۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

لجاجت جمهوری اسلامی، برای حذف فیزیکی آیت الله بروجردی در زندان

کمیته گزارشگران حقوق بشر-  بنابه گزارش های رسیده از درون زندان اوین به "کمیته گزارشگران حقوق بشر"، در ساعات مختلف روزهای اخیر، در بند ویژه روحانیت این زندان، که سید حسین کاظمینی بروجردی نیز در آن به سر می برد، شدیدا بوی گاز احساس می شود و مسئولین ذیربط تاکنون توجهی به اعتراض ها و ابراز نگرانی های مکرر زندانیان نکرده اند.

این در حالی است که، نشت گاز به مدت طولانی نه تنها باعث مسمومیت های منجر به مرگ می شود، بلکه می تواند انفجار مهیبی را نیز به دنبال داشته باشد. لذا این بی توجهی عمدی مسئولین، باعث به خطر افتادن جان زندانیان بی پناه شده است.همچنین بنابر شواهد موجود، طی ماه های اخیر سوء قصدهای متعددی بصورت ایجاد درگیری،غذاهای مشکوک و یا حوادث ساختگی، در زندان علیه جان آقای بروجردی طرح ریزی شده بود، که با هوشیاری زندانیان و اطلاع رسانی مجامع بین المللی به انجام نرسید. بنا به گزارش دریافتی، ایشان چندین بار از سوی اشخاصی با هویت مشخص، تهدید به قتل شده اند.
پرونده سید حسین کاظمینی بروجردی برای اولین بار در سال 1374 در دادگاه ویژه روحانیت گشوده شد که تا کنون باز مانده است. وی در تاریخ 16 مهرماه 1385 مطابق با 8 اکتبر 2006 در منزل شخصی خود به دلیل انتقادات صریح نسبت به دخالت دین در سیاست، بازداشت شد و تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار گرفت.کاظمینی بروجردی در تاريخ 3 آذر 1387 (23 نوامبر 2008) از زندان اوين به زندان مركزي يزد تبعيد شد و در تاریخ 28 مرداد 1388 (19 آگوست 2009) به علت وضعیت وخیم جسمی از بند انفرادی زندان مرکزی یزد به زندان اوین منتقل گردید. وی در طول مدت مذکور نه تنها در بیمارستان بستری نشد بلکه حتی اجازه مرخصی درمانی نیز بدست نیاورد.
"کمیته گزارشگران حقوق بشر" این تهدیدهای های ضد انسانی را محکوم کرده و خواستار رعایت تمامی حقوق انسانی این زندانی عقیدتی در داخل زندان است و مسئولیت بروز هرگونه حادثه ای را مستقیما متوجه قوه قضائیه می داند.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

رژيم جمهوري اسلامي ضعيفتر از هميشه

مهسا گفت...

سلام
آقای بروجردی شمادر زندان هستی ما که در بیرون هستیم هم درزندان هستیم کل ایران زندانه حال وروز زندانی را فقط یک زندانی می فهمد بیادت هستیم
آزادی بشریت نزدیک است
اندکی صبر سحرنزدیک است

ناشناس گفت...

برای کشتن آقای بروجردی راهی نمونده که رژیم امتحان نکرده

ناشناس گفت...

مثل اینکه سردمداران ولایت فقیه خیلی از بروجردی و اندیشش می ترسن که برای از بین بردن ایشون اینهمه عجله دارن

ناشناس گفت...

حکومت بدون منطق آخوندی ، راه ضحاک مار دوش را دنبال می کند
اما غافل از آنکه کاوه آهنگری هم هست!

سینا گفت...

خدا لعنت کند رهبر حکومت جمهوری اسلامی را.

مارال گفت...

مطمئن شدم دادگاه ویژه روحانیت کمر به قتل کاظمینی بروجردی بسته
خدا به فریادش برسه

تارخ گفت...

واقعا آقای بروجردی مظلوم است
بعد از این همه شکنجه هنوز کسی به دادش نمی رسد

عمار گفت...

عنوان مطلب گویای همه چیز بود:
لجاجت جمهوری اسلامی،برای حذف فیزیکی آیت الله بروجردی در زندان

ناشناس گفت...

حکومت نا اسلامی ایران هر روز با شیطنتی تازه برای خاموش کردن صدای آیت الله کاظمینی بروجردی به طرق مختلف اقدام به شکنجه این فرزند رسول الله می کند تاشاید دست از خواسته به حق خود بکشد اما با اطلاع رسانی وسیع سازمان حقوق بشر از جمله کمیته گزارشگران حقوق بشر نه تنها این صدا خاموش نشده بلکه
روز به روز رسا تر از گذشته شده و تن مستبدان را می لرزاند.

shima گفت...

اين سوء قصدها فقط عزم مردم را براي اعتراض راسخ تر ميكنه