۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

اخبار تکمیلی درباره بازداشت هواداران آقای بروجردی در روزهای اخیر

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" از وضعیت و شرایط 6 تن از هوادران آیت الله بروجردی که در یورش گسترده روز دوشنبه دستگیر شدند هیچ خبری در دست نیست.
یورشهای وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات روز دوشنبه 17 آبان ماه از حوالی ساعت 16:00 آغاز گردید و تا ساعت 01:00 بامداد ادامه داشت. تمامی دستگیر شدگان به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین، شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند. از زمان دستگیری تاکنون از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست.
خانواده های دستگیر شدگان برای اطلاع یافتن از عزیزانشان به مراکز مختلفی مراجعه کردند ولی تا به حال به آنها پاسخ مشخصی داده نشده است.

اسامی و مشخصات دستگیر شدگان به قرار زیر می باشند:
1- نرگس غفارزاده حدودا 52 ساله، لیسانس زبان انگلیسی و تا به حال حداقل دو بار دستگیر شده است.
2- مریم عظیمی 47 ساله، متاهل و دارای 2 فرزند، لیسانس ادبیات، خانم عظیمی پیش از این 2 بار دستگیر شدند و از ناراحتی حاد تنفسی که در جریان بازداشتهای قبلی دچار آن شده است رنج می برد. او همچنین از ناراحتی آرتروز رنج می برد.
3- محمدرضا صادقی حدودا 34 ساله و دارای فوق لیسانس کامپیوتر است. او پیش از این 2 بار بازداشت شده است. بار اول حدودا 4 ماه در سلول انفرادی بوده است و بار دوم در حدود 2 ماه در سلول انفرادی بسر برده بود و هر دو بار با قرار وثیقه آزاد شده است.آقای صادقی از ناراحتی قلبی رنج می برد.
4- رویاعراقی 41 ساله و دارای دکترای شیمی است.
5- طیبه حسینی 34 ساله متاهل و داری یک فرزند است.
6- فروغ همت یار 28 ساله، متاهل و دارای فوق لیسانس بهداشت است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شکنجه جسمی و روحی هوداران آیت الله بروجردی توسط بازجویان وزارت اطلاعات شدیداً ابراز نگرانی می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 آبان 1389 برابر با 11 نوامبر 2010

۱۶ نظر:

یار دبستانی گفت...

متاسفانه باز شاهد نقض حقوق بشر در ایران هستیم ماموران رژیم دیکتاتوری حتی اجازه ملاقات خانواده ها به زندانیان نمی دهند،از سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستارم که تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

ناشناس گفت...

درتعجبم چرا سازمان حمایت ازحقوق بشر اقدامی نمی کند تا چه زمان نیت به سکوت دارد باز تمام نهاد های آزاد اندیش رابه حمایت از این عزیزان دعوت می نمایم

رضايي ازخورموج گفت...

درود خداوند ياريشان كند اين عزيزان دانش آموختگان مكتب بروجرديند وبايد مثل ايشان به جهان ثابت كنند كه اسلام ظالم نيست خامنه اي درلباس اسلام رفته مسلمان نيست.

ناشناس گفت...

یزید زمان به فکر خفه کردن شعایر این بزرگواران است صدای این عزیزان وامسالشان حتی بعد ازمرگ بلند است وبه تو وامسال تو درس آزادی وآزادگی رامی آموزند البته زنده باشند وسربلند/باتشکر ازسایت

ناشناس گفت...

ازدست اندر کاران سایت اطلاع رسانی کمال تشکر رادارم خوانشمندم ما رااز آقای بروجردی ویاران با وفایش بی اطلاع نگذارید به امید خبر آزادی این عزیزان

frzadazad گفت...

من متاسفم از حاميان حقوق بشر که وقتي نقض حقوق حيوانات در ايران يا ساير کشور ها صورت مي گيرد زود تمامي رسانه ها از آنها دفاع مي کنند و حمايت مي کنند ولي چرا اين 6نفر که حاميان آزادي و دمکراسي در ايران هستند و از جانشان مايه گذاشتند اين چنين بيخيال از کنار آن رد مي شوند من از شما حقوق دانند که شما ها تنها اميد اين ملت ايران هستيد که از دست اين رژيم کمر شکسته شده است بيشتر و بيشتر تلاش کنيد به اميد آزادي تمام زندانيان از بند رژيم دکتاتوري .frzadazad

مرتضي گفت...

بي توجهي سازمان هاي مدافع حقوق به نقض حقوق بشر باعث جسارت رژيم در انجام اينگونه جنايت ها شده است.

ناشناس گفت...

باسلام
من امیدوآرم که سازمانها و نهادهای مدافع از حقوق بشر هرچه سریع تر اقدامات لازم جهت آزادی این عزیزان را بکنند.
کامران

ريشه هاي ايران گفت...

شما كه دزديديد و برديد، حداقل به خانواده هايشان خبر بدهيد!

ناشناس گفت...

سلام
رژیم با دستگیری و ارعاب سعی در کتمان حقایق دارد، غافل از اینکه ماهیت رژیم برای مردم روشن است. با آرزوی آزادی آزاداندیشان دربند حکومت ولایت وقیح.

شيرواني ازهمدان گفت...

درود.بروجردي به مادرس مقاومت واستقامت داد

بهنام _س گفت...

با درود
این اقدام وحشیانه را محکوم مینمائیم.

ناشناس گفت...

سلام
پیامبر می فرماید:با کفر می شود حکومت کرد ولی با ظلم نمی شود
ای خامنه ای ظالم رسد روزی که چون صدام پوزه ات به خاک مالیده شود.به امید آن روز
نادر از تربت جام

سیامک ح_از شوشتر گفت...

من از تمامی فعالان حقوق بشر درخواست یاری به این شش هموطنان را دارم.

مجتبی گفت...

شرایط برای سرکوب صلح طلبان در بحران آفرینی های اقتصادی آقای احمدی نژاد محیا شده است که در سایه آن اینگونه مردان و زنان وطن را اذیت و آزار می کنند.

ناشناس گفت...

چقدر راحت شده مثل آب خوردن می گیرن آزاد می کنن این هم نتیجه قاطی کردن دین وسیاسته اینها محکومن یه عمرمحکومن می ترسن اگر نمی ترسیدن که این همه نمی گرفتن ترسشون اونقدر شدیه که می خوان همه چیز رو پنهان کنن