۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

عملیات نجات نظام ولایت فقیه در ایران

چهارشنبه ٣ تير ۱٣٨٨ - ۲۴ ژوئن ۲۰۰۹


خبرگزاری نووستی که یک خبرگزاری رسمی روسیه است، در تفسیری که روز سوم تیر ماه انتشار داده است، نوشته است که موضوع «تغییر رهبری» در میان رجال عالی مقام ایرانی در دست بررسی است.
تفسیر این خبرگزاری را که زیر عنوان «عملیات نجات نظام ولایت فقیه در ایران» نگاشته شده، در زیر می خوانید:
اوضاع در جمهوری اسلامی ایران به طور حتم در مرحله حساسی قرار دارد. اغلب در چنین شرایطی حل اوضاع بسیار غیر منتظره هم هست. روحانیون بلندپایه ایران آماده بررسی مسئله تغییر رهبری دائم العمر آیت الله "سید علی خامنه ای" هستند.

بر اساس گزارش برخی از رسانه های گروهی، مقامات ایرانی در شرایط دو دستگی در میان رجال مملکتی امکان و پیامدهای تغییر رهبری را ارزیابی می کنند. در کل چنین سناریویی مغایر قانون اساسی ایران نیست. به همین خاطر ساختار سیاسی جمهوری اسلامی شورای خبرگان رهبری مرکب از ٨۶ روحانی عالیربته را در نظر گرفته که مسئله بررسی و تغییر رهبر در صورت ناتوانی جسمانی و یا شرایط غیر مترقبه در ایران را بر عهده دارند.
بدون تردید در چنین شرایطی چهره "علی اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس جمهور اسبق و رقیب اصلی آیت الله خامنه ای، در میان رجال ایرانی، بسیاری کلیدی است. رفسنجانی در حال حاضر ریاست شورای خبرگان رهبری و مجلس تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد.

ادامه ...

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
ما در اسلام چیزی به عنوان ولایت فقیه نداریم من فکر می کنم آن روزی که مردم به ماهیت غیر اسلامی ولایت خود ساخته فقیه پی ببرند آن روز دیگر جای برای نمایش دلقکهای همانند خامنه ای و دیگران نیست که همگی باید در افشای این حقیقت تلاش کنیم

زنان مبارز گفت...

سلام
هرحکومتی روزی که ظلمش بیش از اندازه شود باید منتظر عواقب آن هم باشد زنده باد آزادی

محمد گفت...

این رژیم نفس های آخر خود را می کشد راهی برای نجات آن وجود ندارد

عماد گفت...

تا وقتی که حکومت را چند روحانی درباری و دنیاپرست میچرخانند و حتی انتخاب رییس جمهور از دست مردم خارج است، گیرم که رهبر را هم عوض کنند همان حکومت فاسد و ظالم بر جای باقی میماند حتی اگر چند قانون هم عوض کنند.