۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

گرامی باد روز جهانی مبارزه با شکنجه

دویچه وله:

۲۶ ژوئن (۵ تیر) روز جهانی مبارزه با شکنجه نام دارد. هدف چنین مناسبتی جلوگیری از شکنجه و تعیین مجازات برای آن در تمام کشورهای جهان است. از چندی پیش الحاقیه‌ای اختیاری نیز برای مجازات‌های قانونی در این راستا وجود دارد.
مبارزه با تمام اشکال شکنجه در اروپا و سراسر جهان از سیاست‌های اتحادیه‌ی اروپاست. در روز ۱۰ دسامبر سال ۱۹۸۴ سازمان ملل متحد پیمان منع شکنجه را تصویب کرد.

ادامه ...

۷ نظر:

حسن پور گفت...

با اینکه اسلام با هر شکل شکنجه مخالف است ولی می بینیم در ایران به نام اسلام شکنجه صورت می گیرد

عماد گفت...

با توجه به یکی از پاسخهای آقای بروجردی در مورد شکنجه، اعلام کردند که اسلام واقعی بشدت مخالف هر گونه شکنجه و آزار و اذیت است. این رژیم به اسم اسلام دارد به مردم ظلم میکند و حکومت میراند و گرنه سیاست از دین جداست.

نسرین گفت...

اگر تمامی کشورها هم بپذیرند، ایران نمیپذیرد. این رژیم بقای خود را براساس سرکوب و شکنجه گذاشته تا رعب و وحشت را در دل مردم بیاندازد که مبادا صدایی از آنها برخیزد. ولی تا کی؟!

امیرحسین گفت...

شکنجه گران همه بیمار روانی هستند که اسباب دست جنایتکاران و دیکتاتوران جهان هستند. هر کشوری که از شکنجه استفاده میکند ضعف دارد و توانائی روبرو شدن با حقایق را ندارد و نمیتواند حتی مسئله کوچکی را از طریق منطق و مذاکره حل کند. بعید میدانم که چنین کشورهائی این قوانین ضد شکنجه را اعمال نمایند.

Sara گفت...

شکنجه یک عمل بسیار غیر انسانی و غیر اخلاقی است اسلام آزار و اذیت حیوانات را هم منع نموده چه برسد به انسان . متأسفانه افرادی که در رأس حکومت نشسته اند بخاطر منافع خود و استبداد دست به این کار بسیار زشت میزنند.

زنان مبارز گفت...

ما با هرگونه اعمال شکنجه مخالفیم

تخت جمشيد گفت...

براي سران حكومتي ايران امري طبيعي است كه مردم را در فقر و نداري به اندازه 30 سال و حتي بيشتر و به نام دين گرانمايه و شكنجه ستيز كه با هر گونه آزار و اذيت مخالف است ،نگه دارند و حاكمان ايران با آنان كه رو در روي حكومت بايستد؛حكومتي كه به نام دين به مردم ظلم ميكند،از طريق شكنجه دادن؛ كه در شكنجه هايشان از بچه هاي كوچك چند ماهه هم نميگذرند تا به سمت هدف خود كه همان مال دنيا است جلو بروند.