۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

ممانعت از ملاقات خانواده آقای بروجردی در زندان اوین

بنابر گزارش های رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" صبح امروز شنبه 27 شهریور، مسئولین زندان اوین مانع از ملاقات خانواده آقای بروجردی و عده دیگری از زندانیان بند ویژه روحانیت با خانواده هایشان شدند.
آقای بروجردی از ناراحتی های حاد  قلبی، کلیوی، عوارض ناشی از پارگی شبکیه چشم، عدم تعادل جسمی و ضعف بسیار شدید رنج می برد. آخرین اخبار حاکی از آن است که این دگراندیش در وضعیت حاد جسمانی قرار دارد. به این دلیل مسئولین زندان مانع از ملاقات وی شدند، تا کسی نتواند این وضعیت غیر انسانی  و آثار شکنجه های وارده بر ایشان را از نزدیک مشاهده و به اطلاع عموم رسانده شود.
پیش از این  دادستانی ویژه روحانیت تهدید نموده بود در صورت عدم همکاری آقای کاظمینی بروجردی با نظام، علاوه بر محرومیت از بستری شدن در بیمارستان، وی را از حق ملاقات با خانواده نیز محروم خواهند کرد .
تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی و بخصوص روحانیون زندانی   توسط  ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و تصمیمات ضدبشری وی از طریق وزارت اطلاعات و دادستانی ویژه روحانیت و مسئولین زندان به اجرا گذاشته می شود.
جعفر قدیانی و فردی دیگری بنام مصطفی باباپور رئیس بند ویژه روحانیت یکی از کسانی است که  در شکنجه و اذیت وآزار آقای کاظمینی بروجردی نقش دارند .
لازم به یادآوری است منزل  آقای کاظمینی بروجردی در نیمه مهرماه 1385 مورد یورش وحشیانه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی قرار گرفت وآقای بروجردی همراه با صدها نفر از هوادارانش دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند.آقای بروجری و هوادارانش  مورد شکنجه های وحشیانه  جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند. آقای بروجردی  نزدیگ به 4 سال است که در زندانهای یزد و اوین زندانی است.او در طی این مدت تحت شدیدترین فشارها و محدودیتهای قرون وسطایی قرار داشته است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان ،قطع ملاقات با خانواده اش و بطور مستمر مورد اذیت وآزار قرار دادن این دگر اندیش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
27 شهریور 1389 برابر با 18 سپتامبر 2010
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

۶ نظر:

فرهاد گفت...

باسلام
اين نظام قصد دارد ذره ذره آيت الله بروجردي را از بين ببرد

ناشناس گفت...

هاشم
از طرف یه توده ای پیر شده و وامونده به بروجردی بگیدالحق که حال این رژیم و ناجور گرفتی، کاش رفقای ما هم یه استقامتی مثل تو داشتن ...

ناشناس گفت...

درود برآيت الله واقعي بروجردي محبوب

ناشناس گفت...

بروجردي يك حقيقت زنده است يك فرهنك ماندكار ديانت بدو ن كلك است روحاني كه درصفحات تاريخ ايران زمين جاي محكمي دارد

ناشناس گفت...

خامنه ای قاتل ،ثابت کردی که قصد کشتن آیت الله کاظمینی بروجردی را داری همانطوریکه مسبب قتل پدرش بودی و چنانچه این شخصیت دینی به هر نحوی کشته شود قتل تعمدی محسوب شده و مسئول قتلش تو هستی خداوند تو را لعنت کند. در ضمن بخاطر جنایتهای رژیم بخصوص شخص رهبر از تمامی سازمانها و نهادهای مرتبط با حقوق بشر تقاضامندم که با توجه به شرایط کنونی در مورد آزادی آیت الله بروجردی جدیت بیشتری نشان دهند.

ناشناس گفت...

وضعيت آقاي بروجردي نگران کننده است