

بهزاد گفت...

با سلام
اینها با کدام مجوز شرعی و قانونی صاحب اختیار مردم شده اند ، در کدام بند ازقوانین اسلامی دلیل و سندی وجود دارد که رهبری آنها را بر مردم تأیید می کند!؟ کدام یک از فعالیت های ضد انسانی آنها گویای این است که آنها فرستادگان خداوند هستند!؟ سازمانهای حقوق بشری منتظر چه هستند ؟ محاکمه صدام رهبر کشور عراق ، بعد از اینکه شیر بی یال و دم شد و نعره های او خاموش شد چه اثری داشت!؟
بهزاد از مشهد

ناشناس گفت...

به امید روزی که مردم خوب و روشن فکر ایران در امنیت کامل بتوانند زندگی کنند و حقوق هیچ شهروندی دیگه نا دیده گرفته نشود

ملاير گفت...

كاش پدران و مادران ما درست انتخاب ميكردند!
كاش ما درست انتخاب كنيم.

محمد از تهران گفت...

همين كارها را كردند كه جوانان كشور رو به ديگر كشورها آوردند.
برادر من نيز يكي از آن جوانان بود.
من بانيان اين اعمال را نمي بخشم.

كانون جوانان گفت...

فقط بروجردي دلاور