۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

افزایش فشارها بر آقای بروجردی برای انجام مصاحبه تلویزیونی

بنا به گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، روز چهارشنبه 17 شهریور ماه، آقای بروجردی در پی اعتراض به فقدان امکانات اولیه انسانی و پایمال شدن حقوق زندانیان، برای چندمین بار مورد هتاکی و فحاشی مسئولین زندان اوین قرار گرفت.
آنها بارها به این دگر اندیش زندانی گفتند:
"چرا اخبار داخل زندان را به بیرون ارسال می کنی و حتی در اینجا دست از تبلیغ علیه جمهوری اسلامی بر نمی داری؟ به جای دشمنی با این نظام مظلوم، باید در یک برنامه تلویزیونی، امریکا را محکوم کنی تا ما نیز شرایط بستری شدن شما در بیمارستان را مهیا کنیم! و...."
آقای بروجردی در پاسخ، موارد ذیل را بازگو نمود:
"من سیاسی نیستم، صرفا خواستار جدائی دین از حکومت می باشم و به همین علت نیز سالهاست که تحت بازداشت و شکنجه قرار دارم. در ایران آخوندها و مسئولین نظام جنایت می کنند نه امریکا. شما قصد کشتن همه زندانیان عقیدتی سیاسی را دارید، اگر اطلاع رسانی نشود، همگی ما را خواهید کشت. عملکرد ضد انسانی نظام باعث واکنش جهانی شده است و ....."
آخرین گزارش ها حاکی است که این مشاجره لفظی باعث تشدید بیماری قلبی ایشان شده به گونه ای که لحظاتی را به حالت اغما بر روی زمین افتادند.
ناگفته نماند که اعمال چنین فشارهائی بر آقای بروجردی بی سابقه نبوده است. در کلیپ زیر گزارشی از گفتگوهای رد و بدل شده در سال 1387 برای وادار کردن ایشان به مصاحبه تلویزیونی، قابل دسترس است:


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مورد اذیت و آزار قرار دادن و ایجاد شرایط غیر انسانی برای این روحانی دگر اندیش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 شهریور 1389 برابر با 9 سپتامبر 2010

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

۱۸ نظر:

ناشناس گفت...

سخنان آقاي بروجردي کاملا منطقي بود
به اميد آزادي ايشان

ناشناس گفت...

سلام و عرض ارادت به شما آرزومند بهبودي حال آقاي بروجردي اين خبر واقعا تكان دهنده است اين نظام جز ظلم چيزي براي گفتن نداردوخواري حكومت آشكار شده است به اميد آزادي

ناشناس گفت...

salam be hale eghma raftane aghaye borojerdi mesle hamishe tanaforemono be in holomate zalem o khar bishtar kard. ba tashakor az modire veblag

ناشناس گفت...

جمهوری اسلامی از شکنجه به عنوان ابزاری برای فشار بر آزادی خواهان و فعالین حقوق بشر استفاده می کند تا انها را از خواسته هایشان که همان آزادیست منصرف سازد

آرمین گفت...

هر گونه اعتراف گیری با استفاده از شکنجه محکوم است و باید مسببین آن طبق قانون بین المللی مجازات شوند

ناشناس گفت...

من فکر می کنم که تمام احزاب ایران باید برای آزادی آیت الله کاظمینی بروجرد تلاش کنند

ناشناس گفت...

سلام.
سازمانهای مربوط به دفاع از حقوق بشر تا کی شاهد قتل تدریجی زندانیان عقیدتی مثل آیت الله بروجردی باشیم و هیچ عکس العملی از سوی شما که بنام دفاع از این زندانیان نان میخورید دیده نشود .

غلامحسین سیدی گفت...

ظلم وجنایت تا به کی؟ وقاحت و قباحت تا به کی؟ رعب و فشار تا به کی؟ خامنه ای سایه مرگ را بر بالای سر نامبارکت نمی بینی؟
ننگت باد ای جرسومه فساد.
شرم کن و این سید بزرگوار را آزاد کن

ناشناس گفت...

سلام
از تمامی فعالین و نهادهای حقوق بشری خواهشمندم که جان آقای بروجردی را نجات دهند و برای درمان و آزادیش تلاش کنند.
با سپاس

ناشناس گفت...

به اميد آزادي اين دگرانديش

ناشناس گفت...

اعتراف گيري وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي تازگي ندارندامااستقامت آيت الله بروجردي کم نظير و ستودني است

ناشناس گفت...

سلام
درود بر آقای که شعارش حفظ انسانیت وحرف وکلامش جدایی دین از سیاست بوده
آیت الله بروجردی هیچگاه سیاسی نبوده ونخواهد بود حرام خوران دجالی که با سناریوی جدید خود می خواهند یاد ونام این عزیز مسجون رااز افکار و دلها دور کنند بدانند که نام این روحانی آزاد اندیش در دلهایی که شعارشان آزادی است حک شده
زنده باد آیت الله کاظمینی بروجردی

Hares گفت...

ba arze salam va dorod khedmate hameye kasani ke dar rahe azadi va azadegi gam bardashte va etela resani ra ba sedaghat arze midarand.
In khabar zellate nezami ra ashkar mikonad ke baray farar az harjomarje dakheli va na amniye khareji dast be che karhaye sharm avari mizanad va ta anja pish miravad ke zendaniye bimar va natavan ra tahte feshar va bi hormati gharar midahad.
Be omide azadiye ishan.
Hares

ناشناس گفت...

salam be hameye azad andishane tarikh.
zellate yek nezam vaghti moshakhas mishavad ke yek zendaniye bimar ra tahte anva va aghsame shekanje va bi hormati gharar midahad va edeaye azadi mikonad.
ba nefrati besyar az in nezame khon asham, arezoye azadiye in azade ra daram.

ناشناس گفت...

خامنه ای بیچاره این چه معامله ایست که با زندانیان می کنی وقتی در قبال بستری شدن زندانیانی مثل آیت الله کاظمینی بروجردی شرط وشروط می گذاری این نشان دهنده اوج وحشیگری توست که آنها را از حق مسلمشان محروم کرده ای و وقتی میخواهی از وجه خوب زندانیان بر علیه دشمنانت استفاده کنی این به معنای اینست که یک زندانی مثل آیت الله بروجردی در جهان محبوبیت و مقبولیت دارد و تو منفور تمام دولتها وملتها شده ای .
زنده باد بروجردی مقاوم.

ناشناس گفت...

به آیت الله بروجردی فشارنیاوریداومعدنش پاک ومطهراست ای خامنه ای بترس ازنفرت آل اعرج.

ناشناس گفت...

سلام این رفتارهایی که رژیم خونخواربرعلیه آیت الله بروجردی روا،میداردنشانه ی ضعف وترسشان است

ناشناس گفت...

روزی را می بینم که خامنه ای و نوکران کاسه لیسش یا مانند هیتلر خودکشی میکنند و یا مانند صدام به مکافات جنایات خود میرسند . و این امید دور نیست.
إنهم یرونها بعیدا" و نراه قریبا".
انشاءالله