۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

بیانیه سازمان عفو بین الملل درخصوص دستگیری هواداران آیت الله بروجردی

هفت تن از هواداران روحانی معترض، آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی که سابق بر این در سال 2006 دستگیر شده بودند، مجددا دستگیر شدند. 6 تن از آنها در تاریخ 8 نوامبر 2010 و هفتمین نفر در 6 دسامبر دستگیر شد. در حال حاضر هیچ اطلاعی از محل بازداشت آنان در دست نیست. این افراد تنها به دلیل اعتقادات مذهبیشان دستگیر شده اند.
5 زن به نامهای طیبه حسینی، نرگس غفارزاده، فروغ همت یار، مریم عظیمی، رویا عراقی و یک مرد به نام محمدرضا صادقی هواداران آیت الله بروجردی هستند که در تاریخ 8 نوامبر با یورش نیروهای امنیتی به منزلشان در تهران و تفتیش و مصادره اسناد و وسایل شخصیشان از جمله کامپیوتر و لپ تاپ دستگیر شدند. از آن تاریخ به بعد خانواده آنان هیچ گونه اطلاعی از مکان آنان ندارند.
 گزارشات حاکی از آن است که هفتمین نفر به نام محمد مهمان نواز که در تاریخ 6 دسامبر دستگیر شده است، احضاریه ای از جانب دادگاه ویژه روحانیت که دادگاهی برای روحانیون شیعه می باشد دریافت نموده بود و درحال حاضر در مکانی نامعلوم به سر میبرد.
لطفا درخواستهای فوری خود را به زبانهای فارسی، انگلیسی یا زبان مادریتان با عناوین زیر ارسال نمائید :
درخواست آزادی فوری و بی قید و شرط طیبه حسینی، نرگس غفارزاده، فروغ همت یار، مریم عظیمی، رویا عراقی و محمدرضا صادقی و محمد مهمان نواز یا اینکه اتهام آنها به روشنی اعلام شود .
2. ابراز نگرانی از ناپدید شدن اجباری آنان و درخواست فوری از مسئولین برای اعلام مکان فعلی آنها .
3. درخواست محافظت آنان در برابر شکنجه و یا هرگونه بدرفتاری در طول مدت بازداشتشان و نیز دسترسی منظم آنها به خانواده ، وکیل انتخابی خودشان و تسهیلات پزشکی لازم .
لطفا درخواست های خود را تا تاریخ 25 ژانویه 2011 به آدرسهای زیر ارسال نمائید :
رهبر جمهوری اسلامی
آیت الله سید علی خامنه ای، دفتر مقام معظم رهبری
جمهوری اسلامی ایران- تهران- انتهای خیابان شهید کشور دوست_دفتر مقام معظم رهبری
ریاست محترم قوه قضاییه :
جمهوری اسلامی ایران، تهران جنوب سه راه جمهوری، خیابان ولی عصر، خیابان پاستور، دفتر ریاست قوه قضائیه، آیت الله صادق لاریجانی
رونوشت:
دبیر کل شورای عالی حقوق بشر
محمدجواد لاریجانی
شورای عالی حقوق بشر
ایران، تهران 1316814737، جنوب سه راه جمهوری، خیابان ولی عصر، پاستور، دفتر قوه قضائیه
همچنین رونوشتهایی به نمایندگان دیپلماتیک معتبر کشور خودتان ارسال کنید. اگر پس از تاریخ مذکور درخواستهای خود را ارسال می کنید لطفا با بخش مربوطه هماهنگی کنید.
اطلاعات تکمیلی :
طیبه حسینی 39 ساله ، متاهل و دارای یک فرزند ، وی  معلم و دارای مدرک لیسانس زبان انگیسی میباشد .
نرگس غفارزاده، 54 ساله، دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی می باشد .
فروغ همتیار،30 ساله، متاهل و دانشجوی زبان انگلیسی است.
مریم عظیمی، 52 ساله، متاهل دارای 2 فرزند و دارای مدرک لیسانس در ادبیات فارسی است. دکتر رویا عراقی 42 ساله استاد دانشگاه دارای مدرک دکترای شیمی فیزیک(شیمی کاربردی) از کارکنان سابق دولت میباشد .
محمد رضا صادقی،38 ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد درعلوم کامپیوتر است.
محمد مهمان نواز 39 ساله کارشناس مهندسی ساختمان و دانش آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد .  فعالان حقوق بشر در ایران و سازمان های غیردولتی گزارش داده اند که وی قبلا در تاریخ 27 نوامبر2007 دستگیر و بازداشت شده و در بند 209 زندان اوین مورد شکنجه قرار گرفته بود. وی بعدها با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. سازمان عفو بین الملل اطلاعات بیشتری در این مورد در دست ندارد .
آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی از مدافعان تئوری جدایی دین از سیاست  است . او در خانه اش در تهران در تاریخ8  اکتبر 2006 به همراه بیش از 300  تن از پیروانش بازداشت شد . دادستان تهران ابتدا به دلیل اتهاماتی واهی از قبیل دشمنی با خدا(محاربه)، کیفرخواست اعدام برای وی و 17 تن از هوادارانش درخواست کرد اما حکم آنها بعدها تقلیل یافت. ایشان به 11 سال زندان و ممنوعیت از وظایف دینی محکوم شد و خانه و تمامی ممتلکاتش مصادره گشت.
آیت الله بروجردی در تاریخ 27 سبتامبر 2007، در نامه ای سرگشاده به شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار بررسی نتایج سوء ناشی از حاکمیت دینی در ایران و خاورمیانه و ارائه راهکارهای عملی جهت صدور قطعنامه ای در سازمان ملل متحد، با موضوع جدائی دین از حکومت شده بود .
لطفا ببینید
آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی بطور مکرر از مراقبتهای پزشکی محروم شده است. در اواسط اکتبر 2010 وی  به جرم اعتراض به وضعیت زندان ها از قبیل عدم توجه پزشکی و محرومیت از ملاقات با خانواده ، مورد ضرب و شتم قرارگرفت..
آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی یک زندانی عقیدتی است که صرفا بدلیل عقاید مذهبی مسالمت آمیزش در زندان بسر میبرد. وی بدلیل بیماریهای جسمی از جمله بیماری پارکینسون به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.
دادگاه ویژه روحانیت ، خارج از چارچوب قوه قضائیه در سال 1987 بدستور آیت الله خمینی بمنظور محاکمه روحانیون مذهبی شیعه در ایران تاسیس شد. شیوه دادرسی این دادگاه خارج از موازین و استانداردهای بین المللی عادلانه است. در این میان متهمان فقط میتوانند وکیل روحانی ( تسخیری ) ای که توسط دادگاه معرفی می شود را برگزینند . در برخی موارد متهمان قادر به پیدا کردن وکیل دلخواه برای دفاع از خویش نمی شوند و در نتیجه بدون برخورداری از وکیل محاکمه میشوند  . این دادگاه مجاز است احکامی از قبیل  شلاق و مجازات اعدام صادر نماید.
لازم به ذکر است سازمان عفو بین الملل از سال 2006 برای آزادی آیت الله بروجردی و پیروانش تلاش کرده است. لطفا ببینید :
 UA262/06, Index: MDE 13/114/2006, 29 September 2006 and follow-up Index: MDE 13/120/2006, 13 October 2006; Index: MDE 134/2006, 11 December 2006; Index: MDE 13/140/2007, 30 March 2007; Index: MDE 074/2007, 15 June 2007; Index: MDE 13/103/2007, 10 August 2007; Index: MDE 13/135/2008, 11 September 2008 and Index: MDE 13/045/2009, 14 May 2009.
برای مشاهده بیانیه مذکور  اینجا  کلیک  کنید

۱۰ نظر:

ساحل نشین گفت...

متأسفانه بیانیه سازمان عفو بین الملل در مورد آقای بروجردی از سوی رسانه های جمعی مورد توجه قرار نمی گیرند و کمتر شاهد انعکاس آن هستیم .

nazanin گفت...

With peace
International community deserves more attention is Ayatollah Boroujerdi.

kamran گفت...

باسلام
من هم به نوبه خود خواستار پاسخگویی مسئولین رژیم ایران در خصوص این بیانیه می باشم.
و همچنین آزادی آیت الله بروجردی و یارانش را خواستارم.
کامران

frzadazad گفت...

با سلام
اي خامنه اي اي لاريجاني جرم آيت الله بروجردي و هوادارانش در چيست ؟ آيا چون اختلاف عقيده با شما دارند بايد اين چنين مجازات کنيد؟ اگر زنداني هم مي کنيد چرا تمام حقوقشان را از ايشان مي گيريد ؟ من و تمامي ايرانيان که طرفدار آزادي ايران و زندانياني که بي دليل در زندان شما هستند محکوم مي کنيم محکوم مي کنيم .
زندانيان را آزاد کنيد ،بروجردي را آزاد کنيد

ساعد گفت...

آزادشان كنيد

بابونه گفت...

با درود
به نظر بنده باید خیلی زودتر از این نهادهای حقوق بشر از خود حرکتی نشان میدادند که امروز خبری از آنها در دست بود. به هر حال جای بسی تقدیر و تشکر است

پاپری گفت...

سلام
مدیر محترم سایت انعکاس خبر بصورت گسترده میتواند در این شرایط کارساز باشد.
دست شما را در همیاری و اطلاع رسانی میفشاریم.
پاپری از برازجان

سکولاریسم گفت...

درود
ما جمعی از حامیان اندیشه مترقی سکولار در فسا حمایت خود را از این روحانی آزاد اندیش اعلام نموده و نیز جنایت رژیم در سالروز عاشورای 88 محکوم نموده و خواستار ایستادگی و حمایت رهبران جنبش سبز در راه رسیدن به دمکراسی میباشیم.

ناشناس گفت...

باسلام
ای کسانی که بر کرسی ،حکومت وریاست نشسته اید. بدانید که جرم آیت الله بروجردی واختلاف او با شما در جدایی دین از سیاست وابراز عقاید دینی آباء واجدادی او است.و در این زمینه به تمام بزرگمردان این حکومت که ادعای دیانت واسلامیت وسیادت میکنند گفته بیاید در ملا عام باهمدیگر مناظره داشته باشیم چرا تا کنون جرات اینو پیدا نکردن که جواب این یک در خواست رو بدهند . وچون زمام این حکومت استفاده از زر و زور وزندان است. هر که را بخواهند به زندان یا بر چوبه ی دار آویزان کنند .آیا این عدالت علوی ست ؟آیا این شکنجه ومجازاتها واین همه اعدام در اسلام جاری بود ؟ ای امت ایران ای طرفداران آزادی بدانید که آیت الله بروجردی در مورد آزادی وحقوق بشر در رساله ی آزادی خود حرفهایی بیان کرده که اینگونه دارد توان انرا میدهد.پس بیاید با وجدانی بیدار به این همه ظلم وبی عدالتی خاتمه دهیم.

بچه هاي مدرسه ي بيمارستان گفت...

ما زودتر از اينها منتظر واكنش سازمان حقوق بوديم.
لطفا سريعتر اقدام كنيد.