۱۳۸۸ فروردین ۲۹, شنبه

گزارشگران بدون مرز حکم زندان رکسانا صابری را محکوم کرد

سایت خبری ایران پرس نیوز

گزارشگران بدون مرز نگرانی صدور حکم هشت سال زندان برای خبرنگار امریکایی ایرانی تبار رکسانا صابری را قویا محکوم می کند.

گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی فوری این خبرنگار است و در این باره اعلام می‌کند " این حکم حتا در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی سنگین و ناعادلانه است. رکسانا صابری در پشت درهای بسته دادگاه انقلاب و بدون حضور وکیل خود در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد. مقامات مسئول ایران از اتهام " جاسوسی" سواستفاده می‌کنند تا روزنامه‌نگاران را زندانی و آزادی بیان را محدودتر کنند. در عین حال صدور این حکم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران هشداری به خبرنگاران خارجی است".

 ادامه مطلب «««

۹ نظر:

estefan گفت...

با سلام
این حکم را اصلاً قبول ندارم و از سازمان ملل خواستار رسیدگی عاجل به این امر هستم
به امید آزادی هر چه زودتر این بانوی محترم

نرگس گفت...

من نیز به نوبه خود این حکم را غیر قابل قبول دانسته و از جامعه خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر خواستار رسیدگی و اعتراض به حکم صادر شده رکسانا صابری هستم

شیرین گفت...

مستقل بودن در جمهوری اسلامی جرم به حساب می آید لذا می بینیم اشخاصی مانند رکسانا صابری به هشت سال به بهانه جاسوسی، زندانی می شوند

عرفان گفت...

این ضعف رژیم است که با اتهام و دستگیری یک زن میخواهد رعب و وحشت در دل مردم بیاندازد.
نمیدانم که نقض حقوق بشر توسط این رژیم جنایتکار تا کجا میخواهد پیش رود . باید مردم شجاعت این را پیدا کنند که در برابر ظلم ایستادگی کنند همانند آیت الله کاظمینی بروجردی.

شيوا ب گفت...

اين هم نشانه ديگري از نامشروع بودن دستگاه قضايي كشور است.

ميثم گفت...

من با خانواده محترم صابري احساس هم دردي ميكنم و ميدانم تحمل بي عدالتي و به تبع آن دوري از عزيزان چقدر سخت و جانگداز است.
اميدوارم مجامع حقوق بشر بين المللي با قاطعيت تمام با ايران برخورد كنند و حكم آزادي ايشان را به هر قيمتي كه شده بگيرند

خسروی گفت...

مگر خانم صابری چه گناهی مرتکب شده که این همه باید آزار و اذیت ببیند و هشت سال زندانی شود!؟ البته نباید متعجب باشیم وقتی آیت الله بروجردی را که یک روحانی است را اینهمه شکنجه و زندانی میکنند، بقیه مردم برایشان کار آسانی است. ولی باید جلوی کارشان را گرفت.

عماد گفت...

بنده به عنوان یکی از طرفداران آیت الله بروجردی شدیداً این محاکمه ی ناعادلانه را محکوم کرده و خواهان آزادی بی قید شرط ایشان هستم. من هم از گزارشگران بدون مرز برای این گزارش و هم از سایت خبری ایران پرس نیوز برای درج خبر کمال تشکر را دارم و امیدوارم که خانم رکسانا صابری هر چه سریعتر از دست این خونخواران آزاد شوند. همچنین خواهان تحمل صبر و اندوه برای خانواده ایشان هستم.

ناشناس گفت...

من هم به نوبه خود این محاکمه و دادگاهی ظالمانه را محکوم کرده و خواستار آزادی سریع خانم صابری هستم.
از هواداران آیت الله بروجردی