۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت آقای بروجردی در بند ویژه روحانیت در زندان اوین


موارد مهم دیگر:- آقای بروجردی در حال حاضر در یکی از سلولهای بند ویژه روحانیت زندان اوین دوران سختی را سپری می نماید.
- سیستم گرمایشی بند ویژه روحانیت دارای مشکلات فنی است و این مسئله باعث تشدید فشار بر زندانیان در هوای سرد شمال تهران شده است. با این وجود مسئولین مربوطه در پاسخ به پیگیری زندانیان ، کمبود سوخت را علت بروز چنین وضعیتی اعلام نموده اند .
- انتشار بیماریهای واگیردار و نبود دارو و پزشک متخصص و دلسوز نیز خطر دیگریست که زندانیان را تهدید می کند.
- افزایش تعداد بازداشتیهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ، باعث شلوغی اکثر بندهای زندان اوین و از جمله بند ویژه روحانیت گردیده که این امر منجر به تشدید بیماری تنفسی آقای بروجردی و همچنین ایجاد محدودیت برای تماسهای تلفنی وی شده است.
- توزیع غذاهای با کیفیت بسیار پائین و حتی تاریخ مصرف گذشته به زندانیان شرایط بسیار سختی را بر زندانیان این بند تحمیل نموده است .
- بنابر گزارش بسیاری از کارشناسان و زندانیان سابق، نگهداری زندانیان در شرایط بسیار بد و محروم نگه داشتن آنها از خدمات پزشکی ، به عنوان ابزاری برای شکنجه و تحت فشار قرار دادن آنها بشمار میرود و تا کنون برخی از زندانیان در ایران ، بر اثر همین نوع شکنجه ها فوت نموده اند.
توضیحات بیشتر:
لازم به ذکر است آقای بروجردی که در اعتراض به تشدید فشارهای عمومی از جانب حکومت مذهبی ایران داوطلبانه خود را خلع لباس نموده است ، در تاریخ 19 اگوست 2009 به علت وخامت حال جسمی از بند انفرادی زندان مرکزی یزد به زندان اوین منتقل شدند، ولی تا کنون هیچ اقدامی جهت بستری وی و یا انجام معاینات پزشکی لازم صورت نگرفته است. ایشان در شرایط بد بهداشتی و درمانی، طی بیش از 37 ماه حبس در بندهای انفرادی و عمومی به انواع بیماریها مبتلا گردیده اند و به شدت ضعیف و آسیب پذیر شده اند و اکنون از ناراحتی های قلب، چشم، دندان، تنگی نفس، پوکی استخوان، پارکینسون و کلیه و ... رنج می برند.

۲ نظر:

تورج و كامران گفت...

سلام
به اميد آزادي فوري و بي قيد و شرط آيت الله بروجردي.

محمد علي گفت...

درود بر شرف آيت الله بروجردي